Maleisie in Maart 2011

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Revolucion
Wereldreiziger

Maleisie in Maart 2011

Bericht door Revolucion »

beste ATG'ers,

Nou, hopelijk nemen jullie me nog serieus. Change of plans......again. We gaan naar Maleisie. is 100% zeker. Geen OZ helaas.

Komt omdat ik (inter) een nieuwe baan heb, waarbij ik geen 5 weken weg kan in mei. heb nu de gehele maand maart vakantie en schema ziet er als volgt uit:

4 maart Amsterdam Jakarta, dan de 5e direct door naar Kalimantan (met Duct tape airlines/Tiewrap airways)
5 dagen later terug naar Kuala Lumpur via Jakarta
dan ongeveer 16 dagen later terug naar Adam.

het kan zijn, hopelijk wordt het dat! dat we een week eerder kunnen vertrekken, dus in totaal 4 weken.

Wat ik in ieder geval zou willen weten: wat is nu echt een paradijselijk eiland en leuke acco daar?

Verder willen we op het schiereiland beetje Kuala Lumpur, Malacca enz doen, verder niet heel veel. Dus als we 4 weken wegkunnen willen we nog even naar Borneo.
@bol: Bako NP wil ik toch echt graag doen na jouw verhalen...lichtgevende paddestoelen!

Iemand een aanrader waar we echt idyllisch aan een cocktailtje kunnen nippen, snorkelen (schildpadden) luieren?

verder alle mogelijke tips, meer dan welkom.
Jenny
Reisexpert

Re: Maleisie in Maart 2011

Bericht door Jenny »

Gezien de korte tijd die je maar tot je beschikking hebt, mis ik het nut van Kalimantan een beetje. Het is een verre vlucht om er te komen, een paar keer overstappen, en er hangt een prijsje aan. Orang Utans zijn gaaf, maar die zijn in de omgeving van Medan (Sumatra) of in Maleisisch Borneo beter te bereiken. En aangezien je ook naar Bako NP wilt, zou ik me beperken tot Maleisie. Scheelt weer een visum.

Ik ben zelf alleen in Sarawak geweest, en daar heb ik geen poging tot snorkelen gedaan. Dat kan je beter bij Sabah doen, bv bij Sipaden. Rudi kan je daar meer over vertellen.

P.S. welke paddo's moet je eten om andere paddo's licht te zien geven? 8)7 Ik ben wel naar Bako geweest, maar die paddo's heb ik gemist.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Revolucion
Wereldreiziger

Hoi Jenny,

Bedankt voor je reactie.

Over de tickets hoef ik me geen zorgen te maken: die kosten me helemaal niks.

Kalimantan, omdat we per 'klotok' Tanjung Puting National Park willen verkennen. Ik heb verschillende verslagen hier over gelezen en dit willen we erg graag!

hoeft maar een paar dagen, dus snoept maar 5 dagen van onze tijd af.

En die paddo's haha, dat dacht ik ook ja, maar schijnen toch echt te bestaan.
Revolucion
Wereldreiziger

Hi allemaal..

Nou update:
Kalimantan doen we niet meer...toch aan de drukke kant en geeft weinig ruimte om nog eens een vlucht te laten uitvallen ofzo.

NU op de planning vliegen naar Medan, dan naar Gunung Leuser NP. Gaan we daar hopelijk (echte wilde) OrangUtans vinden, want we gaan niet naar het voederplatform maar willen echt de jungle in.

We hebben nog een vraagje voor maleisie...weet iemand of het mogelijk is van de Cameron Highlands naar KotaBahru te reizen?

Alvast bedankt!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

hoooi

ik veroordeel helemaal niets hoor. plannen zijn er om te wijzigen! Gefeliciteerd met je nieuwe baan. PB me maar eens om me te vertellen over de details.

Zit Borneo nog in je planning? want als tickets je niets kosten kan je best even een weekje naar Kuching en bako enzo.
Wat betreft het vaste land.
Melakka is leuk voor max een dag. langer kan natuurlijk maar is niet nodig. Taman negara is overrated. Wanneer je andere natuur gaat zien kan je dat over slaan.
Cameron highlands viel me wat tegen. Ja, prachtige rijstvelden, ja, heerlijk veel koeler dan de rest van het land. nee, stadjes die behoorlijk toeristisch zijn, met name gericht op de locale bevolking. Wel lachen maar ik had wat rustigers verwacht.
ja, je kunt van Cameron highlands naar Kota Bahru. De perhentian eilanden vond ik erg mooi en relaxed maar het is weer even geleden. ik begreep dat ze daar ook behoorlijk doorbouwen. maar goed, er zijn nog steeds geen wegen op die eilanden dus zo erg zal het nog wel niet zijn.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Revolucion
Wereldreiziger

Hey Bol!

thanks voor de felicitaties! nog de beste wensen trouwens aan iedereen!

Ja plannen zijn er om te wijzigen, maar ben ook wel blij dat de keuze nu voor me is gemaakt. ZO Azie is in ieder geval verstandiger (financieel gezien dan).

Borneo niet meer in de planning tot op heden, kan wijzigen als ik meer dan 4 vluchten mag gebruiken, dat hoor ik nog. Anders misschien met AirAsia naar Borneo. Zoals je kunt lezen is Kalimantan in ieder geval van de planning, omdat het NP dat we willen bezoeken inderdaad veel OrangOetans heeft, maar helaas is het net een dierentuin (heb ik gevonden na wat internet gespeur). Dus alternatief is Sumatra geworden: Gunung Leuser NP. paar dagen jungle in trekken met gids, in tentjes slapen, helemaal te gek. Des te groter de kick als we wilde OrangOetans vinden. Misschien zien we ook nog wel de sumatraanse tijger (kans is nihil) olifanten en andere diertjes. ook die Rafflesia is er te bewonderen (met geluk).

Daarbij komt dat Sumatra makkelijker te bereiken is tov Kalimantan.
Gewoon vliegen op Medan via KualaLumpur, in Medan worden opgehaald, 7 uur in een busje en hoplakee ter plaatse!
Kalimantan is aankomen inJakarta en hopelijk een vlucht door kunnen pakken, geeft een stuk minder zekerheid.

voor diegenen die het meer willen weten over Gunung Leuser NPklik hier
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ok. laat borneo dan maar voor wat het is. Doe maar een keer als je meer tijd hebt.
Hoeveel tijd hou je nu over voor het vaste land van maleisie?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Revolucion
Wereldreiziger

Hi Bol

Vaste land incl Perhentian hebben we zo'n 17 dagen voor.

Dus naar Medan, dagje of 5 Gunung Leuser, dan terug naar KL, dagje of 2 Melacca, dan naar Perhentian via Cameron Highlands denk ik.

Kan zijn dat we een weekje langer te besteden hebben, dan misschien nog Borneo ofzo. Wil toch die lichtgevende paddestoelen zien, maar zijn er misschien ook op Sumatra.
Revolucion
Wereldreiziger

Geef m weer eens een zetje.

Iemand tips voor hostel in Tanah Rata (Cameron Highlands). buiten de Hosteldatabase om..

De route om van de CH naar Kuala Besut te komen hebben we al gevonden...makkelijker dan gedacht :)

alvast bedankt voor de hostel tips..
Plaats reactie