Vliegervaringen Iberia

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
bolletjeom
Reisexpert

Vliegervaringen Iberia

Bericht door bolletjeom »

2008 madrid- quito
uit mijn verslag:Ik vlieg met Iberia. Een maatschappij met een hele slechte naam qua service en op tijd komen. Maar ja, het is betaalbaar dus ik probeer het eens. Het vliegtuig is niet het nieuwste. Mijn koptelefoon doet het niet. Geen ramp want ze vertonen tijdens deze 11 uur durende vlucht 2 films op een klein scherm in de verte. Na een uurtje in de lucht komt de lunch voorbij en daarna gebeurt er 9 uur lang niets! Ik volg op een gegeven moment maar het voorbeeld van mijn medepassagiers en loop naar achter om iets te drinken te halen. Om een uur of 6 krijg ik honger. Niet vreemd lijkt mij....maar pas om 22.30 komt er een snack langs. Mijn tip voor een vlucht met Iberia: neem iets te snacken mee!!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
smooth
Vakantieganger
Contacteer:

Vliegervaringen Iberia

Bericht door smooth »

augustus 2010 AMS-MADRID-QUITO

op vlucht AMS - MAD krijg je niets! snacks en drankjes kun je wel kopen (tegen woekerprijzen!)

vlucht MAD - QUITO
ouder toestel, 2x eten van matig/slechte kwaliteit
3 films waarvan 2x dezelfde!!! op schermpjes waarvan de kleuren niet overal meer optimaal zijn. Gelukkig zaten we dichtbij een schermpje en werkten de koptelefoons
Net zoals bolletjeom aan self-service gedaan in de achterkeuken.

december 2010 Sao paulo - mad - ams
heel onvriendelijk bij inchecken (mensen die vooraan in de rij stonden, moesten achteraan terug gaan aanschuiven omdat ze al over het lijntje stonden!! Met als gevolg chaos waarin iedereen probeerde voor te kruipen...
Vlucht idem als heenvlucht op Quito: selfservice op lange vlucht, niets op korte vlucht

vlucht had serieus wat vertraging met als gevolg de connectie gemist in Madrid, ze hebben ons daar wel goed geholpen om op volgende vlcuht te kunnen!

+ goedkoopste maatschappij om op Zuid-Amerika te vliegen
JTB85
Vakantieganger

Vliegervaringen Iberia

Bericht door JTB85 »

Buiten de slechte service tijdens de vlucht vraag ik mij af of de rest wel ok is? Zitcomfort (beenruimte e.d.)
bolletjeom
Reisexpert

Re: Vliegervaringen Iberia

iberia is overall een maatschappij waar ik alleen mee zou vliegen als het met echt belachelijk veel geld scheelt ten opzichte van het alternatief!
ik ben niet zo lang dus beenruimte let ik nooit zo op maar alle andere factoren zijn reden genoeg voor mij om altijd eerst ergens anders te kijken.
JTB85
Vakantieganger

Vliegervaringen Iberia

Bericht door JTB85 »

Ah, duidelijker kan bijna niet.:) De prijs en (nog belangrijker) de vliegtijden met Iberia zijn in mijn geval het best. Andere vluchten worden wellicht nog goedkoper maar de vliegtijden veranderen niet en wil liever niet 's avonds laat in Mexico City aankomen.
bolletjeom
Reisexpert

ik kan je aanbevelen om niet 's avonds aan te komen in mexicocity!!
ik deed dat wel en dat voelde niet lekker, met je rugzak op in een volle metro en in het donker over straat op zoek naar een hostel :N
JTB85
Vakantieganger

Bericht door JTB85 »

Bijna alle vluchten komen daar laat aan volgens mij (tenzij overstap o.i.d.). Iberia komt om 17:45 uur aan en dat vind ik goed te doen. Alleen jammer dat ik overal wisselende (en m.n. slechte reviews) over hun lees. Daardoor twijfel ik want dat ik die kant op wil is zeker!
bolletjeom
Reisexpert

Vliegervaringen Iberia

Madrid - Amsterdam mei 2011
Ik kan antwoord geven op de vraag: Beenruimte??
zelfs ik zat klem en ik ben maar 1.70
Eten te koop tegen woekerprijzen zoals al gezegd. € 10 voor een broodje.
Een korte vlucht dus geen enkele vorm van entertainment. personeel leek wel vriendelijk. ouder toestel.
En zoals ik gewend ben van Iberia.....een uur vertraging!
JTB85
Vakantieganger

Bericht door JTB85 »

Ik ben blij dat ik uiteindelijk voor British Airways heb gekozen!
Arie1
Vakantieganger

Vliegervaringen Iberia

Bericht door Arie1 »

Quito - Guayaquil - Madrid, december 2009

Het toestel, een oudbarrel van een A-340 had anderhalf uur vertraging en probeerde het goed te maken, door ons direct het toestel in te geleiden zonder het schoongemaakt te hebben. En wat denk je? Na elf uur vliegen en zonder even te luchten is het dus niet zo gek dat er een zure pislucht in het vliegtuig hing. Deze lucht was echter verdwenen nadat we in Guayaquil weer ingestapt waren. Eten was prima en de prijs was belachelijk goedkoop, iets van 220 euro en dat op 23 december, de laatste vlucht om op kerstavond thuis te komen. Service was volgens mij ook prima. Ondanks het feit dat ik heel scherp op let met welke maatschappij ik vlieg, zou ik zo weer in een Iberia toestel stappen.
menasil
Reisexpert

Vliegervaringen Iberia

Bericht door menasil »

Ik heb afgelopen week retour gevlogen met Iberia vanaf Amsterdam - Madrid. Moet zeggen dat ik na allerlei horrorverhalen, mijn borst al nat maakte.... maar het viel me reuze mee! Heen en terug geen vertraging en vlucht verliep goed.

Enige was wel dat op de heenweg ze direct na opstijgen begonnen met drinken te verkopen...Ik zat op rij 25F. Eerst begonnen ze bij Rij 1 maar dat schoot niet op dus uur later begonnen ze vanaf achterin ook.... Maar na bijna 2 uur vliegen had ik nog steeds geen karretje voorbij zien komen en ik had dorst en zin in iets kouds. Karretje dat van achterin werd gereden, kwam bij onze rij. Dame in kwestie hielp de meneer bij stoel D en zei tegen mij dat ik maar moest wachten op het andere karretje..die reed onze rij natuurlijk voorbij want ze dachten dat ze klaar waren. Het was dat ik zo'n dorst had en de meneer van stoel D ze terugriep...anders had ik het laten zitten. Was echt rare manier van service geven! Terugweg ging veel beter/sneller qua service.

Verder ingechecked door middel van boardingpass op mobiel. In de Iberia terminal van Madrid vliegveld staat er niets hierover aangegeven dus was wat onhandig maar leuk om eens uit te testen hoe zoiets gaat.
Plaats reactie