Wat voor ticket voor rondreis Azie
Wat voor ticket voor rondreis Azie
Ik wil in 2 weken of misschien 2,5 week een aantal steden in Azie aandoen.
Ik ben op zoek naar wat tips voor het beste ticket.
Is een open ticket wat? Of een round the world ticket?
En welke volgorde is het handigst?
Ik wil een bezoek brengen aan:
Toyko
Hong Kong of Singapore
Seoel
Bangkok
Ho Chi Minh
De volgorde maakt me niet zoveel uit, alleen in Bangkok wil ik graag in een weekend zijn. En als het even kan wil ik ook via een ander schengen land weer terug in Nederland komen. (of via Duitsland vliegen).
Ik ben niet op zoek naar een exact reisschema, maar meer naar algemene mogelijkheden en wat het ongeveer allemaal kost als ik aan deze steden denk en per stad 3 a 4 dagen wil verblijven.
Alvast bedankt voor jullie advies.
Ik ben op zoek naar wat tips voor het beste ticket.
Is een open ticket wat? Of een round the world ticket?
En welke volgorde is het handigst?
Ik wil een bezoek brengen aan:
Toyko
Hong Kong of Singapore
Seoel
Bangkok
Ho Chi Minh
De volgorde maakt me niet zoveel uit, alleen in Bangkok wil ik graag in een weekend zijn. En als het even kan wil ik ook via een ander schengen land weer terug in Nederland komen. (of via Duitsland vliegen).
Ik ben niet op zoek naar een exact reisschema, maar meer naar algemene mogelijkheden en wat het ongeveer allemaal kost als ik aan deze steden denk en per stad 3 a 4 dagen wil verblijven.
Alvast bedankt voor jullie advies.
Re: Wat voor ticket voor rondreis Azie
Aangezien je niet rond de wereld gaat, is een round the world ticket niet echt een optie. Een open ticket heb je ook niet nodig, dat is voor als je niet weet wanneer je terug wilt. Jij weet dat je 2-2.5 week weg wilt. Wat je wel kan boeken, is een zgn. open-jaw ticket. Dat wil zeggen dat je vliegt naar een andere stad, als waarvandaan je weer naar NL vertrekt.
Je wilt veel zien in zo'n korte tijd. Bovendien zijn het niet de meest logische steden. (Met logische steden bedoel ik steden waartussen veel vliegtuigen rechtstreeks vliegen.) Het kan allemaal wel, maar vliegen tussen deze steden zal niet heel goedkoop zijn.
- Het makkelijkste is denk ik om van NL naar Singapore te vliegen.
- Vervolgens van Singapore via Bangkok naar HCMC. (bv met http://www.airasia.com)
- Geen idee of je vanuit Vietnam rechtstreeks naar Korea of Japan kan, maar het kan iig via Kuala Lumpur met http://www.airasia.com)
- En dan terug naar BKK en naar NL.
De kosten mag je zelf opzoeken
Ik denk dat je teveel wilt voor een dergelijke korte tijd.
Houd bovendien rekening met het op tijd aanvragen van de visa.
Je wilt veel zien in zo'n korte tijd. Bovendien zijn het niet de meest logische steden. (Met logische steden bedoel ik steden waartussen veel vliegtuigen rechtstreeks vliegen.) Het kan allemaal wel, maar vliegen tussen deze steden zal niet heel goedkoop zijn.
- Het makkelijkste is denk ik om van NL naar Singapore te vliegen.
- Vervolgens van Singapore via Bangkok naar HCMC. (bv met http://www.airasia.com)
- Geen idee of je vanuit Vietnam rechtstreeks naar Korea of Japan kan, maar het kan iig via Kuala Lumpur met http://www.airasia.com)
- En dan terug naar BKK en naar NL.
De kosten mag je zelf opzoeken

Ik denk dat je teveel wilt voor een dergelijke korte tijd.
Houd bovendien rekening met het op tijd aanvragen van de visa.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- bolletjeom
- Reisexpert
je wilt veel en het gaat je flink geld kosten. Dat is mijn eerste gedachte als ik dit lees
én je zult nog een hele puzzel te maken hebben ook! met zoveel steden in z'n korte tijd en zoveel vluchten kan er op geen enkele vlucht iets mis gaan of je hele schema loopt in de soep.
vliegen op Bangkok en dan met air asia naar HCMC. daar moet vast wel een vlucht naar Hongkong te krijgen van waar je naar japan kunt. Voor Korea weet ik het niet.
ik denk dat hongkong logischer is en ook qua afstanden...en hopelijk de prijs... goedkoper dan via singapore. Vind zelf hongkong ook boeiender.
wat is je buget?
én je zult nog een hele puzzel te maken hebben ook! met zoveel steden in z'n korte tijd en zoveel vluchten kan er op geen enkele vlucht iets mis gaan of je hele schema loopt in de soep.
vliegen op Bangkok en dan met air asia naar HCMC. daar moet vast wel een vlucht naar Hongkong te krijgen van waar je naar japan kunt. Voor Korea weet ik het niet.
ik denk dat hongkong logischer is en ook qua afstanden...en hopelijk de prijs... goedkoper dan via singapore. Vind zelf hongkong ook boeiender.
wat is je buget?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Hoi bedankt voor je reactie!
Nou, ik vroeg mij af of een round the world ticket o.i.d. goedkoper is dan zelf met Airasia tickets boeken.
Misschien is het ook wel iets teveel en moet ik er één skippen, maar ik dacht aan vliegkosten aan iets van 1500 euro o.i.d. ??
Nou, ik vroeg mij af of een round the world ticket o.i.d. goedkoper is dan zelf met Airasia tickets boeken.
Misschien is het ook wel iets teveel en moet ik er één skippen, maar ik dacht aan vliegkosten aan iets van 1500 euro o.i.d. ??
- bolletjeom
- Reisexpert
een RTW ticket zou betekenen dat je via 3 andere continenten terug moet vliegen. de naam zegt het al: rond de wereld, het heet niet "rondje in 1 continent"
Probleem zal zijn dat je een serie enkeltjes wil terwijl er niet op alle trajecten lowcost airlines zijn. Bij de reguliere airlines komt je enkeltje uit op vrijwel dezelfde prijs als een retour.
Je zou kunnen kijken of je een retour kunt kopen naar Tokyo met een overstap in Zuid-oost Azie en daar dan een airasia uitstapje maken naar een andere stad.
je budget lijkt me ook wat enthusiast. maar is ook afhankelijk van het seizoen. Een zeer goedkoop retourtje Bangkok kost je ongeveer €700

Probleem zal zijn dat je een serie enkeltjes wil terwijl er niet op alle trajecten lowcost airlines zijn. Bij de reguliere airlines komt je enkeltje uit op vrijwel dezelfde prijs als een retour.
Je zou kunnen kijken of je een retour kunt kopen naar Tokyo met een overstap in Zuid-oost Azie en daar dan een airasia uitstapje maken naar een andere stad.
je budget lijkt me ook wat enthusiast. maar is ook afhankelijk van het seizoen. Een zeer goedkoop retourtje Bangkok kost je ongeveer €700
Ok, ga ik dat doen, misschien skip ik dan bangkok ofzo..
Weet je trouwens of Airasia echt low cost is, dus met minimum aan bagage of dat de extra kosten wel meevallen.
Nou, dat kan ik denk ik ook wel online vinden.
Bedankt voor je tips..
Heb je nog tips voor airlines waarbij je een stopover kunt maken in Hong Kong van een dag of 2/3?
Weet je trouwens of Airasia echt low cost is, dus met minimum aan bagage of dat de extra kosten wel meevallen.
Nou, dat kan ik denk ik ook wel online vinden.
Bedankt voor je tips..
Heb je nog tips voor airlines waarbij je een stopover kunt maken in Hong Kong van een dag of 2/3?
- bolletjeom
- Reisexpert
Air asia vliegt alleen van KL naar tokyo in juni €390
Van KL naar Bangkok kost je op dezelfde data €44 voor een enkeltje
enkeltje BKK / HCMC €30
vanaf KL kan je in een dag met de bus op en neer naar singapore maar vliegen met Airasia kost je €10 (!)
stel je vliegt op bangkok voor €700 en dan voor € 60 op en neer naar hcmc. Dan van BKK naar Singapore voor €35. dan voor een tientje naar Kuala Lumpur en op en neer naar tokyo voor €390
effe snel rekenen........€1200 ?!?!? zoiets
Van KL naar Bangkok kost je op dezelfde data €44 voor een enkeltje
enkeltje BKK / HCMC €30
vanaf KL kan je in een dag met de bus op en neer naar singapore maar vliegen met Airasia kost je €10 (!)
stel je vliegt op bangkok voor €700 en dan voor € 60 op en neer naar hcmc. Dan van BKK naar Singapore voor €35. dan voor een tientje naar Kuala Lumpur en op en neer naar tokyo voor €390
effe snel rekenen........€1200 ?!?!? zoiets
- bolletjeom
- Reisexpert
zie je andere vraag nu pas. het IS lowcost ....dus komen er altijd kosten boven op. Je zult met name rekening moeten houden met gewicht. ik geloof dat 15 kilo de max is.
Bij Air Asia moet je inderdaad betalen voor de bagage die je meeneemt. De precieze prijs hangt af van het land van vertrek, en ook het aantal kilo's bagage. Onder de 15 kilo is goedkoper dan daarboven... Het maximum voor het goedkoopste gewicht is 15 kilo, maar als je meer betaalt kun je 25 of zelfs 30 kg meenemen.
Prijzen voor bagage zijn echter niet heel hoog, reken op 5-10 euro per traject.
Je zegt dat je BKK mogelijk wilt skippen, maar van alle steden die je wilt bezoeken is JUIST BKK makkelijk er goedkoop te bereiken. Als ik jou was, zou ik eerder Seoul of Tokyo voor een volgende keer bewaren.
Prijzen voor bagage zijn echter niet heel hoog, reken op 5-10 euro per traject.
Je zegt dat je BKK mogelijk wilt skippen, maar van alle steden die je wilt bezoeken is JUIST BKK makkelijk er goedkoop te bereiken. Als ik jou was, zou ik eerder Seoul of Tokyo voor een volgende keer bewaren.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Qreply
Dat lijkt me een leuke route. Ik zou Shanghai ook erbij doen! Lijkt me erg interessant, vooral omdat het de centrum van moderne kunst aan het worden is!!! Er zijn natuurlijk nog andere populaire steden in Azie die zeker een bezoek waard zijn!
Laatst gewijzigd door Erik op 29 jul 2011 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Spam link verwijderd
Reden: Spam link verwijderd