Buenos Aires naar Salta

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
frederiekeenbas

Buenos Aires naar Salta

Bericht door frederiekeenbas »

Half oktober ga ik samen met mijn vriend naar Argentinie. Eerst bezoeken we familie in Buenos Aires en daarna willen we een trip naar Salta maken. We zijn eerder in Argentinie geweest en toen hebben we Iguacu en Patagonie al 'gehad'. We hebben maar 2,5 week in totaal dus het leek ons een goed idee een binnenlandse vlucht naar Salta te boeken, daar een weekje een huurauto en weer terug naar Buenos Aires. Nu schrokken we zo van de prijs van zo'n vlucht; 400,- pp! Ze hebben daar duidelijk geen prijsvechters en Aerolineas vraagt natuurlijk meer voor toeristen...Heeft iemand misschien een tip (bus is denk wel erg lang?) om hier toch te komen of anders een reisje naar een ander gebied wat iets dichterbij Buenos Aires is?

Dank alvast!

Frederieke
Janneke
Reisexpert

Re: Buenos Aires naar Salta

Bericht door Janneke »

Hoi,

Buiten bussen of vliegen zijn er geen goede andere opties om in Salta te komen. Maar Salta en omgeving is wel écht de moeite waard! Busrit van BA naar Salta is zo'n 20/22 uur. Je vertrekt rond de middag en komt de volgende dag rond 10-11 uur aan. Wij vonden Salta en omgeving erg mooi, ik zou het de lange busrit wel waard vinden.

Mendoza en omgeving (andesgebergte, wijngebied etc) is ook zeker de moeite waard mocht je niet helemaal naar Salta willen gaan. Je kunt ook de nachtbus naar Mendoza nemen, een dag of 2 daar rondkijken (wijntoertje doen op de fiets of bijv. raften).En dan vanuit Mendoza de nachtbus naar Salta (is ook 20 uur) en een week de omgeving verkennen. Daarna de nachtbus terug naar BA (dat zal wel een nacht + (halve) dag met de bus zijn). Dan houdt je nog zeker een dag of 6 over voor BA en je familie. Maar dat vind je misschien wat te veel in korte tijd. Mendoza en omgeving heeft genoeg mogelijkheden om je een week te vermaken.

Of neem vanuit BA de ferry naar Uruguay! Aan de overkant (paar uurtjes varen) ligt Colonia, een erg mooi stadje, reis dan door via Montevideo naar één van de kustplaatsen.

Cordoba is ook niet te ver van BA maar de stad is niet erg bijzonder. De omgeving is wel mooi, je kunt er bijv. paragliden, naar het geboortehuis/museum van Ché Guevara, Jezuieten klooster, wat leuke dorpjes in de heuvels rondom cordoba bezoeken. Een combinatie Cordoba/Mendoza is ook goed te doen in 1,5 week.

Kortom genoeg opties. Maar Salta/Juyjuy zou mijn favoriet zijn zelfs met lange busrit.

Janneke
Karijn Karst

Facebook comment

Bericht door Karijn Karst »

Bus is ongeveer 24 uur, als ik het goed heb onthouden...de bussen zijn wel lekker luxe! Met vliegtickets moet je net geluk hebben, vliegen binnen ZA is helaas duur..... Noorden van Argentinie is wel geweldig, dus zeker doen! Omgeving van Cafayate met de Quebradas en de wijngebieden is super!! Succes
Sanne van den Brandt

Facebook comment

Bericht door Sanne van den Brandt »

Sluit ik me volledig bij aan. Bussen zijn geweldig. En Salta en omgeving zijn een plaatje. Wij hebben daar toen een excursie (naar cathi) gedaan en een ker 2 dagen een auto gehuurd. Prachtige omgeving!
frederiekeenbas

Bericht door frederiekeenbas »

Bedankt dat je de moeite hebt genomen ons advies te geven! We neigen toch wel erg naar Salta en als jij zegt dat de busreis het waard is...

Frederieke en Bas
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Heb je al bij http://www.andesonline.com/ gekeken? Let op: die prijzen met $ tekens zijn gewoon argentijnse pesos en geen amerikaanse dollars!
The peso (originally established as the peso convertible) is the currency of Argentina. Its ISO 4217 code is ARS, and the symbol used locally for it is $ (to avoid confusion, Argentines frequently use U$D, US$, U$, U$S, or U$A to indicate U.S. dollars).
Enkeltjes Salta- BA vanaf 559 pesos, dus v.a. 112 Euro
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Of probeer deze agency:

http://www.despegar.com.ar/vuelos-barat ... salta.html

LAN heeft i.i.g. ook niet die toeslag voor "buitenlanders".
Plaats reactie