foto album aanmaken via programma site
-
- Reisexpert
foto album aanmaken via programma site
heyhey,
zit nog enkele fotoalbums achter, tot nu toe heb ik vnl. gebruik gemaakt van de software van spector. Met welk programma maken jullie jullie albums? Met welke heb je ervaring tot nu toe en welke zijn aan te raden.
Moet zeggen dat ik nogal ben voor het handmatige werk, maar, tja, toch wel leuk als je echt groot formaat foto's hebt in je boek... daarmee dat software en online afdrukken misschien handig is
Hoe deden de mensen die lange tijd op reis gingen?? ...Ben aan het nadenken over een systeem om mijn foto's te verwerken of iets dergelijks terwijl we volgend jaar 1 jaar weg zijn. Trek nogal veel foto's en uiteindelijk moet je toch nog weten :waar,wanneer,wat?? en wil ook albums maken.
Tips??
zit nog enkele fotoalbums achter, tot nu toe heb ik vnl. gebruik gemaakt van de software van spector. Met welk programma maken jullie jullie albums? Met welke heb je ervaring tot nu toe en welke zijn aan te raden.
Moet zeggen dat ik nogal ben voor het handmatige werk, maar, tja, toch wel leuk als je echt groot formaat foto's hebt in je boek... daarmee dat software en online afdrukken misschien handig is
Hoe deden de mensen die lange tijd op reis gingen?? ...Ben aan het nadenken over een systeem om mijn foto's te verwerken of iets dergelijks terwijl we volgend jaar 1 jaar weg zijn. Trek nogal veel foto's en uiteindelijk moet je toch nog weten :waar,wanneer,wat?? en wil ook albums maken.
Tips??
-
- Reisexpert
Re: foto album aanmaken via programma site
tmoet wel een programma zijn dat ik kan gebruiken zonder met internet verbonden te zijn op dat moment. (voor lang op reis)
voor thuis gebruik mag het een programma zijn waar ik al dan niet moet verbonden zijn met internet
voor thuis gebruik mag het een programma zijn waar ik al dan niet moet verbonden zijn met internet
Gewoon: het programma van de HEMA downloaden. Is off line programma volgens mij.
Ik heb trouwens niks verwerkt op reis. Wel steeds CDs met foto's naar huis opgestuurd.....je wilt natuurlijk niet alles kwijtraken daar!
Ik heb trouwens niks verwerkt op reis. Wel steeds CDs met foto's naar huis opgestuurd.....je wilt natuurlijk niet alles kwijtraken daar!
-
- Reisexpert
@ el niño: ben nogal een pietje precies en heel hard gehecht aan mijn fotomateriaal...
Aan de ene kant heb ik geen zin om ergens een fotoalbum te zitten maken van een land waar ik net geweest ben.
Aan de andere kant heb ik na 1 jaar ook geen zin om 1000den foto's uit te zoeken van meer dan 10 landen.
Enfin, zie het wel later
Aan de ene kant heb ik geen zin om ergens een fotoalbum te zitten maken van een land waar ik net geweest ben.
Aan de andere kant heb ik na 1 jaar ook geen zin om 1000den foto's uit te zoeken van meer dan 10 landen.
Enfin, zie het wel later
Mee eens! Had mijn zus ook gebruikt voor de vakantie van dit jaar. Zag er leuk uit! Is ook erg gebruiksvriendelijk.El Niño schreef:Gewoon: het programma van de HEMA downloaden. Is off line programma volgens mij.
“Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.”
Screenshots van onze fotoalbums staan online. Je kunt ze zien op http://www.aroundtheglobe.info. Ze zijn gemaakt met Albelli software, te downloaden van de Albelli site. (Gelijk aan die van de HEMA)
De boeken die wij hebben gemaakt zijn het grootste formaat: 39 breed bij 29 hoog. Opengeklapt dus 78 cm breed. Dus in een WOW
formaat
.
Wat betreft de datum van de foto, die kun je natuurlijk altijd terugvinden in de eigenschappen van de foto (als je tenminste wel de tijd in de camera aanpast aan de lokale tijd). Als je verder weet welke route je hebt afgelegd tijdens je reis, op welke dag, kun je ongeveer wel terugvinden waar je de foto hebt gemaakt.
De boeken die wij hebben gemaakt zijn het grootste formaat: 39 breed bij 29 hoog. Opengeklapt dus 78 cm breed. Dus in een WOW

Wat betreft de datum van de foto, die kun je natuurlijk altijd terugvinden in de eigenschappen van de foto (als je tenminste wel de tijd in de camera aanpast aan de lokale tijd). Als je verder weet welke route je hebt afgelegd tijdens je reis, op welke dag, kun je ongeveer wel terugvinden waar je de foto hebt gemaakt.
Mijn foto's en tribal-art:http://peter.international
Die HEMA albums zijn niet "cheap" ofzo hoor! Gewoon echt goeie kwaliteit!zaratoestra schreef:@ el niño: ben nogal een pietje precies en heel hard gehecht aan mijn fotomateriaal...
Enfin, zie het wel later
HEMA = ALBELLI = goede kwaliteit!El Niño schreef:Die HEMA albums zijn niet "cheap" ofzo hoor! Gewoon echt goeie kwaliteit!zaratoestra schreef:@ el niño: ben nogal een pietje precies en heel hard gehecht aan mijn fotomateriaal...
Enfin, zie het wel later
Idd! Wist ik niet....Tenrec schreef:HEMA = ALBELLI = goede kwaliteit!El Niño schreef:Die HEMA albums zijn niet "cheap" ofzo hoor! Gewoon echt goeie kwaliteit!zaratoestra schreef:@ el niño: ben nogal een pietje precies en heel hard gehecht aan mijn fotomateriaal...
Enfin, zie het wel later
http://www.pcmweb.nl/software_review.jsp?productid=4310
Mooi zeg!!!!! Ben je daar nou lang mee bezig geweest? Vind die eerste pagina's over de planning ook erg leuk!Tenrec schreef:Screenshots van onze fotoalbums staan online. Je kunt ze zien op http://www.aroundtheglobe.info
- bolletjeom
- Reisexpert
Hema en Albelli is inderdaad hetzelfde (heb ik me laten vertellen)
Ik heb nog nooit op reis een album gemaakt. Ik heb er simpelweg nooit de tijd voor.
Foto's organiseren.... Ik maak gewoon mappen met goede namen en dan komt het wel goed. Ik maak ook altijd een map met een kopie. Die bewerk en/of verklein ik maar ik zorg dat ik áltijd een map met originelen heb.
Albums achterad maken is ook wel leuk hoor! Dan heb je weer iets om bij weg te dromen.
Ik heb wel gelijk een slideshow van de beste en leukste foto's gemaakt om mensen te laten zien vlak na thuiskomst. Maar maak het niet langer dan een half uur want anders vinden de kijkers het niet meer leuk.
Ik heb nog nooit op reis een album gemaakt. Ik heb er simpelweg nooit de tijd voor.
Foto's organiseren.... Ik maak gewoon mappen met goede namen en dan komt het wel goed. Ik maak ook altijd een map met een kopie. Die bewerk en/of verklein ik maar ik zorg dat ik áltijd een map met originelen heb.
Albums achterad maken is ook wel leuk hoor! Dan heb je weer iets om bij weg te dromen.
Ik heb wel gelijk een slideshow van de beste en leukste foto's gemaakt om mensen te laten zien vlak na thuiskomst. Maar maak het niet langer dan een half uur want anders vinden de kijkers het niet meer leuk.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
@Tenrec; ik ben ook bezig een album te maken van mijn trip. Leuk en tijdrovend werk!
De lijsten die jij om de iets gedraaide/gekantelde foto's hebt gedaan, zien er in de screenshots niet glad uit (en bij mijn previews ook niet, waar ik ze gebruikt heb), erg spikkelig, hoe is de afdruk? Zijn de lijsten daar wel mooi egaal en recht, bij de gekantelde foto's?
De lijsten die jij om de iets gedraaide/gekantelde foto's hebt gedaan, zien er in de screenshots niet glad uit (en bij mijn previews ook niet, waar ik ze gebruikt heb), erg spikkelig, hoe is de afdruk? Zijn de lijsten daar wel mooi egaal en recht, bij de gekantelde foto's?
Ik vind die van Hema er echt flets en korrelig uit zien. Idem als Blurb die door velen de hemel wordt ingeprezen.
TicTacPhoto heeft mooiere kleuren en dik, glanzend papier, maar heeft problemen met een egaal kleurverloop. Je krijgt zelfs een roze zweem in de lucht.
Fotobuch gebruik ik momenteel met grote tevredenheid. Dik papier, kleuren perfect, stevige kaft, onbeperkte layout mogelijkheden enz. Iets duurder (reken een euro per pagina) maar zijn geld waard.
TicTacPhoto heeft mooiere kleuren en dik, glanzend papier, maar heeft problemen met een egaal kleurverloop. Je krijgt zelfs een roze zweem in de lucht.
Fotobuch gebruik ik momenteel met grote tevredenheid. Dik papier, kleuren perfect, stevige kaft, onbeperkte layout mogelijkheden enz. Iets duurder (reken een euro per pagina) maar zijn geld waard.
Ik denk dat ik toch wel minstens een half uur per pagina bezig ben geweest. Dat maal 120 pagina's, komt toch snel neer op 60 uur werk!Marije schreef:Mooi zeg!!!!! Ben je daar nou lang mee bezig geweest? Vind die eerste pagina's over de planning ook erg leuk!Tenrec schreef:Screenshots van onze fotoalbums staan online. Je kunt ze zien op http://www.aroundtheglobe.info
Dat ben ik niet met je eens, ik ben zeer te spreken over de albums van de Hema.kohraya schreef:Ik vind die van Hema er echt flets en korrelig uit zien.
Ik heb echter slechte ervaring met Albeli (foto's te rood, dun papier), dus die gebruik ik niet meer.
Verder moet ik zeggen dat ik op reis dingen alleen in mappen opsla, en foto's pas thuis bewerk. Mijn reislaptop vindt programma's als Elements en Photoshop niet leuk, daar heeft hij simpelweg het geheugen niet voor. Bovendien wil ik mijn foto's het liefst gewoon uitzoeken er bewerken op een (gecallibreerd) scherm van een fatsoendelijk formaat.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie