Favoriete backpack-music allertijden

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Evelien1983
Wereldreiziger

Favoriete backpack-music allertijden

Bericht door Evelien1983 »

Beste backpackers en andere reizigers,

Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke muziek jullie vakantie helemaal compleet maakt, of welke muziek je graag luistert op vakantie, welke nummers al die weken in je hoofd blijven hangen en waarbij je bij het horen van die nummers thuis in NL weer tranen in je ogen krijgt van de heimwee ;)

Bij deze zal ik een paar favo nummers van mijn laatste reis (Thailand, 2009) plaatsen.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=94RNp7veIJE[/youtube]
Strand, buckets en......Kings of Leon ;)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=S52xqSP2PYg[/youtube]
Dit nummer kwam echt in elke karaoke / bus terug _O_
Hoot
Reiziger

Re: Favoriete backpack-music allertijden

Bericht door Hoot »

Onderstaand nummer bezorgt me bij het opnieuw luisteren tranen van heimwee.

Herinnering aan een verlaten provinciestadje in het noorden van Marokko. Voor me op het plein de moskee die leegloopt na het vrijdagmiddaggebed, ik zit op het terras met een glas mierzoete muntthee te schrijven aan een reisverslag. Voor en achter me wat groepjes mensen, mammen en vrouwen door elkaar. Waterpijp, bordspel en muntthee op tafel. Een rustige middag op het ritme van de oproep tot gebed en het vol- en leeglopen van de moskee. Ineens gaat de radio van twee huizen verder wat harder en schalt dit nummer over het plein. Als bij toverslag zingt iedereen mee, uit volle borst.
Kippenvel. Zo mooi.

Khaled - Aicha
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=iIyyPsqRweE[/youtube]

Verder heeft elke reis zo zijn eigen nummers die ik veel luister. Maar geen enkele springt er zo uit als deze.
Don't dream your life - Live your dream
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

Ja dat verschild nogal per reis. Maar meestal neem ik (tegenwoordig) gewoon ipod mee met kansloos veel muziek haha.

Vroeger was dat allemaal wat moeilijker natuur. Toen was ik wel wat kieskeuriger. Nam bijvoorbeeld altyd wel was bob marley, bob dylan en jimi hendrix mee, wel beetje afgezaagd maar erg lekker. Verder gewoon de muziek die ik op dat moment erg lekker vindt (zo afwisselend mogelijk).

En daarnaast heb je dan natuurlijk nog de nummers die op dat moment erg "in" zijn op je plaats van bestemming. De meeste ben ik inmiddels al weer vergeten maar als ik Boulevard of Broken Dreams van Greenday hoor zit ik in mijn gedachten weer met een backpack op in California *)
hariejak
Reisexpert

Bericht door hariejak »

Op reis heb ik meestal behoefte aan vrolijke muziek. Ska & Rocksteady, Nufunk, Rock. De laatste jaren laat ik de muziek vaak thuis. Ik pik dan onderweg wel muziek op die ik thuis dan opzoek.

Ik kan een nummer dromen in het busje in Lesotho. Zat een hond in. Weet totaal niet hoe het heet maar zou het zo weer herkennen.

The Old Spice Boys. Australische jazz, gezien in Malaisie. Jazz is not dead it just smells funny.
Een waanzinnige band uit de Ivoorkust. Ook gezien in Malaisie. Drums en dans met grote maskers. Super was dat.
Fat Freddy's Drop uit Nieuw Zeeland.
Amadou & Marian uit Senegal
Smartties
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Smartties »

in 2005 tijdens een zeiltocht over de Whitsunday Islands in Australie kennis gemaakt met Jack Johnson.........heerlijk.
Na de zeiltocht direct bij de eerste platenzaak AL zijn cd's gekocht en helemaal grijs gedraaid.

@ Evelien: Kings of Leon is ook voor mij een nostalgische plaat. Elke avond te horen in de Eazy Bar. ^O^

Kennen jullie Xavier Rud? Ook zulke typische Eazybar muziek. 8-)
''het leven is simpel, het moeilijkste dat er is is simpel leven''

Ties Lahlali
Padi Specialty Instructor #972625
Koh Tao, Thailand
www.DuikenInThailand.info
Volg ons op Facebook
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

@Smartties ben jij ook een beetje op de hoogte van Nederlandse muziek (niet Nederlandstalig maar meer de Nederlandse Top 40?) Of luister je alleen "lokale" radio/muziek?
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

hariejak schreef:Fat Freddy's Drop
^O^ Errug lekker idd....
Smartties
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Smartties »

Erik: Lokale Thaise Radio is geen aanrader.

Je merkt wel degelijk dat je hier in een muzikaal isolement zit soms. Je hoort als je uitgaat bepaalde muziek maar wat er in de NL top 40 gedraait word daar hebben we geen idee van. (niet zo erg als je bijvoorbeeld Lady gaga hoort.....)
Afgelopen jaar vond Shirley I'm yours van Jason Mwraz zo'n goede plaat. Voor ons was het nieuwe muziek maar een van onze studenten wist ons te vertellen dat het al een jaar grijs gedraaid word op de NL radio.........

Het is wel leuk om muziektips van mensen aan te nemen en hiermee je I-pod vol te zetten. Zo leer je weer allerlei nieuwe muziek waarderen en blijf je toch nog een beetje op de hoogte.

Iemand nog tips?
''het leven is simpel, het moeilijkste dat er is is simpel leven''

Ties Lahlali
Padi Specialty Instructor #972625
Koh Tao, Thailand
www.DuikenInThailand.info
Volg ons op Facebook
Evelien1983
Wereldreiziger

Hoot schreef:Onderstaand nummer bezorgt me bij het opnieuw luisteren tranen van heimwee.

Khaled - Aicha

Verder heeft elke reis zo zijn eigen nummers die ik veel luister. Maar geen enkele springt er zo uit als deze.
Mooi nummer inderdaad ^O^
Kan me helemaal voorstellen dat je bij het horen van dat nummer weer terug komt in die sfeer!
Smartties schreef: @ Evelien: Kings of Leon is ook voor mij een nostalgische plaat. Elke avond te horen in de Eazy Bar. ^O^
Haha, nog steeds he, geweldige herinneringen aan, ik ben altijd weer even terug op Koh Tao als ik dat nummer hoor 8-)

Ik zal m'n Ipod flink volknallen met top 40 muziek uit NL , dan leen je die maar even als ik kom duiken bij jullie ;) Of we installeren de boel op van die boxjes en laten het hele strand meegenieten van de nieuwste Frans Bauer ofzo :X
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ben zo weer in midden-amerika..
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=z6yVYw4kLkw[/youtube]
en bij dit nummer moet ik aan de vakantie van vorig jaar denken in Tanzania.. Werd veel gedraaid en op de fullmoonparty waar we waren werd ff de hele clip en nog vetter nagedanst.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=m2t8zppp39I[/youtube]
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
LadyHeather
Reisexpert

Bericht door LadyHeather »

op mn ipod neem ik altijd een verzameling van verschillende dingen mee: wat cello suites, blof, annie lennox, basement jaxx, caro emerald, Ilse DeLange, etc voor verschillende stemmingen wat muziek.

iets wat niet perse mn favoriete muziek is maar waar ik wel hele goede herinneringen aan heb van road trips over Java is deze CD van Shaggy dog [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VeXeRl9-srI[/youtube]
Selalu mencari...
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

even een domme vraag stellen
we kunnen de hier geplaatste videotjes niet zien. Nu heeft J onlangs iets opgeschoond op de compu.
Wat moeten we doen/instaleren om dit weer te kunnen bekijken?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Evelien1983
Wereldreiziger

Domme vragen bestaan niet ;)

Ik kan ze wel zien, ik heb alleen geen idee wat je zou moeten installeren om de filmpjes te kunnen zien, geeft ie een blokkering aan of zie je alleen een kruisje?

Even heel off topic: heb zojuist m'n ticket geboekt, wiehoooo *O*
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

bolletjeom schreef:even een domme vraag stellen
we kunnen de hier geplaatste videotjes niet zien. Nu heeft J onlangs iets opgeschoond op de compu.
Wat moeten we doen/instaleren om dit weer te kunnen bekijken?
Je hebt flash nodig om de filmpjes te kunnen bekijken. Op deze pagina kun je controleren of je het hebt en eventueel installeren: http://get.adobe.com/nl/flashplayer/

Niet vergeten de Google Toolbar vink uit te zetten, die heb je niet nodig.
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

Lokale muziek vind ik altijd fijn en brengt herinneringen aan een land terug maar als ik kijk naar algemene reismuziek dan gaat er toch weinig boven 'on the road again' van canned heat!
of 'wayfaring stranger' de versie van 16 horsepower.
'cool water' van tom waits is ook fijn ("some men are searching for the holy grail, but there ain't nothing sweeter then ridin' the rails")
woody guthrie is heerlijke reismuziek.

en voor de tropische eilandjes, waar ook ter wereld, gaat er niets boven three little birds van bob marley 8-)
amassakoul
Plaats reactie