Busreis of auto door Australië?
-
Busreis of auto door Australië?
Hallo Reizigers,
Ik heb het plan om, eenmaal aangekomen in Australië, eerst 3 maanden te gaan werken om vervolgens 5 maanden te reizen. Tijdens mijn reis wil ik langs de volgende steden: Sydney, Canberra, Melbourne, Adelaide, Alice Spring dan een binnenlandse vlucht naar Cairns, Brisbane daarna een binnenlandse vlucht naar Perth.
Heeft er iemand tips hoe ik de afstand tussen Sydney en Alice Spring het beste kan overbruggen? En Cairns - Brisbane?
Ik dacht zelf aan de bus maar of dat nou het ideale is...?
Ik hoor graag jullie reacties!!
Alvast bedankt, Marleen
Ik heb het plan om, eenmaal aangekomen in Australië, eerst 3 maanden te gaan werken om vervolgens 5 maanden te reizen. Tijdens mijn reis wil ik langs de volgende steden: Sydney, Canberra, Melbourne, Adelaide, Alice Spring dan een binnenlandse vlucht naar Cairns, Brisbane daarna een binnenlandse vlucht naar Perth.
Heeft er iemand tips hoe ik de afstand tussen Sydney en Alice Spring het beste kan overbruggen? En Cairns - Brisbane?
Ik dacht zelf aan de bus maar of dat nou het ideale is...?
Ik hoor graag jullie reacties!!
Alvast bedankt, Marleen
Re: Busreis of auto?
Tja, ideaal, wat is ideaal?
Met de bus is veruit het goedkoopst, en je kunt op zich overal komen. Bovendien heb je meer contact met andere reizigers onderweg.
Persoonlijk kies ik altijd voor eigen vervoer, want Ik ben ontzettend allergisch voor bussen...
en reis niet per se om andere mensen te ontmoeten. Maar vooral vind ik het lekker om zelf te kunnen uitmaken hoe ik ergens naartoe rijd, hoe vaak ik stop en waar. Je bent met een auto veel vrijer. Maar er zit natuurlijk wel een kostenplaatje aan.
Wat vaak gedaan word is een auto kopen, en aan het eind van je reis weer verkopen. Ben je een beetje goed in onderhandelen kun je wellicht (bijna) gratis rijden. Maar je kunt ook met een aantal personen en auto huren bijvoorbeeld. Wil je grotere afstanden overbruggen is een binnenlandse vlucht wellicht een goede optie. Met Virgin Blue bijvoorbeeld kun je heel betaalbaar vliegen. Het is dus een beetje afwegen wat voor jou het beste is en kijken wat het kost.
Met de bus is veruit het goedkoopst, en je kunt op zich overal komen. Bovendien heb je meer contact met andere reizigers onderweg.
Persoonlijk kies ik altijd voor eigen vervoer, want Ik ben ontzettend allergisch voor bussen...

Wat vaak gedaan word is een auto kopen, en aan het eind van je reis weer verkopen. Ben je een beetje goed in onderhandelen kun je wellicht (bijna) gratis rijden. Maar je kunt ook met een aantal personen en auto huren bijvoorbeeld. Wil je grotere afstanden overbruggen is een binnenlandse vlucht wellicht een goede optie. Met Virgin Blue bijvoorbeeld kun je heel betaalbaar vliegen. Het is dus een beetje afwegen wat voor jou het beste is en kijken wat het kost.
Het is prima reizen tussen Brisbane en Cairns met de bus. Het zijn dan een paar lange ritten maar het is als je alleen reis een van de goedkopere opties om doen. Uiteraard kun je (wanneer je jezelf daar safe bij voelt) ook liften met andere backpackers. Sydney Ailice springs is denk ik het beste per vliegtuig te doen, al heb ik daar geen ervaring mee.
Mijn vraag is wel waarom je 3 maanden gaat werken in Australië en niet in Nederland?
Mijn vraag is wel waarom je 3 maanden gaat werken in Australië en niet in Nederland?
-
Erik schreef:Het is prima reizen tussen Brisbane en Cairns met de bus. Het zijn dan een paar lange ritten maar het is als je alleen reis een van de goedkopere opties om doen. Uiteraard kun je (wanneer je jezelf daar safe bij voelt) ook liften met andere backpackers. Sydney Ailice springs is denk ik het beste per vliegtuig te doen, al heb ik daar geen ervaring mee.
Hoi Erik,
Bedankt voor je reactie.
Ik denk alleen dat je mij niet helemaal goed begrepen hebt. Ik reis namelijk niet van Sydney direct naar Alice Springs maar ga eerst langs de plaatsen langs de zuid-kust.
Ik wil 3 maanden gaan werken in het boerenleven. Puur voor de ervaring en niet voor het geld.
Groetjes
Klopt ik had je vraag niet goed gelezen.
De zuid kust hebben wij met een camper gedaan dus hoe goed daar het OV geregeld is durf ik niet te zeggen, maar ongetwijfeld kun je daar ook prima reizen zoals in de rest van het land. Wel weet ik nog dat iedereen ons afraden om naar Canbarra te gaan. Los van het feit dat het de hoofdstad is, zou er weinig te zien of doen zijn.

Vlieg met Qantas naar Alice Springs en boek een 3-daagse tour die je meeneemt naar KIngs Canyon, Uluru en the Olga's. Vervolgens vlieg je, ook weer met Qantas, terug van Ayers Rock (Uluru). Deze binnenlandse vluchten zijn niet (erg) duur en schelen je erg veel kilometers.
jaja, doe Kings Canyon!!! Echt geloof me, veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel mooier dan Uluru.
Natuurlijk moet je die platte steen ook niet overslaan, want die hoort erbij, maar echt bijzonder is hij eigenlijk niet. Kings Canyon word nogal eens overgeslagen en dat is echt doodzonde!
Een drie daagse reis langs Uluru, Kings Canyon en the Olga´s (die ook al mooier zijn dan Uluru) is zeker een aanrader!
Natuurlijk moet je die platte steen ook niet overslaan, want die hoort erbij, maar echt bijzonder is hij eigenlijk niet. Kings Canyon word nogal eens overgeslagen en dat is echt doodzonde!
Een drie daagse reis langs Uluru, Kings Canyon en the Olga´s (die ook al mooier zijn dan Uluru) is zeker een aanrader!