Hoe blijf jij bezig met reizen?

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Plaats reactie
Marco
Reiziger

Hoe blijf jij bezig met reizen?

Bericht door Marco »

Hoi Allemaal,

Zo nu weer een tijdje terug in Nederland en dan begint het weer te kriebelen. Net als wat je veel bij de andere onderwerpen leest. Maar wat doe jij eigenlijk om die reiskriebels te onderdrukken? Alleen een beetje rond surfen kan op reis sites kan toch niet genoeg zijn? Althans niet voor mij!

Helaas geen geld om regelmatig weg te gaan of een grotere reis, dus je moet toch wat?
Marijn
Wereldreiziger

Bericht door Marijn »

Voor mij moet het tot het weer zover is vooral komen van de korte tripjes en normale vakantie! En daarbij natuurlijk een beetje internetten. Ik ben ook van plan binnenkort wat meer vrienden uit het buitenland uit te nodigen. Kan ik zelf misschien nergens heen, maar dan heb ik in ieder geval nog een beetje reizigers om me heen!
Marco
Reiziger

Bericht door Marco »

Reizigers uitnodigen zou mij juist weer verleiden tot het reizen omdat je dan toch weer daarover gaat beginnen. Maar korte tripjes zie ik wel zitten. Wat ben je daar dan voor kwijt als ik vragen mag? €200,- moet je toch een heel eind komen lijkt me?!
judithversteegh
Contacteer:

Bericht door judithversteegh »

ik ga binnenkort een nachtje backpacken in amsterdam met 2 meiden die ik in Thailand heb ontmoet. Wij spreken een paar keer per jaar af en dan komen de reisverhalen alweer bovendrijven. en ja je krijgt dan weer de reiskriebel. Omdat we nu nog niet opniew een reis kunnen maken boeken we een bed in een hostel en gaan we amsterdam als toeristen bekijken.
daarnaast bezoek ik ook wel eens de typisch nederlandse toeristische bezienswaardigheden. Wij reizigers zien veel van de wereld maar slaan ons eigen land over. Je bent er ook weer even uit als je in Nederland tussen de toeristen loopt. :P
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Het eigen land kun je altijd nog bezoeken als je ouder bent en geen zin meer hebt om uren in een vliegtuig te zitten. Zo bekijk ik het op dit moment. Dus eerst alles lekker ver weg bekijken en naar mate je ouder wordt steeds meer in de buurt.
Marijn
Wereldreiziger

Bericht door Marijn »

Met korte tripjes bedoel ik vooral stedentripjes, festivals of een paar dagen bij iemand langs, dat soort dingen. Helaas vaak toch wel iets duurder dan €200 maar je kunt het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt. Voor mij dit jaar: weekje Servie, weekje Praag, 10 dagen denemarken incl. Roskilde festival, Lowlands, en straks in het najaar hopelijk nog wel iets.

Het is wel erg herkenbaar dat als je weer met andere backpackers af gaat spreken dat het meteen weer gaat kriebelen. Maar het lijkt mij ook leuk om mensen mijn stukje van de wereld te laten zien, en dan hoef je niet meteen vrij te nemen van je werk. Kan mooi in het weekend en door de weeks kunnen ze dan weer hun eigen ding doen. Tenminste, zo zie ik het een beetje voor me.
Plaats reactie