Vliegticket Bangkok-Kathmandu

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
tom
Reisexpert

Vliegticket Bangkok-Kathmandu

Bericht door tom »

hoi allemaal,

mei volgend jaar ga ik naar cambodja/laos en vandaar wil ik naar kahmandu vliegen (hoewel delhi ook een optie kan zijn).

ik neem aan dat het het handigst is om dan vanaf bangkok te vliegen?
het liefst heb ik zoveel mogelijk vrijheid om te beslissen wanneer ik die kant op vlieg, mijn vraag is dus; kan ik ter plekke in bangkok een enkeltje reserveren of moet ik dat toch echt al in nederland regelen??

als het in bangkok kan, hoeveel tijd van te voren moet ik dat dan reserveren?

heeft iemand hier ervaring mee?

alvast bedankt!!

tom
amassakoul
loesopreis
Wereldreiziger

Re: ticket bangkok-kathmandu

Bericht door loesopreis »

Hallo Tom,

ik heb vorig jaar in Bangkok een enkeltje Bangkok - Delhi - Parijs gekocht (met stopover in Delhi) en dat heb ik 1 week van tevoren geboekt. Ik had niet veel keuze meer qua dagen, maar nog voldoende om het aanvragen van het visum voor India te regelen (duurt 5 dagen in Bangkok, houd daar rekening mee als je via Delhi vliegt ipv Kathmandu).

Afhankelijk van wanneer je in Bangkok bent kun je het ticket dus van daaruit boeken, zeker als je flexibel bent. Hoeft naar mijn idee niet perse in Nederland.

Veel plezier daar!

Groetjes Loes
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

he loes,

bedankt voor je reactie! fijn om te weten dat dat mogelijk is :)

ik heb nog wel een vraagje;
moet je je visum voor india echt al in bangkok regelen?? kan dat niet bij aankomst in delhi?

en ik hoorde dat je bij zo'n visumbureautje (bijv. op khao san) je paspoort daar moet laten, ik vind het toch een eng idee om 5 dagen zonder paspoort rond te lopen, of ben ik dan gewoon paranoà¯de? :roll:

oh, en nog iets, jij ging door naar parijs dus ik weet niet of je het weet, maar hoeveel denk je dat ik ongeveer kwijt ben voor bangkok-delhi?

hoop dat je nog een keer tijd hebt om te antwoorden!

groetjes tom
amassakoul
loesopreis
Wereldreiziger

Hoi Tom,

Een visum voor India moet je, waar je ook vandaan vliegt, altijd vooraf regelen. Je kunt dat niet bij aankomst in bijv Delhi regelen of als je aan de grens komt. Ga je vanuit Bangkok, dan moet je het dus daar regelen.

Je visum moet je idd 5 dagen achterlaten, zo'n kantoortje op Kao San stuurt het dan naar de ambassade. Vervelend om je paspoort niet bij je te hebben, maar het kan nou eenmaal niet anders. Zorg dat je kopieën bij je hebt.

Wat een ticket kost durf ik niet te zeggen. De prijzen waren heel wisselend. Een paar 100 euro? Niet zo heel goedkoop in ieder geval.

Groetjes Loes
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

ah, dat is handig om te weten, dank jewel.

wat ik begreep van de website van de ambassade is dat je toeristenvisum ingaat op het moment dat je hem krijgt maar dat ie dan wel 6 maanden geldig is...klopt dit??

als dat zo is dan is het voor mij praktischer als ik bij aankomst in bangkok direct mijn india visum regel, vervolgens mn rondje laos/cambodia doe en dan direct naar india kan gaan zonder nog is 5 dagen te moeten wachten.

ik moet dan in bangkok ook mn laos visum regelen, kan dit tegelijkertijd of moet ik wachtten tot ik mn paspoort terug heb en kan ik dan pas een volgend visum aanvragen??

sorry voor alle vragen, je antwoorden helpen me iig wel!

tom
amassakoul
loesopreis
Wereldreiziger

Als ik iets graag doe dan is het iemand helpen met mijn reiservaringen, niks leuker dan over reizen praten!

Wat ik me herinner van het India visum is dat wanneer het visum in je paspoort staat, je binnen 3 maanden India in moet. Vanaf de dag van aankomst is het 6 maanden geldig en mag je die tijd in het land blijven. Als je een double, triple of multiple entry visum hebt, mag je ook nog eens de grens over en weer terugkomen. Maar wel hooguit tot 6 maanden na de eerste dag van aankomst. Snappie? Je kunt dus van India naar Nepal en weer terug als dat routetechnisch uitkomt (en als je er weer terug wilt, dat wil niet iedereen, haha).

Je kunt dus bij aankomst in Bangkok je visum regelen, en evt ook je ticket. Als je dan tenminste binnen 3 maanden naar India gaat. Over preciese actuele regels kun je de ambassade bellen of in zo'n kantoortje op Kao San vragen.
Let op: visum India aanvragen kost 5 werkdagen, weekend en feestdagen tellen niet mee. Bij aanvraag aangeven als je multiple entry nodig heb.

Visum voor Laos kan tegenwoordig prima aan de grens heb ik vernomen. 2 jaar geleden kon je alleen 15 dagen aan de grens krijgen, maar nu ook 30. Dus hoef je niet vooraf te regelen. Duurt in Bangkok 1 of 2 dagen, en moet je je paspoort ook weer voor inleveren. Aan de grens is het snel gefixt. Bij Chiang Mai gaan veel mensen de grens over, en daar is dat in ieder geval geen probleem. Op het prikbord van Laos Startpagina kun je hierover een aantal topics vinden.

Zo, heb ik weer geholpen :D Nog vragen? :wink:

Groetjes loes
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

oke, heel relaxed :D
dat komt allemaal heel goed uit met mijn reisplannen 8)

ik dacht idd dat je voor laos aan de grens alleen vijftien dagen kon krijgen, maar als 30 nu ook kan is dat net genoeg (hoop ik :wink: ) en hoef ik ook geen extra dagje bangkok te rekenen.

ik ben van plan om voor laos/cambodja 2 maanden uit te trekken, dat valt dus mooi binnen die drie maanden.
ik denk eigenlijk dat ik dan alvast in NL mijn india visum regel, want een weekje bangkok doe ik liever niet (kostbare tijd is me wel wat extra geld waard). of kleeft daar en of ander nadeel aan?

ik ben idd van plan om van india naar nepal en weer terug te gaan dus zo'n double entry klinkt erg handig!
kan je dat aangeven bij je aanvraag of zijn daar extra voorwaarden/kosten aan verbonden?

het is natuurlijk leuk om al deze dingen zelf onderweg uit te zoeken maar met zoveel te zien binnen een bepaalde tijd is het toch wel handig om nu alvast te weten :roll:

groetjes tom
amassakoul
Dirk1940

bangkok-Kathmandu-Bangkok

Bericht door Dirk1940 »

Via Thailand willen we ook naar Kathmandu ( Nepal ) weet iemand dit voor een redelijke prijs vanuit Nederland te regelen of via internet in Thailand. Ook een single naar Kathmandu om daarna vanuit Kathmandu met een single naar Bangkok. Alvast dank.
loesopreis
Wereldreiziger

ik denk eigenlijk dat ik dan alvast in NL mijn india visum regel, want een weekje bangkok doe ik liever niet (kostbare tijd is me wel wat extra geld waard). of kleeft daar en of ander nadeel aan?
Nee, volgens mij kleeft daar geen nadeel aan, als je zeker binnen de 3 maanden in India aankomt.
ik ben idd van plan om van india naar nepal en weer terug te gaan dus zo'n double entry klinkt erg handig! kan je dat aangeven bij je aanvraag of zijn daar extra voorwaarden/kosten aan verbonden?
Er waren bij mij geen extra kosten aan verbonden. Op het formulier dat ik moest invullen, kon ik invullen hoeveel entries ik wilde (al vroeg ik multiple entry en kreeg maar een triple).

Groetjes Loes
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Een aantal dingen die in deze topic staan over een indiaans visum klopt niet meer.

Op dit moment is het zo dat je visum gelijk ingaat vanaf het moment dat die in je paspoort staat. Dus niet dat je 3 maanden de tijd hebt om het naar India te komen en dat je dan nog 6 maanden hebt.

Ook is het niet zo dat je binnen 3 maanden india in moet gaan. Als je vandaag een visum haalt en je bent er pas over 5 maanden is dat ook geen probleem.

Heb het visum vorige maand gehaald in Den Haag. Kosten 50 euro (contant je kunt er niet pinnen) je moet er tussen 10:00-12:00 uur zijn paspoort/formulier/2foto's inleveren en dan kan je dezelfde dag na 16:00 het paspoort+visum ophalen. Zorg dat je op tijd bent wij waren er om 10:20 en pas om 12:00 uur aan de beurt. Je krijgt een nummertje en als je laat bent dan kan je echt wel een uur of 4 moeten wachten.

Wij kregen trouwens een mutiply entree visum zonder daar om te vragen. Je paspoort moet nog minimaal 6 maanden nadat het indiaas visum afloopt geldig zijn. (dus 1 jaar)

kijk ook eens op:http://www.indianembassy.nl/IE_visa_cons.htm dan weet je zeker dat je up-to-date informatie hebt.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
loesopreis
Wereldreiziger

Re: bangkok-Kathmandu-Bangkok

Of en hoe je dit in Nederland kunt regelen weet ik niet. In Bangkok kan in ieder geval alles. Daar hebben ze ook vast de beste aanbiedingen en meeste info van maatschappijen.
Of je kunt zelf contact opnemen met airlines die deze route vliegen.
Of je een ticket kunt vinden voor een redelijke prijs is nog maar de vraag, tussen Thailand en Nepal zijn helaas geen lowcost airlines.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ook ik heb begrepen dat "goedkoop" vliegen van Bangkok naar Nepal niet echt mogelijk is. Maar het is wel goedkoper te regelen in Thailand. Zelfs goedkoper dan via het internet. De mensen die ik ken die dit gedaan hebben zijn nu helaas weer even op reis en slecht bereikbaar maar ik zal het ze eens vragen hoe het zat.
Ik herinner me wel dat ze op tijd moesten boeken omdat het vol zat.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

hoi rudi,

zijn die mensen die dit gedaan hebben ondertussen alweer terug?
ben nu namelijk bezig met boekingen en vanuit hier een ticket bkk-ktm regelen is toch wel erg duur.

hoor van meer kanten dat deze vlucht (thai airways, tliefst) ver van te voren vol zit.
ik ben twee maanden voor de gewenste vertrek datum in bkk, zou dan dus kunnen boeken (t is ook nog eens laagzeisoen), probleem is alleen dat ik niet echt flexibel ben met data, ik MOET dan naar kathmandu, dus zekerheid is me wwel iets meer geld waard.

als jij meer weet hoor ik het graag!
amassakoul
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

hi tom

ik kan je niet echt verder helpen. die mensen zijn nog steeds onderweg en ik zelf ook :)
ik zou maar gewoon gaan voor een ticket dat te boeken is.
Ik weet weer van een andere reiziger dat ie twee weken voor een gehoopte vertrekdatum geen vlucht meer kon krijgen in Bangkok
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie