Seizoenen India: reizen in oktober

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
samzonjee
Vakantieganger

Seizoenen India: reizen in oktober

Bericht door samzonjee »

Hallo allemaal,

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met de seizoenen in India.. MIjn vriend en ik gaan in oktober en november naar India en Nepal. In de reisgiden zoals LP staat per regio de beste reistijd aangegeven en voor India is dat meestal vanaf november. Maar de info verschilt nogal per bron en de seizoenen zijn (wereldwijd) niet echt betrouwbaar meer heb ik het idee.
Ik vraag me dus af hoe dat zit in oktober. Ik lees bijvoorbeeld dat in Kerala rond die tijd nog monsoons kunnen zijn (zelfs tot in november/december). Wat is jullie ervaring? En dat het in oktober laagseizoen is in Goa..iemand daar rond die tijd geweest? We reizen de maand oktober en de eerste week van november in India, volgens de volgende (zeeeeer globale) route:

Mumbai
Goa
Kerala
Vlucht naar Rajasthan
Rondtrekken Rajasthan
Agra
Varanasi
2e week van november naar Nepal (vlucht / bus vanuit Varanasi)
Eind november: van Nepal terug naar Delhi voor terugvlucht (met vliegtuig als dat lukt)

Alvast bedankt! _O_
Erik
Site Admin

Re: Seizoenen India: reizen in oktober

Bericht door Erik »

Wij zijn vorig jaar oktober naar India geweest en hadden toen zeer goed week. In drie weken tijd één dag bewolking. Helaas houd het weer zich niet echt aan de maanden dus er is niet veel over te zeggen voor 2011 :).
salamanja
Contacteer:

Bericht door salamanja »

Ik was vorig jaar eind nov. begin dec in Goa, en daar moest het seizoen echt nog op gang komen. Zuidelijker ben ik niet geweest. Voor het noorden (rajastan e.d.) zijn dit (okt. nov.) volgens mij de beste maanden.
Karin.kamai
Reiziger

Bericht door Karin.kamai »

Oktober/november 2009 in India geweest. Begonnen in Mumbai waar het stik heet was (komt ook door de smok denk ik...) en het midden van het land (Hampi, Gokarna, Goa) was gewoon lekker, warm, maar wel lekker. Goa moest eind oktober echt nog op gang komen, maar dat maakt het niet minder gezellig en het weer is (was) gewoon goed. November in het noorden geweest, voornamelijk rond Manali in de Himalaya. Overdag hadden we daar fantastisch weer, strak blauwe lucht, lekker zonnetje en rond de 18 graden. Alleen 's nachts was het echt ijskoud! Manali is overigens een echte aanrader!
samzonjee
Vakantieganger

Bericht door samzonjee »

Bedankt voor jullie reacties, erg fijn!

Ik hoor van meer mensen dat Goa in het begin van het seizoen, wanneer het er nog wat rustiger is, helemaal niet zo verkeerd is. Dus daar gaan we toch maar even kijken, om relaxed aan twee maanden reizen te beginnen.

Het enige wat ik me nog afvraag is of Kerala goed te doen is in (mid-) oktober? Iemand daar geweest in die tijd en heb je toen veel regen gehad? Ik kreeg van iemand de tip om naar Munnar te gaan (Kerala), aanrader?

Dankjewel *)
Plaats reactie