Wat moet er allemaal geregeld zijn??!!

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Joyce010

Wat moet er allemaal geregeld zijn??!!

Bericht door Joyce010 »

Hallo allemaal,

Ik heb een paar weken geleden al een mail gestuurd naar de australische ambassade maar nog steeds niks terug gekregen. Ik de mail stond o.a. de vraag wat moet er allemaal worden geregeld.

Zoals ik al eerder heb vermeld wil ik met een 1 of 2 vrienden voor ongeveer 2 maanden naar Australie(met auto),1 maand Nieuw Zeeland(bij familie) en 2 weekjes Hong-Kong(bij familie) maar wat moet er allemaal geregeld worden?? Ik heb namelijk ook al op internet gekeken maar het kan natuurlijk zijn dat ik wat vergeet :? . En met geregeld bedoel ik natuurlijk qua verzekering, bankzaken etc

Dus als er mensen zijn die hier ervaring mee hebben hier graag melden *O* of mensen die tips hebben worden ook op prijs gesteld ^O^

Groetjes Joyce
Jenny
Reisexpert

Re: Wat moet er allemaal geregeld zijn??!!

Bericht door Jenny »

- Je moet een paspoort hebben wat na thuiskomst nog minstens 6 maanden geldig is

- Je moet visa regelen, bv via Visumdienst.nl

- Een reisverzekering is handig, maar kijk goed na of je verzekering verblijf van 90 dagen in het buitenland dekt. (Niet iedere verzekering doet dat.) Een doorlopende reisverzekering kan handiger en goedkoper zijn. Het pasje van je ziektekostenverzekering moet ook mee

- Je pinpas moet in het buitenland werken, en afhankelijk van je bank kan het voordeliger zijn om een betaalpakket aan te schaffen waarmee je in het buitenland gratis kan pinnen. Uiteraard moet je voldoende saldo hebben :9

- Een creditkaart kan heel handig zijn, al is het maar voor noodgevallen

- Maak kopien van belangrijke papieren en mail die aan jezelf. Zo kom je er altijd bij.

(- En je moet vliegtickets regelen)

Enneh, ik denk niet dat de ambassade deze vragen voor je zal beantwoorden, die helpen je alleen aan een visum voor Australie!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik denk ook niet dat de ambassade deze vragen beantwoord dus ben nieuwsgierig wat je precies wil weten en wat je precies heb gevraagd? Wellicht kunnen we dan nog gerichter helpen.

Ik zou ook even belangrijke telefoonnummers meenemen (o.a. van je bank zodat je je passen kan blokkeren) en verder staat er bij het Australië gedeelte op deze website al veel informatie die je op weg kan helpen.
Joyce010

Bericht door Joyce010 »

Hartelijk dank :)
Joyce010

Bericht door Joyce010 »

Hahah als je het over de duivel hebt :P Net een mail ontvangen met wat lichte info die ik hier ook al heb gekregen :)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Je kunt veel van de informatie ook terug vinden onder onze reisinformatie. Ongetwijfeld dat je dat ook een heel eind op weg helpt!
Plaats reactie