reisprogramma poll

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Plaats reactie

welk reisprogramma zien jullie het liefst?

RTL travel oude stijl
3
33%
ik kijk uit naar RTL travel nieuwe stijl
1
11%
weg met BNN
1
11%
LLiNK op reis
4
44%
Boarding now
0
Geen stemmen
Camping life
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 9

bolletjeom
Reisexpert

reisprogramma poll

Bericht door bolletjeom »

ik zat me te vervelen (jeroen kijkt voetbal :wink: ) en ging dus eens op zoek naar Reisprogramma's via uitzending gemist ( http://www.uitzendinggemist.nl. ) en dan kom je dus alleen bij BNN terecht.
Dus ben ik ook op zoek gegaan naar beelden van de RTL programm's. Toen kwam ik terecht bij RTL gemist ( http://www.rtl.nl/service/gemist/home/ ) en die linkt weer door naar pczapper ( http://www.pczapper.tv/pzc5/lfui/index.php?t=p&m=168429 )
En daar heb je toch een hoop keus uit reisprogramma's van kanalen die ik niet eens kende!!!

Maar nu vroeg ik me wat af.
Welk reisprogramma op TV zien jullie het liefst?

Ik las laatst een soort sneer van BNN dat RTL travel "hun" concept gaat gebruiken. RTL travel gaat volgend jaar namelijk de presentatoren een uitdaging meegeven. Dat betekent dat ze iets vreemds of extreems moeten doen. Volgens iemand heeft het noodlijdende RTL Travel het idee van het extreem populaire BNN programma nodig.

Persoonlijk heb ik Weg met BNN nog niet 1 keer uit kunnen kijken zo tenenkrommend irritant vind ik het.
Punt 1 omdat de info niet klopt. Voorbeeldje was in thailand waar ik net vandaan kwam en waar de prijzen erg laag zijn maar niet zo laag als BNN de toekomstige backpacker wil laten geloven. zo schijn je voor 20 eurocent een padthai te kunnen eten. dat zou 9 baht zijn! Nou maak er maar minstens 20 baht van. Dat is nog steeds weinig trouwens (85 eurocent).
Ook kon je voor 50 baht met een tuctuc de hele stad door als je maar goed onderhandelt. Ik wil graag iemand horen die dat voor elkaar heeft gekregen.
Punt 2. de focus ligt wel heel erg op "zie mij eens stoer doen".
Misschien ben ik een oude trut maar ik wil bij een reisprogramma ook wel beelden van het land enzo zien.
Het radio programma Weg met BNN vind ik overigens wel erg leuk.

Nu heb ik via de voorgenoemde websites ook het reisprogramma van LLiNK ontdekt en dat vond ik echt leuk!

afijn, bij deze is de discussie geopend
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik ben de oude stijl van RTL travel het leukste om naar te kijken. Het enige wat ik aan dat format zou veranderen is dat ze wat meer "gewone" bestemmingen moeten kiezen en wat meer moeten afwisselen tussen de budget reiziger en de "vakantieganger".

Zo heb je voor ieder wat wils. Ook ik heb de kritiek van BNN gelezen over de nieuwe stijl RTL travel, beetje onvolwassen. Ook ik heb me afgevraagd of de informatie van BNN welk klopte want ook ik heb de aflevering van Thailand gezien en deze kwam niet echt overeen met de werkelijkheid. Het is meer een entertainment dan infotainment :) Het ligt er dus aan hoe je naar het programma kijkt.
tijn1980

Bericht door tijn1980 »

Ik mis het oude 'Yorin Travel'. Met Floortje, Chris en Chimene. En later Roeland. Toen RTL Yorin omdoopte in RTL5, en daardoor Yorin Travel heeft hernoemd (RTL Travel) en verplaatst van de zondag naar de (volgens mij) woensdag, is het programma qua kijkcijfers behoorlijk gedaald, en was het einde van het succesvolle programma in zicht. Ik kijk er eigenlijk nooit meer naar, en nu Beau ook nog gaat meepresenteren houdt ik het helemaal voor gezien.

-edit-
nog even over het relletje rond de eerste aflevering van Llink op reis:
http://www.onzemaninteheran.com/2006/07 ... pimpt.html
Mark
Vakantieganger

Bericht door Mark »

Het stomme van dat RTL Travel is dat de presentatoren zichzelf zo leuk vinden; zij staan centraal. Als ze al wat laten zien is dat veelal hun hotelkamer (kijk eens, een waterbed!) en een hippe club waar ze zich tussen alle jongeren op de dansvloer moeten begeven. Nog even een blik van de popu shoppingmall/ straat en het strand en that's it!

Helaas was die Michael Palin collectie bij V&D al na een paar uur uitverkocht tijdens hun prijzencircus, dat zijn nog eens reisprogrammas!
hariejak
Reisexpert

Bericht door hariejak »

ik vind/vond rtl altijd leuk. vooral in het begin toen ze zich meer richtte op de budgetreiziger en de individuele reiziger. voordat ze de duurste locaties aan gingen doen
ik vind Link ook leuk omdat de bestemmingen minder voor de hand liggen maar ik het niet zo heel vaak gezien.
maar op dit moment ga ik dus voor Llink want de oude yorin travel komt toch nooit meer terug.

weet je wat ik mis? lonely planet ofzo, vroeger op discovery (geloof ik).
dat was echt een backpack reisprogramma
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Vroeger keek ik meestal wel naar Yorin Travel. Leuke bestemmingen, redelijke info op een luchtige manier gepresenteerd. Toevallig dit weekend een stukje van het nieuwe stijl programma gezien: ik vond er weinig aan.

Misschien komt het wel omdat de presentatoren ouder worden en 'gegroeid' zijn??? Dat ze nu ze wat ouder :oops: zijn ineens interesse krijgen voor de luxere bestemmingen? Maar blijkbaar groeit het publiek niet op dezelfde manier met hen mee... En blijven zij trouw backpacken...

Llink is wat idealistischer en sluit was dat betreft meer bij mij aan. Meer contacten met de locale bevolkingen, en dan niet op de 'Peking Express' manier. Alleen weet ik nooit wanneer dat reisprogramma op TV is, misschien moet ik maar eens heeeeeel hard alle gemiste uitzendingen gaan bekijken :wink:

Groet,

Jenny
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie