Stille Zuidzee 2012

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Plaats reactie
Suwarrow2012

Stille Zuidzee 2012

Bericht door Suwarrow2012 »

Al ruim 30 jaar droom ik ervan en nu heb ik de knoop doorgehakt. Ik ga mijn droom waarmaken en neem in 2012 5 maanden sabbatical.

In deze maanden ga ik kleine eilanden bezoeken in de Stille Zuidzee. Ik begin in de Cook Islands. Daarna naar Palmerston (met een bezoek aan de Marsters familie (http://www.cookislands.org.uk/williammarsters!), Suwarrow island, Nassau island, PukaPuka, Samoa, Tonga, Fiji en eindig in Nieuw Zeeland van waar ik weer terug reis naar Nederland.

Hoop op deze site veel info te vinden om me goed voor te bereiden op deze reis.
ketting
Reisexpert

Re: Stille Zuidzee 2012

Bericht door ketting »

Leuk plan! Maar vanwaar zo de keuze voor deze bestemmingen?
Suwarrow2012

Bericht door Suwarrow2012 »

Eind jaren 70 het boek gelezen van Tom Neale, "An island to oneself". Sindsdien helemaal verknocht aan het alles wat te maken heeft met de Stille Zuidzee en dan met name het eiland Suwarrow waar Tom Neale gewoond heeft.

Verzamel al jaren het boek van Tom Neale in alle "vreemde" talen en diverse drukken/uitgaven. Lees veel over de eilanden etc etc.

Sinds een aantal jaar is het mogelijk om één keer per jaar mee te varen met een expeditie die de eilanden aandoet van bekende schrijvers over de Stille Zuidzee zoals Tom Neale, Robert Dean Frisbie en Robert Louis Stevenson.

Nu wil ik mijn droom eindelijk doen uitkomen en niet meer uitstellen. Als het om wat voor reden niet meer gaat, heb ik spijt denk ik.
Nienke Krook
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nienke Krook »

Leuke invalshoek om een reis mee te beginnen! Wat een avontuur! Ben benieuwd naar je reis, hou ons op de hoogte en stel vooral veel vragen hier op het forum.
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
Plaats reactie