Vragen over Wereldticket

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
Patrick Hamer

Vragen over Wereldticket

Bericht door Patrick Hamer »

Geachte heer/mevrouw,

Ik en mijn partner zijn van plan om vanaf 25 maart t/m 25 augustus een wereldreis te maken. Maar de planning stuit op nogal wat vragen...

Laat ik eerst beginnen met de continenten en landen die we willen bezoeken.

In Azië willen we de landen Thailand,Maleisië & Indonesië bezoeken (in zo'n 9 weken) en in Zuid-Amerika willen we Ecuador, de Galapagos-eilanden, Peru, Chili & Argentinië aandoen (in zo'n 12 weken).

Ik zal mijn vragen even op u "afvuren" in de hoop dat u mij hierop antwoord kunt geven:

1 Is het handig om eerst in Azië te beginnen of in Latijns-Amerika, rekeninghoudend met de seizoenen?

2 Is het voor ons handig en voordelig om een wereld-combiticket / wereldticket aan te schaffen?

3 Wat zijn de eventuele kosten voor ons van dit ticket?

4 Hoe zou ons reisschema er dan ongeveer uitzien?

Bij voorbaat dank voor het in behandeling nemen van onze vragen...

Met vriendelijke groeten Kim Nieuwmeijer & Patrick Hamer
zaratoestra
Reisexpert

Re: Wereldticket

Bericht door zaratoestra »

Dag Patrick,

aan de stijl van je bericht te zien heb ik de indruk dat je denkt dat dit een soort reisbureau/kantoor is.Dat is zeker niet het geval... dit is een website waarop mensen die gebeten zijn door de reismicrobe andere mensen proberen te helpen door hun vragen te beantwoorden op basis van hun eigen ervaringen... en het is ook gewoon leuk om te kletsen over onze passie...

Ikzelf zal je, alhoewel ik er niet heel veel over af weet, proberen te helpen.

Wat de seizoenen betreft, voor Thailand/Maleisie betekent het dat je in maart in het regenseizoen zit. Dit betekent echter niet dat het de godganse dag regent...het is er gewoon drukkend warm (hoge vochtigheidsgraad) en af en toe hevige regenbuien die niet zo lang duren

Of het handig is voor jullie om een round the world ticket te nemen... geen idee. Wij hebben momenteel 1 geboekt maar daar zit nog een continent in nl. Oceanië.
Misschien is het voor jullie wel net zo handig om 2 tickets te boeken en tussendoor te werken met tickets van low cost maatschappijen zoals airasia ed.
bv. Nederland-Bangkok (rondreizen Thailand,Maleisie overland en dan proberen geraken naar een indonesisch eiland met een ticketje van een lowcost en terug naar bangkok waar je een vlucht neemt terug naar nederland)

aansluitend kan je vanuit nederland een vlucht op bv. Buenos aires (argentinie) boeken en vanuit Quito (ecuador) terug vertrekken.

je vind op internet al diverse reisbureaus die meer info geven over een RTW tickets en andere tickets.
bv
kilroytravels:travels.kilroyworld.nl
tunafish:www.tnfsh.nl
www.oneworld.com (via deze website kan je met een routeplanner reeds kijken welke opties qua vluchten/route mogelijk is en op die manier een richtlijn naar kostprijs berekenen.

Wat Indonesië betreft dat land is ontzettend groot: welk stukje / eilanden wil je precies bezoeken??
Aangezien ik vermoed dat de 25 maart waar je het over hebt 2011 is dan denk ik dat het ook eens tijd is om je te laten adviseren in een reiskliniek (of hoe dat bij jullie in nederland ook heet) over je inentingen die noodzakelijk zijn

Groeten,
Ellen
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Dag Kim En Patrick

Welkom op dit forum. Voor de duidelijkheid: we zijn een groep reismaloten die hier voor de gezelligheid rond hangen en kletsen over reizen. We zijn dus geen commercieel bedrijf en we verkopen dus ook helemaal niets. De antwoorden die je hier gaat krijgen zijn dus van gewone andere reizigers die een mening geven. Als je een echte prijs voor een ticket wilt weten zul je die ergens anders moeten opvragen

Mijn bescheiden mening:
Seizoens technisch zal het waarschijnlijk slimmer zijn om Zuid-Amerika als tweede te doen. In de andes kan het koud zijn en vrij veel regenen tot ongeveer juni..

Of een wereldticket handig is om te kopen... ik denk van niet. Maar pin me er niet op vast. Vaak is zo'n ticket behoorlijk aan de prijs als je er zuid-amerika in wilt opnemen. aangezien jullie er verder niet australie of de vs mee willen doen slaat dat ticket zijn functie een beetje voorbij.
Het zou heel goed kunnen zijn dat 2 losse tickets goedkoper is.

Ik betaalde onlangs 900 voor een open ticket naar Ecuador. Ik had er toen 6 maanden de tijd. Dat was met iberia. Het is ook mogelijk om op het ene land in te vliegen en op een ander land uit. Dan worden de tickets wel wat duurder.
Goede aanbieders zijn Tunafish, joho en worldticketcenter (mits je daar goed zoekt en aan de telefoon de juiste persoon treft). vliegen binnen zuid-amerika is eigenlijk altijd duur. ze kennen niet echt goedkope lowbudget maatschappijen
Voor Azie. Kijk eens naar een retour Bangkok. Doe Thailand en Maleisie overlang en koop ter plekke een zeer goedkoop airasia ticket (of van een ander lowbudget airline) naar Indonesie.
Van Azie naar Zuid-amerika vliegen is prijziger dan terug via europa.

veel plezier met voorbereiden
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ha! zie dat mijn antwoord ongeveer gelijk is aan die van ellen...die er nog niet stond toen ik begon met schrijven van voorgaang bericht 8-)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie