Reisschema China, tips nodig

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Plaats reactie
Roelgerrits

Reisschema China, tips nodig

Bericht door Roelgerrits »

Hallo,

Ik ga samen met mijn vriendin in februari beginnen met een half jaar durende reis door Azie, te beginnen in Hong Kong. We willen daarna een maand door China reizen en ook Tibet meepakken om zo door te reizen naar Nepal. We weten alleen nog niet helemaal hoe we het beste door China kunnen reizen. Het is een groot land en we kunnen daarom niet alles doen. Toch zijn er een aantal plaatsen die we erg graag willen zien namelijk:
- Beijing
- Xian (terracota leger)
- Chengdu (om naar Lhasa te reizen, denk aan een tour van 6 dagen)
- Dali
- Karstgebergte

We beginnen in Hong Kong. Iemand tips hoe we het beste kunnen reizen (en welke dingen we misschien missen?)
Oh ja, en nog een vraagje. We willen dus via Lhasa naar Nepal. Is het verstandig om dan in Nederland al een Visum voor Nepal te regelen of is dat daar gemakkelijk te verkrijgen?
Ik ben benieuwd naar jullie tips!
Volg onze reis op: http://www.roelenannetopreis.nl! We beginnen in Hong Kong en reizen dan door China naar Tibet, Nepal, India, Maleisië en Thailand.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Reisschema China, tips nodig

Bericht door bolletjeom »

over het algemeen reizen mensen vanuit Chengdu naar Tibet. Met de plekken die je wilt zien is het niet helemaal logisch. je wilt én noord én zuid china zien en doen.
Waarom vlieg je eigenlijk op hongkong? staat dat al vast?
Beginnen in Beijing zou logisch zijn.
met jullie gewenste steden is een logica eigenlijk niet mogelijk zonder een vlucht.
ik zit nu al een tijdje op de kaart te kijken maar kan een logische route niet vinden.
vanuit hongkong kan je via omgeving Guillin naar Dali en chengdu...maar op en neer naar Beijing via Xi'an gaat je heel wat tijd kosten.
Vanuit hongkong kan je wel via bijv shanghai naar Beijing en dan naar beneden naar chengdu maar dan moet je het zuiden laten voor wat het is.
Of dus ergens een binnenlandse vlucht tegen aan gooien
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie