Nieuw - Zeeland wanneer
Nieuw - Zeeland wanneer
Beste mede reizigers
Ik wil binnenkort naar Nieuw zeeland om daar rond te reizen voor een half jaar.
Mijn eigenlijke planning is/was om in april maart te vertrekken.
Echter kan ik ook doorwerken tot het einde van het schooljaar ( ben docent ).
Is het slim om in maart / april te vertrekken of kan ik beter rond september gaan.
Dit heeft puur te maken met het weer in Nieuw - zeeland. Aangezien ik graag wil rondreizen.
Graag wat advies.
Ik wil binnenkort naar Nieuw zeeland om daar rond te reizen voor een half jaar.
Mijn eigenlijke planning is/was om in april maart te vertrekken.
Echter kan ik ook doorwerken tot het einde van het schooljaar ( ben docent ).
Is het slim om in maart / april te vertrekken of kan ik beter rond september gaan.
Dit heeft puur te maken met het weer in Nieuw - zeeland. Aangezien ik graag wil rondreizen.
Graag wat advies.
Re: Nieuw - Zeeland wanneer
Ik zou dan geloof ik in september gaan. Kijk hier maar eens voor info over het klimaat daar: http://www.nieuw-zeeland.nl/id/1/215/klimaat.html Als je in september gaat kom je dus in de lente en dan heb je nog een hele zomer! Volgens mij is het daar dan heel aangenaam, als is het wel erg wisselvallig net als hier.
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hallo,
Het is van december tot april zomer in Nieuw Zeeland dan is het kwa weer ook het prettigst om doorheen te reizen. Dus ik zou in september daar naar toe gaan.
gr van Moira
Het is van december tot april zomer in Nieuw Zeeland dan is het kwa weer ook het prettigst om doorheen te reizen. Dus ik zou in september daar naar toe gaan.
gr van Moira
Ik was er al bang voor.... Wil natuurlijk het liefst zo snel mogelijk vertrekken, maar dat zit er dus niet in.
Toch vroeg ik me af of er hier mensen zijn geweest die wel in de winter zijn gegaan. ( nieuw zeelandse ) en hoe hun dat is bevallen.
Toch vroeg ik me af of er hier mensen zijn geweest die wel in de winter zijn gegaan. ( nieuw zeelandse ) en hoe hun dat is bevallen.
Hoi,
Het ligt er erg aan wat je wilt doen in NZ en of je gaat kamperen of in een hotel/hostel gaat slapen.In de winter kan kamperen op bepaalde plekken erg koud zijn. Het is echt een outdoor land dus het weer is erg belangrijk voor de mogelijkheden van je reis. Wij waren er in het voorjaar (okt/nov) en konden een aantal tochten die we graag wilden lopen niet doen omdat er bijvoorbeeld nog altijd veel sneeuw lag waardoor de paden en hutten niet open waren. Voordeel van al die sneeuw was dan weer dat we nog konden skiën. Bedenk dus goed wat je graag wilt zien en/of doen in NZ en of dat dit kan in de winter. Het fijne van het voorjaar vond ik dat het nog niet heel toeristisch is maar we hadden wel prima weer. Alhoewel het weer in NZ kan erg verschillen doordat bijv. op het zuidereiland er een grote bergketen over het eiland loopt hierdoor zijn er grote verschillen.
Het is een fantastisch land en die paar maanden wachten echt meer dan waard!
Janneke
Het ligt er erg aan wat je wilt doen in NZ en of je gaat kamperen of in een hotel/hostel gaat slapen.In de winter kan kamperen op bepaalde plekken erg koud zijn. Het is echt een outdoor land dus het weer is erg belangrijk voor de mogelijkheden van je reis. Wij waren er in het voorjaar (okt/nov) en konden een aantal tochten die we graag wilden lopen niet doen omdat er bijvoorbeeld nog altijd veel sneeuw lag waardoor de paden en hutten niet open waren. Voordeel van al die sneeuw was dan weer dat we nog konden skiën. Bedenk dus goed wat je graag wilt zien en/of doen in NZ en of dat dit kan in de winter. Het fijne van het voorjaar vond ik dat het nog niet heel toeristisch is maar we hadden wel prima weer. Alhoewel het weer in NZ kan erg verschillen doordat bijv. op het zuidereiland er een grote bergketen over het eiland loopt hierdoor zijn er grote verschillen.
Het is een fantastisch land en die paar maanden wachten echt meer dan waard!
Janneke
Ik weet het zelf nog niet.
Wil sowieso 3 maanden rondreizen om beide eilanden te zien.
Ben Snowboarder/klimmer/kajakker etc. ( vind dus eigenlijk zowat alles leuk )
Krijg nu wel de impressie dat voorjaar/zomer dan straker is dan herfst/winter.
Wil sowieso 3 maanden rondreizen om beide eilanden te zien.
Ben Snowboarder/klimmer/kajakker etc. ( vind dus eigenlijk zowat alles leuk )
Krijg nu wel de impressie dat voorjaar/zomer dan straker is dan herfst/winter.