Waaraan herken je een Backpacker?

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Plaats reactie
Erik
Site Admin

Waaraan herken je een Backpacker?

Bericht door Erik »

Altijd een leuke vraag, waaraan herken je een backpacker en wie probeert ook wel eens om te raden uit welk lang een backpacker komt.

Iemand met witte badstofsokken en sportschoenen is hoogstwaarschijnlijk een amerikaan (of soms een achter gebleven Candadees) Ook Duitsers lijk je er gemakkelijk tussen uit te vissen, maar precies op welke kenmerken durf ik niet te zeggen.

Kortom waaraan herken jij de tourist / backpacker en uit welk land dat deze komt!?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Om de vooroordelen (die toch best vaak kloppen) even over de tafel te laten vliegen.

- Canadezen aan het vlaggetje op de rugzak.. :D
- Amerikanen praten vaak net ietsje te hard en oudere amerikanen dragen vaak zo'n buidelzak om hun middel (zo van kijk hier zijn mijn spullen, beroof me)
- Nederlanders pik je er ook snel uit, waarom precies weet ik ook niet.
- Een groep rond de 20, donker haar en een wat donkere huid. Plus nog een paar die nog een kort leger kapsel hebben. Israeli.
- Aziaten die veel foto' maken en best netjes gekleed backpacken. Zijn ik weet het nooit? Chinezen gedragen zich hetzelfe als deze 2 groepen maar hebben vaak een wat ronder gezicht.
- Duitsers aan de bakkebaarden en de toch wat aparte kleren.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Marco
Reiziger

Bericht door Marco »

- Zweden vaak super blond en diep bauwe ogen
- Engelsen vaak de eerste dag spierwit en na een dag of middag in de zon vuurrood net als de rest van de week. Om nog maar te zwijgen over de beschonken toestand :)

- Ieren, lijken op Engelsen maar dan net wat beschaafder.

- Japanners, altijd lachen en altijd net doen dat ze je begrijpen maar dan alsog het tegenover gestelde doen als wat je uitgelegd hebt. Ook staan ze altijd open voor "lokale" dingen om uit te proberen én zijn ze ALTIJD met het gehele gezien op pad.
loesopreis
Wereldreiziger

Re: Waaraan herken je een Backpacker?

Bericht door loesopreis »

Nederlanders herken je van een kilometer afstand. Ik denk dat het vooral de uitstraling is, een bepaalde uitdrukking in het gezicht en houding. We zijn gewoon een ander type dan de engelse of duitse meiden. Al ben ik een aantal keer gevraagd of ik uit Frankrijk kom :?:
Ook een driekwartbroek helpt mee in de herkenning. Op den duur zie je hoe elk Europees land toch een beetje zijn eigen kledingstijl heeft. Ook haardracht die bij ons 'in' is, is vaak herkenbaar.

Ook leuk, dat je na het horenvan het engelse accent meteen kunt zeggen 'Hey, you're from Holland'.

Kortom, in een backpackersgebied is het altijd leuk op een terrasje mensen spotten en landen raden.

Groetjes Loes
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Nederlanders zijn ook te herkennen aan hun lengte. En aan hun afristbroeken.

Maar het is ook iets in de vorm van onze gezichten. Engelse hebben spitseren neuzen en kinnen en Duisters vaak bredere kaken.

Ik mis de Russen trouwens in bovenstaande berichten! Vaak asociaal, luidruchtig in groepen, grauwe gelaatskleur en een hoekige kaak :P

Van mij denkt men regelmatig dat ik uit Zweden of de VS kom. Dat laatste dan weer op basis van mijn Amerikaanse accent, al ben ik me daar zelf niet zo van bewust... Accent of niet, Nederlanders spreken over het algemeen beter Engels dan vele andere backpackers.

Jenny
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Marijn
Wereldreiziger

Bericht door Marijn »

Ik heb ook vaak opmerkingen gekregen over m'n amerikaanse accent! Waarschijnlijk pik je dat toch ongemerkt op van de tv enzo. Een ander backpacker item zijn trouwens de slippers, en de typische goedkope t-shirts (same same, beer chang, etc) Het is wel een beetje het totaal plaatje wat het 'm doet voor mij :)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Locals lopen ook op slippers, dat zou ik geen backpackers item willen noemen... :D
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Belgen mis ik nog in dit rijtje, zeker omdat steeds meer belgen ook gaan reizen. Volgens mij is er niet iets waaraan je ze kunt herkennen.
Marijn
Wereldreiziger

Bericht door Marijn »

Jenny schreef:Locals lopen ook op slippers, dat zou ik geen backpackers item willen noemen... :D
Maar ik zou een local soieso niet snel met een backpacker verwarren... anyway, het is toch het totaal plaatje wat het 'm doet voor mij :D
Van Belgen kan ik niet meteen iets noemen (behalve de prachtige vlaamse woorden en uitdrukkingen natuurlijk)...
Plaats reactie