Literatuurlijst andere culturen
-
- Reisexpert
Literatuurlijst andere culturen
Is er animo om een boekenlijst op te stellen over (romans,biografieën,ed. ) die een bepaald thema behandelen (bv Rode Khmer); zich afspelen in een bepaald land en/of de cultuur/geschiedenis behandelen.
Het lijkt me wat om een soort database per land te maken, met een korte uitleg waarover het boek gaat.
Het lijkt me wat om een soort database per land te maken, met een korte uitleg waarover het boek gaat.
Re: Literatuurlijst andere culturen
Ik zou daar zeker in geïnteresseerd zijn 

- Nienke Krook
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik heb zoiets al eens eerder geopperd maar zelf geen tijd gehad eraan te beginnen, maar als iemand een opzet zou willen maken, heb ik zeker een aantal aanvullingen! Lijk me erg leuk als dit een vaste plaats op ATG krijgt, net als bijvoorbeeld de hosteldatabase. Zou natuurlijk geweldig zijn als mensen boeken zelf konden toevoegen of beoordelen! Ik heb al een aantal erg interessante boekrecensies hier langs zien komen, maar ik vind het moeilijk ze terug te vinden.
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
Wanneer mensen dit willen oppakken wil ik daar graag ruimte voor creëren, als ik me niet vergis is er bij de landen informatie ook een kopje met boekrecenties. Zelf lukt het me ook niet op dit soort dingen op te pakken, maar als er mensen zijn die willen bijdragen zal ik dit steunen.
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
het lastige is denk ik zet je het onder de landen informatie of wil je er een apart stukje aan besteden? Sommige cultuur/geschiedenis/regio informatie is land gebonden ander is breder, afgelopen zomer een aantal boeken gelezen over mensen uit de Baltische Staten die tijdens de Soviet bezetting zijn afgevoerd naar Siberië dat beslaat natuurlijk een veel groter deel en een goed boek over de geschiedenis van de Balkanlanden gaat ook over een groter deel..
terwijl andere boeken echt specifiek over een land gaat, zo ga ik nu een boek lezen over de opstand van 1956 in Hongarije en heb ik ook boeken als holy cow over India gelezen die dan wel weer heel leuk onder de landen informatie kan!
terwijl andere boeken echt specifiek over een land gaat, zo ga ik nu een boek lezen over de opstand van 1956 in Hongarije en heb ik ook boeken als holy cow over India gelezen die dan wel weer heel leuk onder de landen informatie kan!
ik heb ooit een beginnetje gemaakt op mijn website, maar ik heb er al jaren niks me gedaan. misschien zitten daar aanvullingen tussen? het overzicht wat ik heb bevat overigens ook romans.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Binnen de reisinformatie hebben we inderdaad de optie bij voorbereiding > leesboeken over landen.
Een aantal landen hebben ook zo'n lijst met leesboeken. Dat een boek over de hele regio gaat is geen probleem, je kunt hetzelfde boek dan opnemen bij meerdere landen.
Een aantal landen hebben ook zo'n lijst met leesboeken. Dat een boek over de hele regio gaat is geen probleem, je kunt hetzelfde boek dan opnemen bij meerdere landen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- bolletjeom
- Reisexpert
ik heb er ooit een topic over gestart en toen ook braaf allerlei suggesties onder de landeninfo gehangen. Zal eens kijken of ikd at topic nog terug kan vinden
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
- bolletjeom
- Reisexpert
hier een voorbeeld hoe het al verwerkt in in de landen info.
en de link naar het oude forumtopic: leesboeken-over-landen-t1960.html
en de link naar het oude forumtopic: leesboeken-over-landen-t1960.html
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
-
- Reisexpert
Ik ben in sommige 'landeninformaties' ook al verwijzingen naar boeken tegengekomen...
en ook in sommige topics...is altijd interessant, maar persoonlijk opperde ik net zoals iemand hierboven om echt een database op te starten.zoals we nu van hotels doen...
Indien jullie dit iets lijkt en erik zo'n set-up kan maken dan wil ik wel de boeken die nu onder landeninformatie zouden staan en in het oudere topic voorkomen in zo'n database plaatsen.
Maar dan moet ik wel groen licht krijgen en zo'n ready to go set up voorgeschoteld krijgen.
Kan natuurlijk altijd eerst in een word bestand doen en van daaruit verder werken;
groetjes ellen
en ook in sommige topics...is altijd interessant, maar persoonlijk opperde ik net zoals iemand hierboven om echt een database op te starten.zoals we nu van hotels doen...
Indien jullie dit iets lijkt en erik zo'n set-up kan maken dan wil ik wel de boeken die nu onder landeninformatie zouden staan en in het oudere topic voorkomen in zo'n database plaatsen.
Maar dan moet ik wel groen licht krijgen en zo'n ready to go set up voorgeschoteld krijgen.
Kan natuurlijk altijd eerst in een word bestand doen en van daaruit verder werken;
groetjes ellen
Een database zou voor mij niet echt meerwaarde hebben. Als ik ergens naar toe wil tik ik gewoon de naam van het land in in het zoeksysteem van de bibkiotheek en die geeft dan aan welke boeken er zijn. Eventueel met datum van verschijnen en type boek (reisverhaal, reisgids, roman). Boek kan je dan bestellen en dan brengen ze het (binnen overijssel) gratis voor je naar de bieb.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- Nienke Krook
- Reisexpert
- Contacteer:
Mij lijkt een database juist wel heel leuk, zeker als bezoekers hun eigen mening over het boek erbij kunnen schrijven!
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
-
- Reisexpert
voor mij kan dit ook een meerwaarde betekenen;..ok, klopt dat je in de bibliotheek alle boeken kan opvragen maar uiteindelijk kan het echt leuk zijn om per land/continent een lijst aan te leggen met diverse thema's. Op die manier word je misschien geprikkeld door de leeservaringen van anderen of kom je boeken tegen die je in je plaatselijke bib niet vindt.
En plaats er meteen een link bij waar je de boeken kan bestellen, en ATG krijgt weer een klein deeltje van zijn server terugbetaald 

ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- Nienke Krook
- Reisexpert
- Contacteer:
Inderdaad, Bol heeft bijvoorbeeld een optie om links naar hun boeken te plaatsen, als iemand via die link koopt krijg je een deel!Jenny schreef:En plaats er meteen een link bij waar je de boeken kan bestellen, en ATG krijgt weer een klein deeltje van zijn server terugbetaald