slaapzak met benen en armen

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
bolletjeom
Reisexpert

slaapzak met benen en armen

Bericht door bolletjeom »

jongens!!! ik heb me nu toch eindelijk gevonden waar ik altijd van gedroomd heb!!!!
Een slaapzak met benen en armen!!!
ik lig nooit lekker in een slaapzak, ik lig het liefste met 1 knie onder mijn kin en 1 been gestrekt. In een gemiddelde slaapzak is daarvoor gewoon geen ruimte. Dit is echt fántastisch. Kijk zelf maar eens: http://www.musucbag.com/

@ erik: ik wil testen!testen!testen! ;)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Re: slaapzak met benen en armen

Bericht door Jenny »

Aangezien je extremiteiten apart zijn ingpakt, lijkt het me een stuk minder warm....
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

ken muh nix scheluh!! ik wil doorslapen en omdraaien mét slaapzak in plaatst van verstrikt raken ín mijn slaapzak!
Revolucion
Wereldreiziger

Bericht door Revolucion »

bolletjeom schreef:jongens!!! ik heb me nu toch eindelijk gevonden waar ik altijd van gedroomd heb!!!!
Een slaapzak met benen en armen!!!
ik lig nooit lekker in een slaapzak, ik lig het liefste met 1 knie onder mijn kin en 1 been gestrekt. In een gemiddelde slaapzak is daarvoor gewoon geen ruimte. Dit is echt fántastisch. Kijk zelf maar eens: http://www.musucbag.com/

@ erik: ik wil testen!testen!testen! ;)

Haha, ja ik ken ze ja. Was geloof ik bij laatse keer dat programma 'het Blok, hadden die klussers ook van die slaapzakken gekregen. Waren ook eens een half jaar geleden bij de CJP als prijs, maar helaas niet gewonnen. Lijken mij ook ideaal. Geen gedoe met ritsen, verstrikt raken etc. En je kunt gewoon lekker nog gewoon bewegen, stukje lopen ofzo (niet de vierdaagse, maar even licht uit doen enz.) Zaklopen ben ik namelijk nooit goed in geweest.

Bol, je kunt ook je slaaphouding aanpassen...dan zal iedere slaapzak goed zijn ;)

@ Erik: als ze een versie willen testen voor extra lange mensen, dan moet je toch echt bij mij zijn :Y
Evelien1983
Wereldreiziger

Bericht door Evelien1983 »

Hahahaha, wat een uitvinding! Kan je er ook mee skiën??? _O-
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Evelien1983 schreef:Hahahaha, wat een uitvinding! Kan je er ook mee skiën??? _O-
Inderdaad, zo'n slaapzak heb ik al jaren! M'n onderpak voor te duiken (= skipak voor onder je droogpak). En eerlijk is eerlijk, daar heb ik wel eens in geslapen.
bolletjeom
Reisexpert

andere slaaphouding werkt wel maar het blijft een compromis, het is dat ik echt 2 prima slaapzakken heb, anders zou ik er vandaag nog 1 kopen!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Binnenkort gaan we een actie doen met deze slaapzak. Dus to be continued.
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

bolletjeom schreef: ... ik lig het liefste met 1 knie onder mijn kin en 1 been gestrekt. ...
HUH ! 0_0
Wat is dat voor een achterlijke houding. Hoe lang zijn die benen van jou dan wel niet :?
Niets voor mij hoor. Die slaapzak bedoel ik. Lange benen kunnen best mooi zijn :P
bolletjeom
Reisexpert

@erik, een actie!!! Wow. Ik kan niet wachten.

@kohraya, geen lange benen. Gewoon een kort bovenlichaam...haha
ik ben een halve buik ligger. 1 knie optrekken en 1 bee gestrekt.
Liza!
Wereldreiziger

Bericht door Liza! »

"t lijkt mij inderdaad ook een super handige slaapzak! Lig ook altijd te draaien en dan lig ik op een gegeven moment helemaal in de knoop! Maar hoe klein is ie om mee te nemen? En heeft iemand 'm al getest?
Groetjes
LadyHeather
Reisexpert

Bericht door LadyHeather »

bolletjeom schreef:ik ben een halve buik ligger. 1 knie optrekken en 1 bee gestrekt.
haha zo slaap ik ook hoor! wat een tof ding trouwens! Lijkt me zeker wel tof om uit te proberen.. wie weet is t wel heel erg fijn!

Ik vraag me af of het veel kouder is trouwens... las laatst ergens in een artikeltje dat als iemand onderkoelt is je hem niet in zn geheel in zo'n alu folie dekentje moet wikkelen maar juist alle extremiteiten apart moet inpakken. Misschien heeft dat meer te maken met het feit dat bv je armen anders je romp verder af kunnen koelen ipv opwarmen.... maar misschien werkt t met warmte juist ook wel goed.
Selalu mencari...
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nanneke »

Hmm, weet nog niet of ik dit nou echt handig vind. Denk wel dat het er erg komisch uitziet om iemand zo te zien liggen slapen :-)
postvoorwen
Reiziger

Bericht door postvoorwen »

Lijkt mij ook super! Niet meer half gedraaid liggen en dan die rits moeten vinden enzo!Ben heel benieuwd naar de ervaringen!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

LadyHeather schreef:
bolletjeom schreef:ik ben een halve buik ligger. 1 knie optrekken en 1 bee gestrekt.
haha zo slaap ik ook hoor! wat een tof ding trouwens! Lijkt me zeker wel tof om uit te proberen.. wie weet is t wel heel erg fijn!

Ik vraag me af of het veel kouder is trouwens... las laatst ergens in een artikeltje dat als iemand onderkoelt is je hem niet in zn geheel in zo'n alu folie dekentje moet wikkelen maar juist alle extremiteiten apart moet inpakken. Misschien heeft dat meer te maken met het feit dat bv je armen anders je romp verder af kunnen koelen ipv opwarmen.... maar misschien werkt t met warmte juist ook wel goed.
Bij iemand die onderkoelt raakt. is het juist erg belangrijk dat de romp op temperatuur blijft, daar zitten de vitale organen. Armen en benen zijn op zo'n moment minder belangrijk. Dus idd, je wilt juist voorkomen dat je daar onnodig veel energie insteekt op dat moment.

Vandaag voor het eerst dit jaar gedoken. Het water is 2 graden, en ik draag 3-vingerwanten. Mijn duim en wijsvinger zitten apart verpakt, de andere drie vingers samen. En je voelt zo duidelijk dat de samen ingepakt vingers elkaar lekker warm kunnen houden, terwijl in de solo-vinger het gevoel al redelijk snel (na 15-20 minuten) begint te verdwijnen!
Plaats reactie