Reistijd mexico

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Marte

Reistijd mexico

Bericht door Marte »

Hoi!

Ik wil graag met mijn vriend in het eerste helft van 2011 naar Mexico (Yucatan). Ivm met school e.d. hebben we eigenlijk maar één optie en dat is in mei. Nu lees ik overal dat het dan regenseizoen is. Kan iemand mij vertellen wat ik me daar bij moet voorstellen? Ik ben van de zomer in Azie geweest en ik vond de moessons nogal meevallen en ben gelukkig niet van suiker ;-) Het lijkt me alleen geen pretje om van het strand gespoeld te worden (als er uberhaupt op het strand gelegen kan worden dan?)..
Alvast bedankt voor de antwoorden!

Groetjes Marte
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Re: Reistijd mexico

Bericht door Jos »

In mei begint het regenseizoen, wat inhoud dat het af en toe kan regenen. Ik zou me hier niet al te druk over maken. Later in het jaar krijg je tropische stormen, depressies en al dat soort zaken, dat is een minder gunstig moment om in Yucatan te zijn :)

Ik ben er in maart en in juni geweest, in maart hadden we af en toe een klein regenbuitje, in juni was het erger. We hadden het geluk om tussen twee tropische stormen in te zitten. Deze bleven daardoor hangen waardoor we 3 weken regen hebben gehad, minder plezant :) maar vaak was het zo dat het in de ochtend lekker weer was en dat het pas in de loop van de middag begon met regenen.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ben in mei en juni in mexico geweest en het is me nauwelijks opgevallen dat het regenseizoen was. Een keer in de middag of nacht een bui de volgende morgen weer stralend mooi weer.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Marte

Bericht door Marte »

Dank jullie wel! Na veel gedoe is het uiteindelijk toch juli geworden. Nu willen we ook graag naar Belize (Caye Caulker), als laatste stop voordat we naar NL vliegen. We zouden graag alvast het hostel/hotel reserveren, maar vind alleen een paar louche sites..heeft iemand tips voor een goed hostel/hotel of hoe ik het makkelijk kan reserveren?

Groeten Marte
Plaats reactie