hoe kom ik van Luang Prabang naar Sapa (of naar Hanoi)

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
mnk1

hoe kom ik van Luang Prabang naar Sapa (of naar Hanoi)

Bericht door mnk1 »

Hallo allemaal,

Bij het plannen van onze reis liepen mijn vriend en ik tegen het volgende probleem aan:

Hoe kom ik van Luang Prabang naar Sapa (of eventueel naar Hanoi)?

Ik weet dat er twee grensovergangen mogelijk zijn in het noorden: Muang Khua - Dien Bien Phu en Na Maew - Nam Xoi.
Maar hoe is het vervoer? Hoe lang duurt het? Welke dorpen moeten we overnachten? Met welk vervoer kunnen we allemaal reizen? Hoeveel dagen moeten we er voor uit trekken?
Vooral bij Na Maew - Nam Xoi vragen we ons af hoe makkelijk/betrouwbaar deze overgang is.

Het liefst willen we zo snel mogelijk in Vietnam zijn, maar als we er dan toch wat langer over moeten doen, dan is het wel leuk dat we via leuke routes/dorpjes kunnen reizen. :)

Dus alle tips zijn welkom en hopelijk kunnen we dan een goede keus maken voor dit stukje van onze reis!
darianoa
Reiziger

Re: hoe kom ik van Luang Prabang naar Sapa (of naar Hanoi)

Bericht door darianoa »

Hoi mnk1,

Je kunt vanaf Luang Prabang met een bus naar Hanoi. Ik geloof wel dat de bus via Vientiane rijd, dus om de reis op te breken kun je evt in Vientiane starten. Ik heb de reis niet zelf gemaakt maar vrienden van mij wel. Zij hebben er 24 uur over gedaan. Ik geloof dat ze tot de grens overgang in een normale bus zaten. Dan allemaal uit de bus met je bagage, lopend naar de paspoort controle. Eenmaal je stempel in je paspoort, loop je de grens over naar een slaapbus. Geloof dat ze 's morgens nog een keer van bus moesten veranderen en 's avonds laat in Hanoi aankwamen.
Dit is denk ik de snelste en goedkoopste manier van Luang Prabang naar Hanoi.

In Luang Prabang en Vientiane zijn er genoeg kleine reisbureaus die deze busdiensten aanbieden. Vergeet niet dat je al een visum in je paspoort hebt voor je Vietnam in komt. Aan de grens krijg je geen visum.

Succes met de planning!
loesopreis
Wereldreiziger

Re: hoe kom ik van Luang Prabang naar Sapa (of naar Hanoi)

Bericht door loesopreis »

De grensovergang Muang Koua - Dien Bien Phu schijnt tegenwoordig veel gebruikt te worden. Op het forum van lonelyplanet vind je veel actuele informatie over deze route. Je bent in 2 of 3 dagen in Sapa via deze route. Ligt eraan op welke dagen de bussen gaan aan de Vietnamese kant van de grens.
Plaats reactie