Trans Mongolian Express TME
Trans Mongolian Express TME
Ik vertrek over een viertal maanden voor één jaar op reis, Dit avontuur zal starten in Moscow om van daar met de Trans Mongolische expres door te reizen naar Ulaan Baatar in Mongolië. Ik vroeg me daarom af of er mensen zijn die dit traject al een hebben gedaan? Alle tips (visum, route, stops, klasse,...) zijn meer dan welkom!!! Groetjes, Lander
- Nienke Krook
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Trans Mongolian Express TME
Hoi Lander, te gek zeg!
Je zit wel in het verkeerde topic, kijk eens op: rusland-mongolie-china-f46.html
Ik ga deze reis zelf ook doen, maar dan andersom. Heb je dit artikel op ATG al gelezen? https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/be ... si225.html
Je zit wel in het verkeerde topic, kijk eens op: rusland-mongolie-china-f46.html
Ik ga deze reis zelf ook doen, maar dan andersom. Heb je dit artikel op ATG al gelezen? https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/be ... si225.html
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
Ik heb zelf die route ook gedaan een paar maanden geleden.
Als je wat gerichte vragen hebt, wil ik gerust antwoorden. Dit is alvast een nuttig topic: transmongolie-stops-planning-t8419.html
Als je wat gerichte vragen hebt, wil ik gerust antwoorden. Dit is alvast een nuttig topic: transmongolie-stops-planning-t8419.html
Ik heb hem in 2006 gedaan. Zie www.ikreis.net
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
@iedereen: Super! Merci voor alle tips!!!
@Jenny: prachtige foto's!!! Nu kan ik al helemaal niet meer wachten om te vertrekken!!!
@Jenny: prachtige foto's!!! Nu kan ik al helemaal niet meer wachten om te vertrekken!!!
Wanneer ga je de TME doen? Wij vertrekken 4 mei eerst naar St.Petersburg, 3 dagen later naar Moskou en daarna naar Irkutsk en UB. Is het trouwens rond die tijd nog erg koud in Rusland? Iemand ervaring?
Ik vertrek pas de eerste juli... jammer, anders hadden we een Russian biertje kunnen delen! Aangezien ik geen ervaring heb met de TME weet ik niet hoe koud het is in mei, maar ik vermoed dat dat wel zal meevallen, het is dan begin van de lente denk ik, net zoals bij ons maar dan wat kouder...
Ben je met het Nadaam Festival in Ulan Baatar? Zeker doen als je de kans krijgt!!!!Lander schreef:Ik vertrek pas de eerste juli... jammer, anders hadden we een Russian biertje kunnen delen! Aangezien ik geen ervaring heb met de TME weet ik niet hoe koud het is in mei, maar ik vermoed dat dat wel zal meevallen, het is dan begin van de lente denk ik, net zoals bij ons maar dan wat kouder...
Houd er wel rekening mee dat het dan relatief druk is in Ulan Baatar, en dat het relatief lastig is om accomodatie te vinden. Zo ver mogelijk vooruit boeken dus.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie