In dubio..!! landen en route ivm o.a. regenseizoen

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
bas_tromp

In dubio..!! landen en route ivm o.a. regenseizoen

Bericht door bas_tromp »

Beste reizigers,

Ik ben de laatste weken volop bezig om me in te lezen over de reis die ik en m'n vriendin komend zomer gaan maken. We hebben een retourticket geboekt naar Bangkok en hebben iets meer dan 6 weken de tijd, we vertrekken halverwege juli en gaan eind augustus weer terug. De hoeveelheid tijd is dus beperkt.

In eerste instantie was het plan om vanuit Bangkok naar Vientiane in Laos te reizen met het openbaar vervoer, vervolgens af te zakken naar Cambodja, Thailand weer in te gaan en nog een week op een eiland als Koh Chang mee te pakken. Nu lees ik alleen steeds meer over het weer en de hoeveelheid regen in vooral laos. Dit schijnt het reizen flink te vermoeilijken ivm kapotte wegen en veel regen maakt het reizen minder aantrekkelijk denk ik. Nu heb ik gelezen dat Zuid-Thailand en Maleisië minder last hebben van de regenval in onze zomer. Het nieuwe idee is dan ook om vanuit Bangkok enkele bezienswaardigheden te bezoeken in centraal thailand, met de trein naar Zuid Thailand te reizen, de grens over te steken naar Maleisië om via de Cameron Highlands naar Kuala Lumpur te reizen, vanaf hier te vliegen naar Phnom Penh in Cambodja, Cambodja door te reizen o.a. Ankor Watt, nog heel even uitrusten op Koh Chang en weer terug naar Nederland.

Wat denken jullie hiervan? Laos in een minder seizoen leek mij ook moeilijker gezien het ontbreken van een trein aangezien het onze eerste keer ECHT backpacken is. Hebben jullie enkele tips voor Centraal Thailand, Zuid-Thailand, schiereiland Maleisië en Cambodja? Is het te doen in 6 weken indien je soms grotere afstanden reist? Of is het verschil in moesson seizoen niet zo groot als beweerd wordt en zouden jullie toch voor Thailand, Laos en Cambodja kiezen?

Alvast super bedankt! Ik heb echt veel aan dit forum.

Gr,

Bas Tromp
bas_tromp

Re: In dubio..!! landen en route ivm o.a. regenseizoen

Bericht door bas_tromp »

Oja, het budget. We hebben ongeveer 2000 euro in totaal. De vliegtickets zijn al betaald. Is dit voldoende voor 6 weken? We willen liever niet in een dorm slapen, maar gewoon een tweepersoonskamer. Het belangrijkste is dat het schoon is. En is Maleisië veel duurder dan de andere genoemde landen?
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

Ik zou laos zeker niet overslaan om deze reden! de plekken die jullie daar zullen bezoeken zijn allemaal te bereiken met prima asfaltwegen. wat dat betreft zul je van de regen weinig last hebben. bovendien zijn de watervallen in zuid laos veel indrukwekkender in het regenzeisoen.

Ik heb zelf veel meer regen gehad in cambodja. dit is altijd anders; je kunt niet echt zeggen dat het in laos meer regent.
gewoon gaan!
amassakoul
bas_tromp

Bericht door bas_tromp »

Bedankt voor het antwoord! Ik heb inderdaad ook gelezen dat het weer heel erg wisselt en dat Laos een prachtig land is. Maar is het niet slimmer om Laos en Vietnam bijvoorbeeld een andere keer te doen in een wat langere reis? Het moet geen super zware rondreis worden en wat meer zon is ook wel relaxt. Zou iemand zijn of haar ervaringen van Maleisië en zuid thailand kunnen posten? Bedankt!
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

Zeker, heel verstandig. met 6 weken zou ik ook niet voor 3 landen gaan. 2 is meer dan genoeg en thailand cambodja is een goeie combo. als je helemaal naar maleisië afzakt kun je net zo goed naar zuid laos gaan; alhoewel; door de vlucht KL-PP is je route wel haalbaar en logisch. regenzeisoen betekent overigens niet dat er geen zon is! Ik heb in het regenzeisoen altijd heel veel zon gehad, buien zijn sporadisch.

Ik ben zelf in maleisië enkel in KL geweest dus kan weinig over de rest zeggen. toch vraag ik me af of het de moeite waard is om maleisie erbij te doen met 6 weekjes. ik zou lekker gaan voor 4 weken thailand en 2 weken cambodja.
amassakoul
bas_tromp

Bericht door bas_tromp »

Weer bedankt. Dat klinkt inderdaad heel logisch. Maar de mogelijkheid om goedkoop van KL naar PP te vliegen en snel openbaar vervoer maakt het wel heel aantrekkelijk om de perhentians en cameron Highlands mee te pakken in pakweg 1,5 week..
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

bas_tromp schreef:Weer bedankt.
Als je wilt mag je hem "karma" geven voor zijn antwoorden. Vind Tom ongetwijfeld leuk om te krijgen :) Je kunt karma geven door op het groene plusje te klikken rechts bij het bericht.
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

Je hebt gelijk ook hoor; ik hou persoonlijk van een slakkengangetje maar je idee is prima haalbaar. Maleisie is heel makkelijk en snel te bereizen; supergoed geregeld. in 1,5 week kun je heel goed phnom penh en angkor bezichtigen.
dan heb je dus nog 3 weken voor zuid thailand. klinkt als een mooie reis!
amassakoul
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

o, en Erik bedankt dat je mensen 'pusht' om mij karma te geven, haha :Y . zo'n onzelfzuchtige daad brengt jou ook weer een stukje dichter bij verlichting :P
amassakoul
Plaats reactie