Enkele reis Australie, kom ik het land in?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Bassie

Enkele reis Australie, kom ik het land in?

Bericht door Bassie »

Hoi Allemaal!

Jan 2008 vertrek ik naar Sydney voor eerst 9 mnd studie en vervolgens waarschijnlijk een reis door Azie en Zuid Amerika. Ik heb onlangs een enkele reis Sidney geboekt omdat ik nog geen idee heb wat ik wil gaan doen na mijn studie, ik zit te denken aan een rondreis in Australië, Azie of Zuid Amerika.

Nu is het me nog niet helemaal duidelijk wat voor problemen me te wachten staan als ik met een enkele reis Australie binnen wil komen. Sommige mensen zeggen: geen probleem, andere zeggen dat je het land niet binnen komt en de regeltjes zeggen volgens mij dat je voldoende financiele middelen moet hebben om het land weer te kunnen verlaten.

Wat zijn jullie ervaringen? Nog tips om grote problemen te omzeilen?

Alvast bedankt!

Gegroet!
Mplijnaar
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Mplijnaar »

Hoi Bassie,

Het is inderdaad allemaal onduidelijk over wat nou precies de voorwaarden zijn om Australie in te komen. Wel zal je een visum aan moeten vragen. Voor zover ik weet is er een appart visum om in Australie te kunnen studeren, hoe lang dit visum geldig is weet ik niet. Maar wil je in totaal langer dan 12 maanden in Australie blijven dan zal je zowieso twee keer een visum aan moeten vragen.
Omdat je met mijn verhaal waarschijnlijk nog weinig opschiet zou ik je adviseren om te kijken op
http://www.immi.gov.au/allforms/index.htm

Mocht je daar niet vinden wat je zoekt dan kan je ook nog bellen naar de Ambassade van Australie in Berlijn.

Succes!
Bassie

Bericht door Bassie »

hey!

Bedankt voor je reactie. Ik heb ondertussen al contact opgenomen met de ambassade in Berlijn. Ze hebben mij verteld dat ze voornamelijk moeilijk doen over toeristen zonder terugreis. Studenten hebben altijd het excuus dat ze niet weten of ze alles in 1 keer halen en dat ze vaak nog een aantal extra vakken willen doen.

De voorspelling is dat ze me enkele vragen zullen stellen op het vliegveld en het is handig om een bankafschrift met een hoog saldo mee te nemen zodat je kan bewijzen dat je voldoende financiële middelen tot je beschikking hebt voor de terugreis.

Ik hoop dat meerdere mensen hier iets aan hebben, ik ga gewoon met een enkeltje in ieder geval!

Groet
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik zou in ieder geval zorgen dat je het geld wat je nodig hebt om naar huis te komen ook nog apart te zetten. Ben veel mensen tegen gekomen die uiteindelijk zo lang weg probeerde te blijven en aan het feesten waren tot het moment dat ze geen geld meer hadden om terug te vliegen. Dat lijkt mij in ieder geval erg vervelend.
Plaats reactie