thailand maleisie en laos
thailand maleisie en laos
hallo allemaal
ik ben van plan. om met een vriend van me naar azie te gaan. en wel naar thailand maleisie en laos. voor 3 maanden
de reis begint in thailand. voor een verblijf van 3 a 4 weken. daarna de grens over naar maleisie. voor een maand
en vervolgens de grens over. terug naar thailand. om over land naar laos te gaan. na een aantal weken in laos te zijn geweest. weer terug naar thailand bangkok om weer naar nederland te gaan.
nu vraag ik me af of het ook kan om van maleisie naar laos te vliegen. en wat dat ongeveer gaat kosten ?
visum. heb dus gehoord dat je dus op bangkok airport. moet aan tonen dan je binnen 30 dagen het land verlaat al is dat niet op mijn vlieg ticket te zien. hoe moet ik aan tonen dat ik weer vertrek ?
alle tips zijn welkom
groetjes feike
ik ben van plan. om met een vriend van me naar azie te gaan. en wel naar thailand maleisie en laos. voor 3 maanden
de reis begint in thailand. voor een verblijf van 3 a 4 weken. daarna de grens over naar maleisie. voor een maand
en vervolgens de grens over. terug naar thailand. om over land naar laos te gaan. na een aantal weken in laos te zijn geweest. weer terug naar thailand bangkok om weer naar nederland te gaan.
nu vraag ik me af of het ook kan om van maleisie naar laos te vliegen. en wat dat ongeveer gaat kosten ?
visum. heb dus gehoord dat je dus op bangkok airport. moet aan tonen dan je binnen 30 dagen het land verlaat al is dat niet op mijn vlieg ticket te zien. hoe moet ik aan tonen dat ik weer vertrek ?
alle tips zijn welkom
groetjes feike
Re: thailand maleisie en laos
Waar heb jij je ticket naar Bangkok geboekt, en wat was je kwijt?
Groetjes
Groetjes
boek ruim van te voren bij air asia een ticket KL naar Vientiane. ben je hoogstwaarschijnlijk een stuk goedkoper uit dan over land gaan.
amassakoul
Hoi Feike,
Ik ben al verschillende keren naar Bangkok gevlogen en ze hebben het nog nooit aan mij gevraagd of ik dit kon bewijzen. Als je een eticket hebt dan heb je via de email een bevestiging gekregen met daarop al je vlucht details, dus ook je retour vlucht. Als je die uitprint en op zak hebt is dat voldoende. Zo heb je dus bewijs dat je het land weer gaat verlaten.
Je kunt zeker van Maleisie naar Vientiane, hoofdstad van Laos vliegen. De kosten weet ik niet maar je kunt kijken bij air asia, Lion air of tiger air. Een van deze airlines bied vast wel een vlucht aan.
Groetjes,
Anne
Ik ben al verschillende keren naar Bangkok gevlogen en ze hebben het nog nooit aan mij gevraagd of ik dit kon bewijzen. Als je een eticket hebt dan heb je via de email een bevestiging gekregen met daarop al je vlucht details, dus ook je retour vlucht. Als je die uitprint en op zak hebt is dat voldoende. Zo heb je dus bewijs dat je het land weer gaat verlaten.
Je kunt zeker van Maleisie naar Vientiane, hoofdstad van Laos vliegen. De kosten weet ik niet maar je kunt kijken bij air asia, Lion air of tiger air. Een van deze airlines bied vast wel een vlucht aan.
Groetjes,
Anne
dit onderwerp komt vaak terug de laatste tijd; lees ff wat vorige topics. dan zie je dat een retourticket dus NIET voldoende is als de retourdatum na de datum valt dat je visum verloopt. Het probleem is niet dat ze je in Bangkok checken, het probleem is dat je hier in NL geweigerd kan worden om uberhaupt te boarden.
aangezien je 3 maanden gaat is de beste optie dus hier in NL een double entry visum aan te vragen (2 x 60 dagen, gratis).
aangezien je 3 maanden gaat is de beste optie dus hier in NL een double entry visum aan te vragen (2 x 60 dagen, gratis).
amassakoul
bedankt voor alle reacties
als ik het dus goed begrijp. moet ik gewoon een visum hier in nederland regelen.double entry visum 2 x 60 dagen maar dan mag ik maar 2 keer het land binnen komen. of maakt het niks uit hoevaak je het land binnen komt ?
ben van plan om eind april te gaan. en voor volgende week een vlieg ticket te boeken. vlieg met KLM en kost ongeveer 800 euro incl hotel overnachting.
weet iemand nog. bezienswaardigheden in thailand maleisie en laos WAT IK ECHT MOET ZIEN
ga zeker even kijken voor een vlieg ticket KL naar Vientiane
groetjes feike
als ik het dus goed begrijp. moet ik gewoon een visum hier in nederland regelen.double entry visum 2 x 60 dagen maar dan mag ik maar 2 keer het land binnen komen. of maakt het niks uit hoevaak je het land binnen komt ?
ben van plan om eind april te gaan. en voor volgende week een vlieg ticket te boeken. vlieg met KLM en kost ongeveer 800 euro incl hotel overnachting.
weet iemand nog. bezienswaardigheden in thailand maleisie en laos WAT IK ECHT MOET ZIEN
ga zeker even kijken voor een vlieg ticket KL naar Vientiane
groetjes feike
met een double entry mag je idd maar 2 keer binnenkomen. eerste keer gaat in als je uit het vliegtuig stapt. zodra je de grens oversteekt naar maleisië heb je nog recht op één binnenkomst en verblijf van 60 dagen. geen probleem want je vliegt kl-laos, vanuit laos steek je dus weer de grens over thailand in en dan heb je daar nog 60 dagen.
mijn hoogtepunten in laos waren; trekking vanuit vieng phoukha, trekking vanuit thae khaek en met de motor een rondje bolavenplateau (vooral de route van attapeu naar paksong via nam tok katamtok).
mijn hoogtepunten in laos waren; trekking vanuit vieng phoukha, trekking vanuit thae khaek en met de motor een rondje bolavenplateau (vooral de route van attapeu naar paksong via nam tok katamtok).
amassakoul
hallo allemaal
heb nog even een paar vraagjes. over mijn reis.
waar kan ik het best de grens over. van thailand naar maleisie ?
vlieg ticket boeken van maleisie naar laos. kan dat daar terplekke. of moet ik dat via internet doen. en hoe gaat dat in zijn werk ?
chiang mai / bangkok met de trein iemand ervaring mee ? vooraf boeken of daar trein kaartje kopen ?
bedankt alvast en fijne feestdagen
heb nog even een paar vraagjes. over mijn reis.
waar kan ik het best de grens over. van thailand naar maleisie ?
vlieg ticket boeken van maleisie naar laos. kan dat daar terplekke. of moet ik dat via internet doen. en hoe gaat dat in zijn werk ?
chiang mai / bangkok met de trein iemand ervaring mee ? vooraf boeken of daar trein kaartje kopen ?
bedankt alvast en fijne feestdagen
zoals ik al zei; ruim van te voren boeken. kan ook ter plekke maar hoe eerder je boekt bij air asia hoe goedkoper. boeken kan gewoon via hun website.
amassakoul
- bolletjeom
- Reisexpert
nu was het voor de topicstarter wel aan duidelijk maar ik wil....nogmaals.... even aankaarten hoe dit werkt. Bovenstaand is misschien niet helemaal correct.Ik ben al verschillende keren naar Bangkok gevlogen en ze hebben het nog nooit aan mij gevraagd of ik dit kon bewijzen. Als je een eticket hebt dan heb je via de email een bevestiging gekregen met daarop al je vlucht details, dus ook je retour vlucht. Als je die uitprint en op zak hebt is dat voldoende. Zo heb je dus bewijs dat je het land weer gaat verlaten.
Ongeacht of mensen nu wel of niet de vraag krijgen. Feit blijft dat de luchtvaartmaatschappij je kan weigen op de vlucht als je niet voldoet aan de visum eisen. Feit is ook dat het gebeurd. Niet iedere dag....maar zoek maar eens op dit forum naar berichten van mensen die wel op schiphol stonden en niet mee mochten.
Voor alle duidelijkheid. Je ticket moet aantonen dat je het land verlaat binnen de termijn van een visum on arrival. Doet die dat niet dan moet je zorgen dat je een visum haalt bij de ambassade voor vertrek.
Dit forum heeft overigens een hele mooie FAQ bovenaanstaan met uitleg en een enorme hoeveelheid reisinformatie waar hierover ook alles al eens gezegd is.
@feike
Waar je de grens over gaat met maleisie hangt af van waar je naar toe wilt in dat land. Er zijn twee gangbare overgangen. 1 links aan de kust en 1 rechts aan de kust.
of je van maleisie rechtstreeks kun vliegen naar laos betwijfel ik een beetje maar wie weet kan het. Ter plekke boeken met een lowcost airline doe je online. je hebt dan dus een creditcard nodig. Airaisia heeft wel een paar kantoortjes waar je ook naar toe kunt om te boeken maar mijn ervaring was dat ze dan alsnog willen dat je betaald met CC en niet met cash. Dus dan kan je het net zo goed zelf doen via internet. Hoe eerder je boekt hoe beter de prijs.
De trein van bankok naar Chiang mai vind ik super! maar ik heb een beetje een zwak voor treinen en ben niet zo'n fan van nachtbussen. Als je in bankok bent kan je bij veel burotjes een kaartje regelen. dit kost je iets meer dan zelf halen op het trein station. DIt moet toch wel minimaal 1 dag van te voren. Je moet dus voor jezelf afwegen of je een ochtend kwijt wil zijn aan reizen naar het treinstation, in een rij staan en weer terug reizen of dat je iemand €2 extra betaald en het laat doen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
hallo alemaal
na enige weken afwezigheid i.v.m computer stuk
heb ik inmiddels een vlieg ticket geboekt. voor een periode van 3 maanden. vertrek op 27 april naar bangkok en kom terug op 27 julli. heb geboekt bij de anwb.
het reis bureau. zei tegen mij. dat ik ook via hun een visum kon regelen heeft iemand hier ervaring mee ? en hoe gaat het precies in zijn werk ?
hoeveel weken of maanden moet ik vantevoren een visum aanvragen voor thailand ?
m.v.g feike
na enige weken afwezigheid i.v.m computer stuk

het reis bureau. zei tegen mij. dat ik ook via hun een visum kon regelen heeft iemand hier ervaring mee ? en hoe gaat het precies in zijn werk ?
hoeveel weken of maanden moet ik vantevoren een visum aanvragen voor thailand ?
m.v.g feike
- bolletjeom
- Reisexpert
het is niet vreemd dat het reisburo de service heeft om het visum aan te vragen voor je. kijk wel even wat dit je extra kost boven op de kosten van het visum zelf.
Er zijn in nederland eigenlijk 2 grote visum bemiddelaars. Visumdienst en visumburo.
Jij stuurt je paspoort en alle andere benodige papieren op en zij brengen de spullen bij de juiste ambassade en halen het weer voor je op. Dit kan jou een hoop tijd en geld schelen.
Wanneer je in de buurt woont van de ambassade kan je het soms net zo goed zelf doen en de 25 bemiddelingskosten uitsparen
Er zijn in nederland eigenlijk 2 grote visum bemiddelaars. Visumdienst en visumburo.
Jij stuurt je paspoort en alle andere benodige papieren op en zij brengen de spullen bij de juiste ambassade en halen het weer voor je op. Dit kan jou een hoop tijd en geld schelen.
Wanneer je in de buurt woont van de ambassade kan je het soms net zo goed zelf doen en de 25 bemiddelingskosten uitsparen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
woon niet in de buurt van de ambasade. dus moet ik het opsturen. bedankt voor de reactie en tip
m.v.g feike
m.v.g feike
Even voor mijzelf om te double checken.... dit visum klopt dan he?wat voor visum ik precies aan moet vragen. ik heb dus gelezen op thaise ambasade in amsterdam. wat voor visums ze hebben. en ben ik op deze uitgekomen
Tourist Visa 2 entries *
Tourist Visa 2 entry: maximaal verblijf van 120 dagen
Geldigheid Paspoort: 9 maanden vanaf dag van aanvraag
Geldigheid Visum: 6 maanden vanaf dag van aanvraag
Kosten: €60,= (momenteel gratis)
ik ga dus voor 3 maanden naar azie. maar bezoek dus, thailand voor een maand. maleisie voor een maand. en laos voor 3 weken. en daarna thailand voor 1 week om terug te komen op airport in bangkok
Als dit zo is dan kan ik ook de reis info een beetje duidelijker aanpassen, want dit is niet gemakkelijk er uit op te maken (als je het niet zeker weet).
-
Je kan ook via het Thaise Consulaat in Amsterdam je visum regelen via de post. Zij rekenen namelijk geen bemiddelingskosten.
Dat heb ik een paar weken terug gedaan en ik was alleen 15 euro voor het aangetekend heen en weer verzenden kwijt.
http://www.thaiconsulate-amsterdam.org/
Dat heb ik een paar weken terug gedaan en ik was alleen 15 euro voor het aangetekend heen en weer verzenden kwijt.
http://www.thaiconsulate-amsterdam.org/