Aantal dagen Kiev wat te doen?

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
Jenny
Reisexpert

Aantal dagen Kiev wat te doen?

Bericht door Jenny »

Ik ga in de mei-vakantie een aantal dagen naar Kiev.

Is iemand er wel eens geweest rond deze tijd van het jaar, en heeft iemand tips wat ik vooral moet gaan zien? Eventueel nog een plek om te overnachten?

Ik wil sowieso naar Tsjernobyl.... Heeft iemand een tip waar je het beste een tourtje naar Tsjernobyl kan boeken? Het hoeft niet perse het goedkoopste bureautje te zijn, ik heb er liever eentje waar je zo lang mogelijk op de site kan kijken, en waar je goede informatie krijgt. (Ik heb zelf een opleiding tot stralingsdeskundige gevolgd, dus ik weet wel een beetje over radioactiviteit ;) )
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Kuess
Wereldreiziger

Re: Kiev

Bericht door Kuess »

Ik ga in de zomer naar Kiev. Van een kennis van me kreeg ik voor de tour in het gebied rondom chernobyl de volgende tip:

http://tourkiev.com/chernobyltour/

15:53 <xx> wij hebben bij SoloEast Travel geboekt zie ik
15:54 <xx> bij ene Sergei Ivanchuk
15:54 <xx> destijds $175 pp geloof ik
15:54 <xx> incl vervoer en (bijzonder goede!) lunch
15:55 <xx> www.tourkiev.com staat in z'n sig

Wellicht heb je er wat aan
.:: Sapere Aude ::. - Horatius 20BC
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik ga de site binnenkort eens op m'n gemakje bekijken, bedankt!
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Jenny, ik ben benieuwd hoe je er heen gaat? Een aantal jaren geleden zou ik naar Kiev op studiereis gaan maar helaas was de vliegreis veel te duur (vanuit de studie werd een goedkope en een dure reis aangeboden ikv een verplicht vak gericht op internationalisering). Toentertijd waren er geen goedkope opties om er af te reizen (dus is het Boekarest geworden uiteindelijk). Er is inmiddels weer het eea veranderd maar ben even nieuwsgierig :)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Vanuit Keulen en Dortmund vlieg je voor nog geen 100 euro inc met Wizzair naar Kiev. En wanneer je maar een paar dagen gaat en samen reist, dan is parkeren op het vliegveld qua kosten te doen (en is zelf rijden goedkoper dan de trein).
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

In de volgende Zoom.nl zal een artikel komen over Urbex Fotografie in Tsjernobyl. Behalve leuke foto's zal er ook wel wat randinformatie bij staan. Ligt normaal rond 4 februari in de winkel.
Urbex fotografie is misschien (nog) niet je ding, maar hier krijg je alvast een voorproefje van de mogelijkheden http://zoom.nl/groep/505/ultimate-urbex-tsjernobyl.html (zoals je kan zien, is het vaak een HDR gebeuren)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Manuel, ik wil er zeker mee gaan experimenteren. HDR gebruik ik op zich vaker, maar ik kies vooralsnog meer voor een natuurlijke dan voor een surrealistische stijl. Bovendien weet ik niet zeker of je wel een statief mee mag nemen, aangezien veel sites die tours organiseren expliciet vermelden dat je geen fotospullen op de grond mag zetten. (Geen idee dus of dat ook voor een statief geldt.) Anders wordt het op zijn best semi-HDR ;)

Er zijn overigens speciale fotoreizen, maar ik denk dat ik daar m'n geld niet aan uit wil geven. Een gewoon bezoek aan Tsjernobyl kost al 100 euro, en als leek zul je niet veel langer temidden van de straling mogen blijven - fotoreis of niet. (En nee: ik ga niet met m'n radiologie cursus en 1000 euro zwaaien om dat wel te mogen!)
Laatst gewijzigd door Jenny op 17 jan 2011 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Kuess
Wereldreiziger

Bericht door Kuess »

Laat je weten hoe het is geweest? En via wie je de excursie geboekt hebt? Ik wil in de zomer gaan als ik op rondreis ben in Oost-Europa. Chernobyl ligt ook op de planning.
.:: Sapere Aude ::. - Horatius 20BC
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Kuess schreef:Laat je weten hoe het is geweest? En via wie je de excursie geboekt hebt? Ik wil in de zomer gaan als ik op rondreis ben in Oost-Europa. Chernobyl ligt ook op de planning.
Normaal plaats ik dergelijk info wel op mijn eigen site (www.ikreis.net) en vaak ook op deze site. Mocht ik het dreigen te vergeten, dan moet je me er vooral aan helpen herinneren! Nee, ik ben niet chaotisch. Ik wil alleen altijd veel te veel, waardoor ik soms ietwat chaotisch over kom >:)
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

kohraya schreef:In de volgende Zoom.nl zal een artikel komen over Urbex Fotografie in Tsjernobyl. Behalve leuke foto's zal er ook wel wat randinformatie bij staan. Ligt normaal rond 4 februari in de winkel.
Urbex fotografie is misschien (nog) niet je ding, maar hier krijg je alvast een voorproefje van de mogelijkheden http://zoom.nl/groep/505/ultimate-urbex-tsjernobyl.html (zoals je kan zien, is het vaak een HDR gebeuren)
Dat lijkt me een mooie ervaring. Ik ben alleen wat Urbex betreft een heel bang iemand :'( Maar dat was omdat het officieel niet mocht maar ondertussen iedereen het wel doet (lees: ghosttown Doel)
Revolucion
Wereldreiziger

Bericht door Revolucion »

Lijkt me erg indrukwekkend hoor Tsjernobyl. Heb wel het idee dat ze een beetje overdrijven dat je je statief niet neer zou mogen zetten. Je staat zelf toch op dezelfde grond?

Heb verder helaas weinig informatie, ben 2 jaar geleden wel in Kiev geweest, maar dat was welgeteld een verblijf van 8 uur. tien uur in de avond aankomen en volgende ochtend om 6 uur weer terug...
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik heb ergens een reisverslag gelezen, en statieven mogen! Wel mag je niet eten en drinken en je tas nergens neerzetten enzo.

Verslag volgt t.z.t.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

In de nieuwe Reis& Magazine staat een artikel over Kiev
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Voor de liefhebbers, bij deze mijn reisverslag: http://www.ikreis.net/main.php?cid=402

Wat mij betreft is Kiev een aanrader. Er is vanalles te doen en te zien, zowel in de stad zelf als in de omgeving. Ook een trip naar Tsjernobyl kan ik iedereen aanraden, al is het eigenlijk belachelijk duur voor hetgeen wat je krijgt!

Ik heb foto's van ande delen van het land gezien, en eigenlijk ben ik daar ook wel benieuwd naar. Wellicht ga ik nog een keer die kant op....
Plaats reactie