Ervaring ecuador - peru

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
zoTTeke

Ervaring ecuador - peru

Bericht door zoTTeke »

Hey

Volgende week maandag vertrek ik samen met mijn vriend voor een kleine 40 dagen richting ecuador en peru. We landen in quito en komen terug vanuit lima. Heeft er iemand nog algemeen nuttige info?

Ik ben me vooral nog zorgen aan het maken hoe we de grote afstanden gaan overbruggen. Hoe zit het met vluchten? kan je één nemen vanuit ecuador naar peru? Waar kan ik me daar best voor informeren?

In ecuador is onze eerste week gepland, we gaan de cotopaxi beklimmen en jungletocht doen, nadien gaan we nog naar otovalo, banos, cuenca en liefst nog naar de costa ook canao en isla del plata. Maar hoe kan je best die afstanden overbruggen, want met bus gaat alles traag en hebben we niet erg veel tijd voor.

In peru gaan we het zuiden doen, dus we moeten over heel het noorden heen, cusco, nasca, puno, arequipa enzo gaan we doen ...

We twijfelen nog voor de galapagoseilanden. is het te doen als je geen cruise neemt en gewoon voor 5-tal dagen naar daar gaat? Is dat aan te raden?

Heeft iemand nog nuttige info?

Ik heb al lang zitten plannen aan de reis, heb wel alleen moete doen en begin nu wat bang te worden dat we niet genoeg zijn voorbereid. Sorry voor de vele vragen, ik hoop dat iemand kan helpen!!!

Merci !!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Tip: Laat het noorden van Peru niet zitten!

Veel mensen doen dit omdat het nu eenmaal minder bekend is.. maar chachapoyas (pre-inca fort vergelijkbaar met MP Kuelap, trekkings, charmant standje), Trujillo (Chimu en moche culturen, strand!, koloniale stad, lekker eten) en Chiclayo (alleen al voor het museum reals de sipan) zijn echt super de moeite waard..

In mijn ogen meer dan Nasca, Puno of Pisco.

Bussen in Peru zijn prima, wel veel verschil tussen de maatschappijen. Dus vraag altijd wat door.. zo had ik eens een nachtbus (want lekker slapen en scheelt tijd dacht ik) dat een nachtelijke stopbus bleek te zijn compleet met de hele nacht films en dan om 03:00 aankomen.
Vluchten van ecuador naar peru waren altijd duur. check op de website van bij lanperu of bij een reisbureautje ter plekke. Binnen Peru zijn vluchten wel goed te doen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
zoTTeke

Bericht door zoTTeke »

danku voor snelle reactie

wel ik zou ook graag liever net noorden doen, het ligt ook dichter bij ecuador. maar ik had ook echt titiccacmeer gedaan en macchu picchu en dat is de reden wrm we direct naar zuiden zouden gaan, omdat we niet goed weten hoe we dat in ons tijd kunnen doen.

Is ook allereerste keer dat we zo iets gaan doen ...
zoTTeke

Bericht door zoTTeke »

Niemand meer dat mij info kan geven? :(
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

nee sorry, we zijn er nog niet geweest maar het staat zeker in de planning om Peru ook te bezoeken.

goeie reis toegewenst!
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Op je vraag naar 'nuttige info' wil ik zeggen dat 40 dagen erg krap is voor deze 2 landen. Vandaar dat je wellicht noord Peru wil schrappen?
In noord Peru ben ik niet geweest, enkel horen zeggen dat het mooi is.
Nasca en Pisco werden reeds terecht de grond in geboord. Indien je echter wil sandboarden is Ica the place to be. Vogelen doe je bij de Islas Ballestas en in Isla de la Plata (resp. Peru en Ecuador). De paringstijd van de bultruggen (bij die laatste) dan net afgelopen denk ik, maar wellicht zie je wel nog wat. Et voilà¡ ... samen met de robben en pinquins heb je al een klein aanbod van de dieren gezien die je ook op de Galapagos ziet. Maar als je voldoende geld bezit; go for it! Mét een tour, anders kan je het even goed bij die 2 eilandjes laten.
Otavalo? ... tijdverspilling, ga naar Oostenrijk, dat is hetzelfde. Je moet het zeker niet voor die 'befaamde' markt doen. Er zijn er mooiere, Saquisili bvb (als je het zo schrijft?) tussen Baà±os en Cotopaxi ongeveer. Probeer deze laatste ook niet te beklimmen na enkele dagen jungle. Eerst acclimatiseren is de boodschap. Baà±os is daarvoor net niet hoog genoeg naar mijn mening.
Nog een paar tips:
Klein maar fijn: de zoutterassen nabij Cusco. Zou ik zeker doen.
Raften doe je op de Apurimac, ook vanuit Cusco te regelen. YIHAAA !
El Misti (of een andere top rond de 6000m) kan je doen vanuit Arequipa. Acclimatiseren in Puno. De Condors zeiden mij niets. Zie het als een stop onderweg naar die Caà±on daar in de buurt (die ook niet Wauw is).
Nog fut voor een trektocht? Huaraz! Maar ik denk dat je 40 dagen al lang op zijn dan.

Veel plezier en hasta la pasta.
traveller
Vakantieganger

Bericht door traveller »

Hoi Kohraya,
Nasca en Pisco werden reeds terecht de grond in geboord
waarom? wat viel er tegen? Ik was nl. van plan om dit ook in ons rondreisje te verwerken, maar als dit niet top is...
Go Kiwi!!!
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

't Is in mijn ogen een toeristenval om je de lucht in te lokken en zo veel geld uit je zakken te kloppen om die tekeningen te zien die helemaal niet indrukwekkend zijn. Eén van die tekeningen kan je zien als je met de boot op zee zit ... niks aan. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke mening. Vraag gerust rond aan anderen.
Verder is het een desolaat landschap. Ica verdient dan dat pluspuntje vanwege de duinen zodat je een woestijn ervaring krijgt. En die eilanden vond ik ook de moeite waard. Als stopplaats tussen Lima en Arequipa heeft deze streek dus wel wat te bieden.
Plaats reactie