Tailand, Laos, Cambodja en/of Vietnam (?)

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
MG3

Tailand, Laos, Cambodja en/of Vietnam (?)

Bericht door MG3 »

Beste reizigers,

Mijn vriend en ik willen in juni of juli ongeveer 5 weken op vakantie naar één of twéé van deze landen; Tailand, Laos, Cambodja of Vietnam.

We twijvelen over Laos, dat trekt ons namelijk heel erg en we willen er graag naar toe. Maar we twijfelen toch omdat het misschien als beginnende backpacker minder verstandig is? Of het langer reizen is?

Wat we zoeken:
mooie natuur, avontuur, activiteiten (watersporten) wandelingen door de natuur, en mooie (onaangetaste) cultuur.
-- Heeft iemand tips of advies over welk land, of welke landen, het beste bij onze wensen zal passen?

Maar we weten niet heel goed wat we kunnen verwachten, we gaan beiden voor het eerst backpacken. Daarom een paar korte vraagjes.

1. Welk land is het best qua veiligheid?

2. Klopt het dat je in Laos relatief meer aan het reizen bent? En zoja, hoeveel dagen ben je gem. aan het
reizen (tussen de populairste bestemmingen)

3. We willen graag in onze reis naar 2 landen. Welke twee landen zijn in deze 5 weken goed te combineren?

4. Wat kost een korte vlucht tussen dit soort landen ongeveer? En moet je dat van te voren boeken?

Ik hoop dat jullie onze vragen zouden willen beantwoorden! Dat zou ons heel veel verder helpen!

groetjes!
bolletjeom
Reisexpert

Re: Tailand, Laos, Cambodja en/of Vietnam (?)

Bericht door bolletjeom »

Laos heeft lange reisdagen tussen de hoogtepunten. Maar wanneer je echt alleen het standaard doet is het ondertussen ook niet meer zo avontuurlijk en kan je makkelijk van A naar B

Maar.....Laos verdient 4 weken van je tijd en jullie gaan zo te lezen voor het eerst. Ik zou dus gewoon gaan voor Thailand en dan even de grens over naar Cambodja voor Angkor Wat.

Het is overigens overal veilig en makkelijk te reizen. Voor Thailand krijg je aan de grens een 30 dagen visum dus met 5 weken zal je even het land uit moeten of bij de ambassade een ander visum halen.

Vluchten tussen de landen hoeven niet echt. voor prijzen kan je eens kijken op de site van Airasia.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
MG3

Bericht door MG3 »

Oké, bedankt voor je reactie!
Toch twijfelen we nog steeds. We willen toch erg graag naar Vietnam of Laos.

Weet iemand of het noorden van Tailand met Laos in 5 of 6 weken te combineren is?
En welke grensovergang is dan het best?

groetjes!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Thailand is echt prima met Laos te combineren. Je kunt ter hoogte van pakse zuid-laos ingaan. Dan stukje omlaag naar de 4000 islands en dan in 4 weken omhoog reizen om ter hoogte van Huax Xai (of hoe je dat schrijft) weer naar thailand te gaan.

Voor die dingen die jij zoekt zou ik zeker voor Laos kiezen, maar niet alleen de standaard hoogte punten.
Om je een beetje idee te geven wat je in 4 weken zou kunnen doen:
http://marceltikva.blogspot.com/search/label/Laos
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

Ik zou zeker voor laos gaan! Het was voor mij niet de allereerste keer backpacken maar wel de eerste keer alleen en de eerste keer zo ver weg. Geen moment spijt gehad van mijn keuze voor Laos, integendeel! het is helemaal niet moeilijk reizen, lange reisdagen en lekke banden horen erbij en zijn een leuke ervaring opzich; met handen en voeten kletsen met je medepasagiers en genieten van de uitzichten.

Ik denk dat laos juist ideaal is voor een beginnende backpacker. heerlijk relaxed, supervriendelijke mensen en alles wat je zoekt in jouw vakantie. Ik zou echt niet naar thailand gaan omdat dit makkelijker of veiliger ofzo zou zijn.
perfect te combineren met een bezoekje aan cambodja; 4 weken de highlights van laos en dan een weekje cambodja voor PP en angkor; supervakantie!
amassakoul
Plaats reactie