waar zal ik eens heen?
- bolletjeom
- Reisexpert
waar zal ik eens heen?
Ik wil in maart of april graag ergens heen waar ik weer kan "zwerven". dus niets vastleggen en gewoon gaan. Ik heb alleen nog geen idee welk land dat zou moeten worden.
Ik heb 2 of 3 weken de tijd en ga waarschijnlijk alleen....Iemand suggesties?
Ik heb 2 of 3 weken de tijd en ga waarschijnlijk alleen....Iemand suggesties?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Re: waar zal ik eens heen?
Haha grappig, ik heb een soort gelijk idee voor volgend jaar als ik geen zekerheid heb ivm behouden van mijn baan en iets goedkoops wil doen: Ik wil kijken of ik in juni/juli 3 weken door Polen kan zwerven en misschien nog even Berlin meepik. Ik wil dan een ticket van en naar Warszawa kopen en dan zie ik wel waar ik wanneer heen ga. Helaas gaan ze de Jan Kiepura trein splitsen en rijdt die niet meer rechtstreeks naar Warszawa vanuit NL.
Maar het land moet je trekken, ik ben echt helemaal verliefd op het land geworden toen ik daar was...Ik was ook alleen en heb drie plaatsten aangedaan en ben onderweg altijd wel mensen tegengekomen maar geen idee of het geen eenzaam bestaan wordt omdat er weinig mensen denken "kom laat ik door Polen gaan zwerven" en ik niet naar bijv het westen of de noordkust ben geweest.
Zijn anders de baltische staten misschien iets? Dan moet in 2-3 weken haalbaar zijn. Ver buiten Europa zou ik denk ik niet doen als je echt een land wil leren kennen.
Maar het land moet je trekken, ik ben echt helemaal verliefd op het land geworden toen ik daar was...Ik was ook alleen en heb drie plaatsten aangedaan en ben onderweg altijd wel mensen tegengekomen maar geen idee of het geen eenzaam bestaan wordt omdat er weinig mensen denken "kom laat ik door Polen gaan zwerven" en ik niet naar bijv het westen of de noordkust ben geweest.
Zijn anders de baltische staten misschien iets? Dan moet in 2-3 weken haalbaar zijn. Ver buiten Europa zou ik denk ik niet doen als je echt een land wil leren kennen.
Syrie.
Houd er wel rekening mee dat je weinig touristen tegen zal komen.
Houd er wel rekening mee dat je weinig touristen tegen zal komen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Had je een budget in gedachten?
In mijn herinnering heb je nog niet zo veel van latijns amerika gezien maar spreek je wel goed spaans. Wellicht iets in die hoek Nicaragua ofzo is prima voor 2-3 weken, relatief compact en je hoeft niets te plannen gewoon 's ochtends bedenken waar je heen gaat en naar het busstation.
Wil je niet zo ver weg zou je ook wat meer naar het zuiden van europa kunnen gaan. Bulgarije, griekenland enzo.. Het weer is dan vast al goed.. maar zal niet zo druk zijn met andere backpackers.
In mijn herinnering heb je nog niet zo veel van latijns amerika gezien maar spreek je wel goed spaans. Wellicht iets in die hoek Nicaragua ofzo is prima voor 2-3 weken, relatief compact en je hoeft niets te plannen gewoon 's ochtends bedenken waar je heen gaat en naar het busstation.
Wil je niet zo ver weg zou je ook wat meer naar het zuiden van europa kunnen gaan. Bulgarije, griekenland enzo.. Het weer is dan vast al goed.. maar zal niet zo druk zijn met andere backpackers.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
-
- Reisexpert
In Bulgarije is er serieus wat te doen.Zowel qua natuur als cultuur. Redelijk wat natuurparken waar je trekkings kan doen.
Herinner mij hier nog het een en ander van toen we aan het kijken waren voor een reisje in de zomervakantie. Uiteindelijk is die dan niet doorgegaan omdat mijn contract verlengd werd.
Ofwel het vasteland van Griekenland.
Herinner mij hier nog het een en ander van toen we aan het kijken waren voor een reisje in de zomervakantie. Uiteindelijk is die dan niet doorgegaan omdat mijn contract verlengd werd.
Ofwel het vasteland van Griekenland.
J bent volgens mij al in marokko geweest maar dat zou ik toch zeker zien als optie. Ik vond het land elke keer nog mooier dan de vorige keer; er is zoveel te ontdekken, zoveel variatie in een relatief klein gebied. eindeloze mogelijkheden om te zwerven, je kan onderweg besluiten een grote stad te bezoeken, of toch maar naar de sahara, of toch maar de bergen in, of toch maar naar het strand, of toch maar cultuur snuiven in kleine berberdorpjes enz. prima alleen te doen, 2-3 weken mooie tijd, vroege lente heerlijke tijd, niet te ver niet te duur maar wel compleet anders.
Ik heb zelf nu echt de marokkokriebels, wil graag gaan maar in feb ga ik een half jaar weg en heb daar mn centjes voor nodig.
Ik heb zelf nu echt de marokkokriebels, wil graag gaan maar in feb ga ik een half jaar weg en heb daar mn centjes voor nodig.
amassakoul
Je zou ook kunnen gaan eilandhoppen in Griekenland maar miss moet je daar wat langer de tijd voor hebben.
Bulgarije is leuk, maar ik had daar vorig jaar in maart meer regen dan me lief was!
Je kan een enkeltje naar Bulgarije boeken, en dan per trein naar Nederland gaan en zien waar je uitkomt. Heb ik vorig jaar ook (noodgedwongen) gedaan.... Kan prima zonder vooruit te boeken, zolang er niet weer een aswolk komt is er genoeg plaats in de trein
En je komt langs allerlei leuke Europese hoofdsteden.
P.S. En mijn verzekering heeft uiteindelijk de trip betaald - dat is wellicht nog het mooiste van het verhaal! (Mijn baas betaalde me echter niet.)
Je kan een enkeltje naar Bulgarije boeken, en dan per trein naar Nederland gaan en zien waar je uitkomt. Heb ik vorig jaar ook (noodgedwongen) gedaan.... Kan prima zonder vooruit te boeken, zolang er niet weer een aswolk komt is er genoeg plaats in de trein

P.S. En mijn verzekering heeft uiteindelijk de trip betaald - dat is wellicht nog het mooiste van het verhaal! (Mijn baas betaalde me echter niet.)
- bolletjeom
- Reisexpert
Goeie ideeën allemaal.
Syrië valt af als ik alleen ga aangezien manlief daar ook graag naar toe wil dus dat bewaar ik voor een keer met z'n tweeën.
De europa opties klinken goed maar ik zoek voor maart toch iets wat verder weg. Budget is er wel enigzins.
Hoewel ik niet verliefd ben geworden op latijnsamerika voel ik wel de sterke drang om mijn spaans te onderhouden.
Ncaragua klinkt best als een optie. Nu dat geopperd is denk ik ook aan honduras....
ik denk nog even verder...denk gerust met me mee
Syrië valt af als ik alleen ga aangezien manlief daar ook graag naar toe wil dus dat bewaar ik voor een keer met z'n tweeën.
De europa opties klinken goed maar ik zoek voor maart toch iets wat verder weg. Budget is er wel enigzins.
Hoewel ik niet verliefd ben geworden op latijnsamerika voel ik wel de sterke drang om mijn spaans te onderhouden.
Ncaragua klinkt best als een optie. Nu dat geopperd is denk ik ook aan honduras....
ik denk nog even verder...denk gerust met me mee
Ah, ik zit precies met hetzelfde dilemma
Marokko klinkt goed en O-Europa ook, alleen denk ik dat het dan wellicht nog wat fris is in die periode. Ik zal het topic volgen 

- bolletjeom
- Reisexpert
myanmar zit nu ook in mijn gedachte...vaag.
Niet doen.
Prachtig land, maar daar zou ik echt meer tijd voor uittrekken!
Prachtig land, maar daar zou ik echt meer tijd voor uittrekken!
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Was je al eens in Zuid-Korea geweest? En ik zou ook graag Taiwan aanbevelen, maar over een weekje moet ik daar eerst zelf nog eens gaan kijken of het de verwachtingen waar weet te maken...
- bolletjeom
- Reisexpert
ok, geen myanmar.
Taiwan zijn mijn collega's niet zo enthusiast over. Op het werk is noord korea op dit moment de populairste bestemming onder de collega's. Maar daar mag je niet in vrijheid rond zwerven.
Hmm, heb nog steeds geen echte inspiratie....
Taiwan zijn mijn collega's niet zo enthusiast over. Op het werk is noord korea op dit moment de populairste bestemming onder de collega's. Maar daar mag je niet in vrijheid rond zwerven.
Hmm, heb nog steeds geen echte inspiratie....
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Rondzwerven door Noord-Korea zal anders wel heel spannend zijn
(maar als je je trip niet al te lang wil laten uitlopen is dat waarschijnlijk toch een gevalletje "beter van niet"...)

(maar als je je trip niet al te lang wil laten uitlopen is dat waarschijnlijk toch een gevalletje "beter van niet"...)