Ticket naar Cuba

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
shaan3

Ticket naar Cuba

Bericht door shaan3 »

Hallo allemaal.
Ik ga over 2 weken naar midden amerika. Ik begin in costa rica en wil begin april in cuba aankomen.
Kan iemand mij vertellen vanuit welke landen in midden amerika er gevlogen wordt naar cuba?
En heeft iemand voor mij een vliegtuigmaatschappij die goed is en niet te duur?

Bedankt

Groetjes Saskia
bolletjeom
Reisexpert

Re: Ticket naar Cuba

Bericht door bolletjeom »

mexico, cancun.
alle amerikanen die naar cuba willen (en dat dus niet mogen van hun overheid) vliegen naar mexico om via daar een vlucht te nemen naar cuba.
Ik kan je geen maatschappij noemen maar dit is wel zo'n beetje de meest bevlogen stad vanuit cuba in die regio
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Cancun.

Ik vloog met Jetairfly van brussel > cuba (150 euro) en cancun > brussel voor 200 euro. Ik weet niet zeker of ze op de terug weg ook langs gaan op cuba (let op: heenweg stoppen ze vaak alleen maar op bepaalde dagen).

Wel een jaar geleden maar ik vond de prijzen niet om over te klagen 8-)

Edit: zie dat ze wel stoppen op terug weg maar geen losse tickets cancun > cuba verkopen.

Tussen mexico en cuba heb je mexicano en cubano dacht ik, waarvan je bij 1 alleen als mexicaan/cubaan kan boeken en de ander ook als nederlander (zoiets was het). Ze gebruiken wel dezelfde vliegtuigen.
shaan3

Bericht door shaan3 »

Hello,

Bedankt voor jullie reacties. Weet iemand ook iets over vliegen vanuit meer zuidelijke landen. Ik kom nl vanuit costa rica. Zeg: Honduras, Belize, Al salvador etc?

Saludos
bolletjeom
Reisexpert

je kunt vast vliegen vanuit die landen. Maar als je kijkt naar vraag en aanbod en dus waarschijnlijke lage/hoge prijzen dan zijn die landen zeer waarschijnlijk vele malen duurder dan vliegen vanuit Cancun.
Daar zijn de cuba vluchten namelijk echt bigbusiness.
In die andere landen zijn maar weinig mensen (lokalen) die naar Cuba willen en ook niet veel toerisen doen dit.
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

bolletjeom schreef:je kunt vast vliegen vanuit die landen. Maar als je kijkt naar vraag en aanbod en dus waarschijnlijke lage/hoge prijzen dan zijn die landen zeer waarschijnlijk vele malen duurder dan vliegen vanuit Cancun.
Daar zijn de cuba vluchten namelijk echt bigbusiness.
In die andere landen zijn maar weinig mensen (lokalen) die naar Cuba willen en ook niet veel toerisen doen dit.
Snap niet dat mensen vanaf daar naar cuba willen, ze zitten al in zo'n mooi land. :P
bolletjeom
Reisexpert

ik denk dat de meeste amerikanen ook liever vanuit hun eigen land zouden vliegen op cuba maar dat mogen ze niet. De meeste amerikaanse cubagangers hebben het strand van Cancun al meerdere malen gezien, gok ik.
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

Cuba wint ook vrij makkelijk van cancun om heel eerlijk te zijn...
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

bolletjeom schreef:ik denk dat de meeste amerikanen ook liever vanuit hun eigen land zouden vliegen op cuba maar dat mogen ze niet. De meeste amerikaanse cubagangers hebben het strand van Cancun al meerdere malen gezien, gok ik.
Oh ik las het als in dat vliegen vanuit die andere landen big business was ipv. vanaf cancun 8)7
Revolucion
Wereldreiziger

Bericht door Revolucion »

shaan3 schreef:Hallo allemaal.
Ik ga over 2 weken naar midden amerika. Ik begin in costa rica en wil begin april in cuba aankomen.
Kan iemand mij vertellen vanuit welke landen in midden amerika er gevlogen wordt naar cuba?
En heeft iemand voor mij een vliegtuigmaatschappij die goed is en niet te duur?

Bedankt

Groetjes Saskia

weet niet of het nog van toepassing is, maar bij deze naar Havana

vanuit Cancun met AeroMexico vanaf USD200
SanJose (costa rica) met Aerolineas CostaRricenses vanaf USD267
vanuit Panama City met Copa Airlines vanaf USD439
vanuit Merida (mexico) met AEROLITORA (dochter van Aeromexico) vanaf USD215

dat lijken ze nu wel te zijn, ook nog vanaf Cayman Islands, Baham's etc.

tarieven zijn voor de Nederlandse markt en per enkele reis excl. tax. Ter plaatse kunnen tickets goedkoper zijn.

en inderdaad Cuba is vele malen mooier!

Viva Cuba!
james-karolien
Vakantieganger

Bericht door james-karolien »

Whhaa
Ik wil ook heel graag naar Cuba maar dacht dat het niet kon vanwege een amerikaanse stempel in mijn paspoort..
Hoe zit dat?? Als ik lees dat echte amerikanen ook naar Cuba gaan maar via Cancun...

Mijn vriend en ik reizen van maart tm mei overland van Zuid naar Centraal Amerika en wilden vanuit Honduras naar New york vliegen met spirtitair.com en dan met icelandexpress naar London. Ik dacht dat dit de goedkoopste optie was. Maar nu zag ik via een ander forum dat je rechtstreeks van Cancun naar Brussel kan vliegen met jetairfly.com
Wat ongeveer hetzelfde zal gaan kosten..
Iemand anders nog budgetairline tips?

Groetjes from down under
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

james-karolien schreef:Whhaa
Ik wil ook heel graag naar Cuba maar dacht dat het niet kon vanwege een amerikaanse stempel in mijn paspoort..
Hoe zit dat?? Als ik lees dat echte amerikanen ook naar Cuba gaan maar via Cancun...
das sowieso geen probleem. Is moeilijker anders om. Maja je krijgt toch geen stempel van cuba in je paspoort dus dat is ook no problemo...
LovesStedentrips
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door LovesStedentrips »

Je komt Cuba wel in hoor, met Ameriaanse stempels in je paspoort. Ik had er ook een paar, no problem. En Amerikanen komen met gemak Cuba in. Echt geen punt. Andersom is lastiger, maar de Cubaanse douane gaat daar slim mee om: je krijgt een visum met een stempeltje en als je uitreist lever je dat in: geen bewijs in je paspoort.

Je kunt overigens ook vanaf Jamaica en Nassau (Bahama's) naar Cuba vliegen. Ik heb met Cubana gevlogen (geen klachten!), dus je zou ook eens op hun website kunnen kijken.

Have fun, ooooooh wat is Cuba leuk en je mag het zo niet missen en je moet elke dag minstens 17 mojito's drinken en... nou ja, you catch my drift ;-)
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
Revolucion
Wereldreiziger

Bericht door Revolucion »

Klopt, geen probleem. Cuba is erg gastvrij wat dat betreft hoor!

Andersom is inderdaad een ander verhaal. Dat Amerikanen via allerlei omwegen naar Cuba gaan heeft niets met de Cubaanse autoriteiten te maken.

Het is namelijk voor Amerikanen niet toegestaan ook maar $0.01 uit te geven aan/op Cuba. Staat gevangenisstraf op dacht ik.
Plaats reactie