Ik heb tot nu toe het volgende gezien (dus die hoeven niet te worden genoemd

- Beijing
- Tai'an
- Jinghong
- Shanghai
- Nanning
- Suzhou
- Leshan
- Chengdu
- Dali
- Lijiang
- Xi'an
- Pingyao
Ik hoop dat er mensen zijn met mooie tips!
Ja ik heb daar mooie dingen van gezien. Ik zat er dicht bij... Ik moet er inderdaad maar eens heen... Tibet komt nog wel. Dat moest vorige keer met begeleiding en dat zie ik niet zitten.Jenny schreef:Het stuk tussen Dali en Chengdu is een aanrader. Denk hierbij aan Zhongdian en Litang. Hoge bergen, mooie landschappen, Tibetaanse invloeden.
Het echte Tibet is ook een aanrader
Ik heb in 2007 in Tibet gereist en heb alleen de eerste paar dagen in Lhasa in een 'vastgestelde' hotel geslapen wat bij mijn permitaanvraag zat inbegrepen. Daarna de rest van mijn tijd (bijna 4 weken) in Tibet zelfstandig rondgetrokken. Heb alleen mijn permit in Chengdu geregeld bij een guesthouse.LaosFan schreef:[Ja ik heb daar mooie dingen van gezien. Ik zat er dicht bij... Ik moet er inderdaad maar eens heen... Tibet komt nog wel. Dat moest vorige keer met begeleiding en dat zie ik niet zitten.
De regels zijn in 2008 ofzo aangescherpt. Mij werd afgelopen zomer buiten Lhasa dagelijks om een permit gevraagd. Soms bij het inchecken in het hotel, vaak bij checkpoints langs de weg, en zelfs wanneer ik een klooster of museum inwilde....hildo schreef:Ik heb in 2007 in Tibet gereist en heb alleen de eerste paar dagen in Lhasa in een 'vastgestelde' hotel geslapen wat bij mijn permitaanvraag zat inbegrepen. Daarna de rest van mijn tijd (bijna 4 weken) in Tibet zelfstandig rondgetrokken. Heb alleen mijn permit in Chengdu geregeld bij een guesthouse.LaosFan schreef:[Ja ik heb daar mooie dingen van gezien. Ik zat er dicht bij... Ik moet er inderdaad maar eens heen... Tibet komt nog wel. Dat moest vorige keer met begeleiding en dat zie ik niet zitten.
In 2006 was ik in Chengdu en heb ik het niet gedaan. Achteraf (altijd makkelijk) had ik dat wel moeten doen want toen waren de regels inderdaad een stuk soepeler. Maar het komt nog wel een keer. Tegenwoordig doen ze weer moeilijk dus.hildo schreef:Ik heb in 2007 in Tibet gereist en heb alleen de eerste paar dagen in Lhasa in een 'vastgestelde' hotel geslapen wat bij mijn permitaanvraag zat inbegrepen. Daarna de rest van mijn tijd (bijna 4 weken) in Tibet zelfstandig rondgetrokken. Heb alleen mijn permit in Chengdu geregeld bij een guesthouse.LaosFan schreef:[Ja ik heb daar mooie dingen van gezien. Ik zat er dicht bij... Ik moet er inderdaad maar eens heen... Tibet komt nog wel. Dat moest vorige keer met begeleiding en dat zie ik niet zitten.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten