stopover Beijing, hoeveel dagen?
stopover Beijing, hoeveel dagen?
Als je zonder extra kosten (behalve visum dan) een stopover kan maken in Beijing hoeveel dagen zou je dan nodig hebben om wat van de stad te zien.
Nooit echt de behoefte gehad aan een reis naar china maar een stopover lijkt ons wel wat alleen moet het ook niet te veel tijdkosten.
Uiteraard willen we naar de chinese muur, tianen square en de verboden stad.
Nooit echt de behoefte gehad aan een reis naar china maar een stopover lijkt ons wel wat alleen moet het ook niet te veel tijdkosten.
Uiteraard willen we naar de chinese muur, tianen square en de verboden stad.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Re: stopover Beijing, hoeveel dagen?
Als je enkel de toeristische hoogtepunten wilt zien, heb je aan een dag of 3 wel genoeg.
Dag 1: Tiananmenplein + Verboden Stad
Dag 2: Chinese Muur
Dag 3: Temple of Heaven + Summerpalace
Al kan je er natuurlijk ook gerust een dag of 10 rondlopen
Dag 1: Tiananmenplein + Verboden Stad
Dag 2: Chinese Muur
Dag 3: Temple of Heaven + Summerpalace
Al kan je er natuurlijk ook gerust een dag of 10 rondlopen

Als je echt in tijdnood zit, zou ik het zomerpaleis schrappen. Maar twee dagen Beijing is iets wat je minimaal moet doen! (En inderdaad, 3 is beter.)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Inderdaad, de Temple Of Heaven kan je dan desnoods nog wel op de dag van de Verboden Stad doen.Jenny schreef:Als je echt in tijdnood zit, zou ik het zomerpaleis schrappen. Maar twee dagen Beijing is iets wat je minimaal moet doen! (En inderdaad, 3 is beter.)
- bolletjeom
- Reisexpert
ik dacht ook aan 3 evt 2 maar liefst 6 ofzo.
Ik vond het een geweldige stad.
Ik vond het een geweldige stad.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Bedankt!, in verband met de vluchten zouden we op 3,5 dag of 1,5 dag hebben (5,5 vonden we toch te veel) dus dan doen we 3,5.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Beijing spookt ook door mijn hoofd om als stopover van een dag of 3 te doen.
Met het weer in mijn achterhoofd, had ik graag geweten of het 'programma' van Tikva ook haalbaar en leuk is tussen kerst en nieuw?
Met het weer in mijn achterhoofd, had ik graag geweten of het 'programma' van Tikva ook haalbaar en leuk is tussen kerst en nieuw?
- bolletjeom
- Reisexpert
het is er in December kouder dan bij ons. Het zomerpaleis is met name met bloeiende tuinen leuk. hoewel met sneeuw ook bijzonder kan zijn. vrijwel alles is een buitenactiviteit dus met flinke kou minder leuk. Ik zie mezelf geen 6 uur wandeling maken op de chineze muur met min veel. op de muur vang je namelijk altijd veel wind
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Ik denk dat de muur op sommige stukken verradelijk glad kan zijn!
Een vriend van me is in de winter naar China geweest. Soms heldere luchten, soms grijze ellende. Kans op sneeuw, maar dat kan inderdaad heel mooi zijn. Winter-China lijkt mij leuk voor een paar dagen. Ookal loop je het risico dat je bepaalde dingen moet uitstellen vanwege het weer. (In de zomer heb je smog in Beijing en zeker geen blauwe lucht, winter heeft voordelen!)
Een vriend van me is in de winter naar China geweest. Soms heldere luchten, soms grijze ellende. Kans op sneeuw, maar dat kan inderdaad heel mooi zijn. Winter-China lijkt mij leuk voor een paar dagen. Ookal loop je het risico dat je bepaalde dingen moet uitstellen vanwege het weer. (In de zomer heb je smog in Beijing en zeker geen blauwe lucht, winter heeft voordelen!)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ok, mercikes voor jullie visie. Misschien waag ik het er wel op (als onze bestemming eenmaal vast ligt).