Inmarsat iSatphone Pro (Sateliettelefoon)

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
Tenrec
Reisexpert

Inmarsat iSatphone Pro (Sateliettelefoon)

Bericht door Tenrec »

We ontvangen deze week een nieuwe Inmarsat iSatphone Pro (sateliettelefoon). Zie hier hoe hij er uit ziet: LINK
We keken wel eens eerder naar een satelliettelefoon, maar het was altijd zo erg duur. Deze is betaalbaar zeker vergeleken met het huren van een telefoon ( Namibië 11 euro per dag bijv.)
Het is een pas op de markt verschenen model die via de Inmarsat werkt. Dit netwerk heeft wereldwijde dekking.
Hij kost 699 euro en je hebt dan wel nog een simkaart nodig van € 29,95.
Wij nemen 100 units prepaid beltegoed. Dat kost € 79,95 en is 2 jaar geldig. Als je tussentijds opwaardeert dan blijft het oude beltegoed geldig. Opwaarderen kan al met lagere bedragen.
Ten opzichte van het huren vind ik dit een acceptabel bedrag. Voor een maandje huren ben je snel 350 euro kwijt. En dat ben je dan ook echt kwijt en dat vinden we echt zonde.
Nu hou je er een mooie telefoon aan over die je telkens weer kan gebruiken. Twee maanden op vakantie en je hebt hem terugverdiend. Natuurlijk kun je wel vaak gebruik maken van een normale telefoon en het normale gsm netwerk ter plaatse. Maar dit lijkt ons veel makkelijker. Het is immers voor even bellen naar het thuisfront en te vertellen of we nog leven.

Belkosten met de iSatphone Pro:
- 1 belminuut naar een vaste telefoon wereldwijd is 1 unit;
- 1 belminuut naar een mobiele telefoon wereldwijd is 1,2 units;
- 1 sms bericht naar een mobiele telefoon wereldwijd is 0,5 unit.

Verder kun je vanaf internet gratis berichten sturen en ontvangen op de iSatphone Pro.
Hij is niet zwaar, weegt slechts 279 gram en is val, hitte en koubestendig.

Er zijn ook andere beltegoeden te koop:

25 units / 24 maanden geldigheid €20,95 incl. btw
50 units / 24 maanden geldigheid €39,95 incl. btw
100 units / 24 maanden geldigheid €79,95 incl. btw
250 units / 24 maanden geldigheid €179,95 incl btw
500 units / 24 maanden geldigheid €359,95 incl btw
1.000 units / 24 maanden geldigheid €659,95 incl btw
2.500 units / 24 maanden geldigheid €1.599,95 incl. btw
5.000 units / 24 maanden. geldigheid €3.099,95 incl. btw
10.000 units / 24 maanden geldigheid €5.949,95 incl. btw
15.000 units / 24 maanden geldigheid €8.329,95 incl. btw
20.000 units / 24 maanden geldigheid €10.699,95 incl. btw

We hebben zitten denken over de 20.000 units, maar toch maar gekozen voor de 100. *O*
Mijn foto's en tribal-art:http://peter.international
MarcoL
Reiziger

Re: Inmarsat iSatphone Pro (Sateliettelefoon)

Bericht door MarcoL »

Tenrec schreef:Twee maanden op vakantie en je hebt hem terugverdiend. Natuurlijk kun je wel vaak gebruik maken van een normale telefoon en het normale gsm netwerk ter plaatse. Maar dit lijkt ons veel makkelijker. Het is immers voor even bellen naar het thuisfront en te vertellen of we nog leven.
Ik vraag me nog af in welke situaties deze telefoon nou echt "beter" is dan de standaard gsm die je (hoogstwaarschijnlijk) toch al hebt.
De telefoonkosten zijn nu denk ik wel wat goedkoper maar stel dat je al 1 euro p/m zou besparen t.o.v. gsm dan ben je 11 uur verder voordat je die 700 euro aan extra uitgaven hebt bespaard. Dat zijn wel heel veel "even belletjes" in 2 maanden.

Maar het is wel een stoer speeltje natuurlijk. :)
Tenrec
Reisexpert

Bericht door Tenrec »

MarcoL schreef:
Tenrec schreef:Twee maanden op vakantie en je hebt hem terugverdiend. Natuurlijk kun je wel vaak gebruik maken van een normale telefoon en het normale gsm netwerk ter plaatse. Maar dit lijkt ons veel makkelijker. Het is immers voor even bellen naar het thuisfront en te vertellen of we nog leven.
Ik vraag me nog af in welke situaties deze telefoon nou echt "beter" is dan de standaard gsm die je (hoogstwaarschijnlijk) toch al hebt.
De telefoonkosten zijn nu denk ik wel wat goedkoper maar stel dat je al 1 euro p/m zou besparen t.o.v. gsm dan ben je 11 uur verder voordat je die 700 euro aan extra uitgaven hebt bespaard. Dat zijn wel heel veel "even belletjes" in 2 maanden.

Maar het is wel een stoer speeltje natuurlijk. :)
Je bent overal te bereiken waar je anders niet te bereiken zou zijn. Bijvoorbeeld in de Westerlijke Sahara hadden we echt geen ontvangst met de gewone telefoon toen we op de GPS doorstaken. Toen we een lekke band kregen en ons realiseerden dat we geen tweede reserveband hadden en een groot probleem zouden krijgen als die ook lek zou raken bedachten we ons dat het niet slecht zou zijn om een sateliettelefoon bij ons te hebben, de volgende keer.
In damaraland, Namibië heb je ook hele gedeeltes alwaar je geen verbinding hebt. Zo ook in Moremi en Chobe, Botswana. Het is een veilig gevoel omdat je in noodsituaties toch niet helemaal verloren zit. Je kan immers je gps-locatie doorgeven. Ook kun je emailen en emailberichten ontvangen (160 tekens). Volgend jaar kun je ook internetten met deze telefoon. En tja, wat is veel geld. Het is maar net wat je leven je lief is in een een noodsituatie.
Mijn foto's en tribal-art:http://peter.international
Larissa Laus

Facebook comment

Bericht door Larissa Laus »

Humzzz..ik ben van de oude garde, ik bel vanuit een telefooncel naar huis, lekker goedkoop.
weka

Bericht door weka »

Ik ga in mei die zelfde route rijden in Namibie en Botswana. En het geeft een veilig gevoel overal bereikbaar te zijn en zelf te kunnen bellen, bv als je toto je assen in het zand vast zit in een wildpark.

Kun je aangeven waar je die telefoon en de simkaart hebt gekocht?

En wellicht kun je al aangeven wat je ervaringen met de route en de telefoon waren?
Plaats reactie