Met de auto vanuit Kenia naar Nederland

Stel hier je vragen over het Oostelijke gedeelte van Afrika.
Plaats reactie
micha

Met de auto vanuit Kenia naar Nederland

Bericht door micha »

Hoi, ik ben Micha en ik heet mezelf welkom op dit forum.

Ik heb een ongewone vraag, meestal reizen mensen van Nederland naar een Afrikaans land..maar ik wil vanuit Kenia naar Nederland rijden. Ik heb er een paar weken geleden (in Nairobi) een zeldzame klassieke auto gevonden en die zou ik graag naar Nederland rijden (ipv 3000€ scheepstransport). Ik denk er over om hem in april 2011 naar Nederland te rijden.

Welke route raden jullie me aan?
Jenny
Reisexpert

Re: Met de auto vanuit Kenia naar Nederland

Bericht door Jenny »

Ik heb geen verstand van het vervoer van auto's, maar het zou me niks verbazen als terug rijden duurder is dan die 3000 euro. In elk land moet de auto geklaard worden, en daar hangt een prijsje aan.

En weet je zeker dat de auto goed genoeg rijdt om zoveel km af te leggen? Als hij daadwerkelijk zo zeldzaam is, is het wellicht lastig om onderdelen te vinden als er iets kapot gaat.

Dan wat de route betreft: rijden door het middenoosten valt waarschijnlijk af. Syrië is als de dood dat je in Israel bent geweest, en ook met stempels van bepaalde buurlanden van Israel (bv Aqaba in Jordanie en Taba in Egypte) kom je Syrie niet meer in. Zelfs als je niet in Israel geweest bent!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Re: Met de auto vanuit Kenia naar Nederland

Bericht door bolletjeom »

Soedan schijnt ook heel problematisch te zijn om een auto mee naar binnen te krijgen. Kan weken en weken duren voor ze de juiste papieren afgeven. Voor zover ik weet heb je ook een goede autoverzekering nodig om een auto in te mogen voeren... want dat doe je in hun ogen.
Het is niet onmogelijk maar je hebt veel tijd nodig, veel geld, veel geduld en veel zin hebben in uitzoekwerk
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie