Hangt er helemaal vanaf hoe lang ik ergens ben en waar ik precies ben....
Ik zal hoe dan ook bedekkende kleren dragen in landen waar dat gewenst is. Al moet ik eerlijk bekennen dat de mate van bedekking afhangt van het land: in Dubai zal ik een lange broek dragen en minstens driekwart mouwen, in een moslimland als Indonesie loop ik ook wel eens in een T-shirt (maar zonder V-hals en met redelijke mouwtjes). Een hoofddoek draag ik meestal niet om religieuze redenen, wel tegen de zon. Im Bangladesh droeg ik vaak een hoofddoek om mijn blonde haar te bedekken, ik kreeg gewoon teveel aandacht! Ui
Uiteraard draag ik wel een djelabba en hoofddoek als ik een tempel binnen wil, dit is bv een eis in Syrie,
Toen ik op Bali woonde wat ik daar deel van de 'Banjar'. Mijn familie vroeg me mee naar de tempel, en ik kleedde me daarvoor ook in de lokale tempelkledij. Uiteraard bad ik gewoon mee, en ook alle andere rituele heb ik gewoon uitgevoerd. Ik voel en voelde me verbonden met hen, en niet deelnemen aan deze gebruiken voelde gewoon niet goed! Ik weet dat ik me bij de bruiloft van een vriend best schuldig voelde dat ik de priester niet volgens de lokale beleefdheidsvormen aan kon spreken. Maar ik spreek geen Bali Hal.... de taal die je tegen geestelijke hoort te spreken. Gelukkig snapte de beste man dat.
Bij ceremonies op andere plekken blijf ik redelijk op een afstand. Als mensen naar voren wenken, dan doe ik dat echter wel. Foto's maak ik soms ook, dat hangt van de situatie af. Dit doe ik wel zo discreet mogelijk, dus van een afstandje (zoomlens) en zonder flits.
Eten van de straat: tuurlijk!!!!!

Maar dat heeft toch niks met aanpassen te maken?