Roadtrip in de winter in Scandinavië

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
RemcoB
Reiziger

Roadtrip in de winter in Scandinavië

Bericht door RemcoB »

Beste mensen,

In januari (2 tot 9 januari) wil ik met een vriend een roadtrip doen door Scandinavie. Zondag met de boot vanaf Kiel naar Oslo. Dan naar het westen naar de Fjorden en dan door het binnenland richting Stockholm. Vanaf Stockholm naar Kopenhagen en dan terug naar NL.

Zijn er mensen die ervaring hebben met het rijden in de winter door Scandinavië? Wat kunnen wij verwachten? Veel sneeuw? Zijn winterbanden en een sneeuwketting voldoende? Of zeggen jullie joh in de winter is Noorwegen echt onmogelijk? Ik hoor graag wat tips.

Alvast bedankt!

Remco
menasil
Reisexpert

Re: Roadtrip in de winter in Scandinavië

Bericht door menasil »

Ik ben ooit in april in Noorwegen geweest, nu was het wel wat hogergelegen gebied maar toen kon ik nog skieën en al ;) Dus ik verwacht in de winter zeker veel sneeuw.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik ben ooit eens in januari in de buurt van hamar geweest.. de doorgaande weg van Oslo naar het noorden was redelijk begaanbaar, wij hebben dat stuk in de bus gedaan, wel veel oponthoud door gladheid, de Nederlandse mensen waar wij bij sliepen hadden auto met spijkerbanden.. daarnaast opletten dat het erg koud kan zijn en dat moet je auto ook aankunnen.. het ligt er denk ik dus heel erg aan of je op de doorgaande wegen blijft of niet..

Let er wel op dat je in de zomer al niet zulke afstanden kunt rijden als op het Europese vaste land, laat staan in de winter..dus prop een niet al te lange route in je reis anders zit je alleen maar in de auto en kan je niets bezoeken..
Vikken
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Vikken »

Eens eind april rondgetrokken met de mobilhome doorheen Noorwegen. Niet alle wegen waren reeds open. En deze die recentelijk geopend waren hadden we anderhalf vak en sneeuwwanden hoger dan de mobilhome zelf :Y
woutersl
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door woutersl »

Spannend! Ik wil het zelf ook ooit doen! Ik denk dat e.e.a. wel mogelijk is met de juiste voorbereidingen, er zijn tenslotte ook expedities naar Siberie (www.siberiachallenge.com)!
Belangrijkste is een goede voorbereiding, van zowel jezelf als de auto. Spijkerbanden zou ik altijd doen, voorkomt denk ik een boel geklooi met sneeuwkettingen (lijkt mij geen pretje met -20 of meer). Dit is misschien ook wel een leuke site: http://www.2cv.nl/onderweg/team28/voorbereiding1.htm
In ieder geval heel veel succes, mocht het doorgaan, laat eens weten hoe het is geweest!
Veel plezier
Op zoek naar leuk vakantiewerk of vrijwilligerswerk kijk dan op http://www.wereldwerk.eu Op deze website kan je zelf reageren op werkgevers of tegen een kleine vergoeding gekoppeld worden aan vrijwilligerswerk.
Plaats reactie