Verschil tussen gewone LP boeken en LP Discover boeken?

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
kristine
Vakantieganger

Verschil tussen gewone LP boeken en LP Discover boeken?

Bericht door kristine »

Ik begrijp eigenlijk niet goed wat precies het verschil is tussen een gewone Lonely Planet gids en een Lonely Planet Discover gids.
Is een Discover gids wat algemener? Wat zou ik dan bijvoorbeeld missen als ik een Discover gids koop in plaats van de gewone gids?
(moet een Thailand gids kopen)
bolletjeom
Reisexpert

Re: Verschil tussen gewone LP boeken en LP Discover boeken?

Bericht door bolletjeom »

echt geen idee. ik heb nog geen discover van binnen gezien, sorry
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Lonely Planet discovery is luxer, en is meer voor de luxe reiziger. Bij mij mist het Lonely Planet gevoel, omdat er geen OV tips en goedkope accomodatie instaat. Er wordt dan ook wel eens gezegd dat de Discovery de LP voor de oudere en rijkere backpacker is.

Op http://www.stanley-livingstone.eu/lonel ... -4143.html staat een uitgebreidere omschijving.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

het lijkt dus een beetje vergelijkbaar met de encounter gidsen? Daar staan de bezienswaardigheden in en die is dan in klein formaat, maar weinig andere info zoals accomodatie, nu maakt mij dit voor een city trip niet uit, maar kan me voorstellen dat als je gaat backpacken en de discover boeken geven niet alle info dat je dan voor de gewone LP gaat..niet dat ik vaak acco haal uit een LP bijvoorbeeld maar wat snelle OV informatie of de buurt waar de acco ligt is wel handig om te weten ;)
Revolucion
Wereldreiziger

Bericht door Revolucion »

Kickerdekick!

Revolucion is er weer!

Ik heb sinds gisteren een Discover gids. Voor mijn verjaardag van NYC.

In een woord: NIETS!

Ik vind het helemaal niets. Ze zeggen full color, wat klopt, maar geen mooie foto's. Ik ben de 'oude' indeling gewend die erg prettig werkt en deze is gewoon niet handig. Staan ook niet echt prijzen in maar $'s diner in restaurant x $$$ restaurant y $$$$ etc. geen richtprijzen en idd niet echt budget opties.

Ik ga dus gewoon nog even de 'normale / oude' NYC city guide bestellen. Gewoon goede makkelijke (lees gewend) indeling.
Gino_santi
Reiziger

Bericht door Gino_santi »

Het papier is ook van hogere kwaliteit, daardoor mooier maar ook aanmerkelijk zwaarder.
reis2012

Bericht door reis2012 »

Ik heb zelf de normale en de discover gids van Nieuw-Zeeland in mn handen gehad. Staat helemaal niets in die discover, behalve wat mooie plaatjes... Dat kan je ook op internet vinden, info is voor de LP voor mij belangrijker dan plaatjes en geen info, maar dat is mijn mening :)
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik had de discover gids voor Australië gekocht, die werd aangeraden... maar na veel frustratie heb ik uiteindelijk in Australië de gewone LP besteld en laten opsturen, want ik kon helemaal niets met die discover gids..
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

De discover gids staat ook meer info over de bezienswaardigheden (in ieder geval die voor de steden). Er staat wel wat info over restaurants en slaapgelegenheden in. Maar dat is niet veel en meer gericht op de luxere reiziger.
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Revolucion schreef:Ik vind het helemaal niets. Ze zeggen full color, wat klopt, maar geen mooie foto's. Ik ben de 'oude' indeling gewend die erg prettig werkt en deze is gewoon niet handig. Staan ook niet echt prijzen in maar $'s diner in restaurant x $$$ restaurant y $$$$ etc. geen richtprijzen en idd niet echt budget opties.
Ik heb dit ook al in de nieuwe lonely planet gidsen gezien. Heb net de nieuwe versie van india binnen gekregen en het sucks! De hotels en restaurants staan daar alleen met $ t/m $$$ weergegeven. Als je zoekt op internet, dan kom je het gerucht tegen dat ze hotels e.d. niet meer bezoeken, maar de info opvragen bij hostelworld e.d. En bij een hele goede beoordeling daar dus de best pick uithalen.
Plaats reactie