telefoon niet voor op reis

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Plaats reactie
bolletjeom
Reisexpert

telefoon niet voor op reis

Bericht door bolletjeom »

dag ATG vrienden, bekenden en stille meelezers.
Willen jullie een oude ATG'er eens adviseren over al die nieuwe gadgets die in de winkel liggen?
Ik moet dringend een nieuw telefoonabbonnement en dus komt daar vaak ook een nieuwe telefoon bij.
En daar heb ik dus geen verstand van. Kunnen jullie me eens vertellen wat voor telefoon jullie hebben of wat jullie goed en praktisch vinden in het aanbod van nu.

Mijn telefoon nu kan bellen en sms'en dat is het.
Ik wil opzich wel meer kunnen maar ben ook wel een redelijke nul op dat gebied.
Ik wil zeker ook een telefoon die simlock vrij is (te maken) en misschien ook niet té jatgevoelig in het buitenland. Lange baterijduur is ook leuk
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
menasil
Reisexpert

Re: telefoon niet voor op reis

Bericht door menasil »

Ik had een NokiaE72 tot 3 dagen geleden, toen verloor ik hem in de kleedkamer van de sportschool en ging er een ander mee vandoor en is die spoorloos. Ik heb er twee weken van mogen genieten maar ik vond het een geweldig ding maar zou die dus níet aan raden gezien de populariteit en jatgevoeligheid ;) Ik weet niet of je touchscreen je wat lijkt? Ik vind het zelf niets maar daarin heb je de meeste keuze... Bij Hi hebben ze best leuke telefoontjes die ook kunnen internetten. Schijnt dat je ook van Nokia goedkopere hebt en die eruit zien als een normale 'bel/sms' Nokia maar wél goed kunnen internetten én een goede levensduur kennen qua batterij.

Ik heb daarnaast nog een Samsung, een hele simpele met alleen bellen/smsen en die gebruik ik dan nu weer omdat ik ff niets anders heb.
bolletjeom
Reisexpert

ik heb erg mijn twijfels over touchscreen.
Ik kan al nooit lekker overweg met de laptop muis en ben bang dat ik tijdens het bellen met mijn dikke vingers vanalles op start.
Wat is voor jou de reden om niet dol te zijn op touch screen?
en van die uitschuif telefoontjes, is dat nou handig??
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik ben ook aan kijken voor een nieuwe telefoon maar wil wel quad band hebben zodat die ook mee kan op reis.. zit zelf nog heel erg te twijfelen maar mss wordt het deze samsung wel:

http://www.bol.com/nl/p/elektronica/sam ... index.html

omdat die wat sterker lijkt, radio heeft en quad band maar het kan ook nog wel een soort van smart phone worden..
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

bolletjeom schreef:ik heb erg mijn twijfels over touchscreen.
Ik kan al nooit lekker overweg met de laptop muis en ben bang dat ik tijdens het bellen met mijn dikke vingers vanalles op start.
Wat is voor jou de reden om niet dol te zijn op touch screen?
en van die uitschuif telefoontjes, is dat nou handig??
Omdat ik te vaak heb gezien dat mensen met vette vingers hun touch screen gebruikte en die daardoor vastsloeg. Hoor vaker verhalen dat ze ook snel van toetsblokkering afgaan. Plus dat ik hetzelfde heb als jij, ik weet niet of ik daarmee overweg kan.

Je hebt ook een 'mix' Samsung Qwerty, Menu is touch en de rest is met uitschuifbaar toetsenbord.
bolletjeom
Reisexpert

ja die mix heb ik ook gezien. dat is misschien wel een leuk alternatief.
vette vingers...daar had ik nog niet over nagedacht. ik dacht oa ook aan handschoenen. Ik kan met handschoenen aan mijn ipod niet gebruiken. Lijkt me toch leuk om al fietsend of lopen met mijn handschoenen aan ook een telefoon te kunnen gebruiken
LadyHeather
Reisexpert

Bericht door LadyHeather »

Ik hou zelf van solide telefoons, zonder uitstekende, schuif, klap of draai onderdelen (ivm kapot gaan), niet idioot groot scherm (ivm breken), geen touchscreen maar toetsen en een duidelijk/overzichtelijk besturingssysteem. Sinds ik een qwerty toetsenbord heb moet ik ook wel zeggen dat ik nu niet meer zonder wil, maar toen ik dat niet had vond ik het nooit een gemis (en je telefoon wordt er wel breder van, of je hebt schuif of touch onderdelen).

Op dit moment heb ik een nokia E71 en daar ben ik heel erg blij mee. Ik heb het toestel los gekocht en het is dus simlock vrij, weet niet hoe dat zit als je hem bij je abonnement krijgt... Belangrijkste functies van mijn telefoon die ik gebruik zijn: bellen, smsen, wekker, adresboek, woordenboek en internet. Verder af en toe de rekenmachine, bluetooth, (internet)radio en camera.
Selalu mencari...
hanneke88
Reiziger

Bericht door hanneke88 »

Globeskater schreef:Ik ben ook aan kijken voor een nieuwe telefoon maar wil wel quad band hebben zodat die ook mee kan op reis.. zit zelf nog heel erg te twijfelen maar mss wordt het deze samsung wel:

http://www.bol.com/nl/p/elektronica/sam ... index.html

omdat die wat sterker lijkt, radio heeft en quad band maar het kan ook nog wel een soort van smart phone worden..
Grootste voordeel van dit toestel is verder de spatwaterdichtheid en de stofbestendigheid naast een geweldig lange batterij duur. Weinig klachten over dit toetsel..

Mochten mensen verder vragen hebben over telefoons, dit is mijn werk dus vraag maar raak! *O*
bolletjeom
Reisexpert

ik tiep dit bericht vanaf mijn nieuwe nokia e72.
Na een week oefenen durf ik hem nu pas te gebruiken. Ik snap geen bal van de helft van de dingen die het ding kan.
Ik ben deels wel enthusiast maar een gebruiksaanwijzing erbij zou leuk zijn
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

bolletjeom schreef:ik tiep dit bericht vanaf mijn nieuwe nokia e72.
Na een week oefenen durf ik hem nu pas te gebruiken. Ik snap geen bal van de helft van de dingen die het ding kan.
Ik ben deels wel enthusiast maar een gebruiksaanwijzing erbij zou leuk zijn
heb je geen gebruiksaanwijzing?

overigens heb ik een Nokia E63 nu :) ook fijn ding. kan wel minder dan de E72 maar wel genoeg.
bolletjeom
Reisexpert

ik heb een waardeloze gebruiksaanwijzing. Met deze telefoon kunt u bellen. Om te smsen moet u bij sommige types iets instellen... Etc
echt waar. Ik heb moeten googelen om een nummer te vinden van een smscentrale
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

bolletjeom schreef:ik heb een waardeloze gebruiksaanwijzing. Met deze telefoon kunt u bellen. Om te smsen moet u bij sommige types iets instellen... Etc
echt waar. Ik heb moeten googelen om een nummer te vinden van een smscentrale
dat meen je niet. Ik had verschillende boekjes zowel uitgebreid als basic zoals jij nu omschrijft. Wat slecht zeg!
Plaats reactie