Bellen in Rusland, Mongolie, China en de rest van Azie?
-
Bellen in Rusland, Mongolie, China en de rest van Azie?
Hallo allemaal,
Ten eerste ben ik nieuw hier. Sinds vandaag echt lid. Al wel heel veel berichten gelezen en heel veel informatie verzameld, dank daar voor.
Volgend jaar ga ik de transmongolie expres doen. Rusland, mongolie china en de rest van Azie.
Over het algemeen zal ik gebruik gaan maken van Skype om contact te houden met het thuisfront.
Toch wil ik ook bereikbaar zijn per telefoon, bijvoorbeeld in geval van nood. Ik vraag mij af wat hier voor het handigste is. Je hoort vaak dat het goed is om een simkaart te kopen in het land waar je bent, aangezien dat voordeliger is. Nu is het 'probleem' dat ik niet lang op 1 plek zit. 2 dagen rusland, 2 dagen mongolie, 10 dagen china en daarna ga ik door naar andere aziatische landen. Een simkaart kopen van dat land lijkt dus niet heel praktisch. Heeft iemand ervaring hiermee? Ik ben heel erg benieuwd hoe jullie dat opgelost hebben.
Ik hoor het graag.
Alvast bedankt,
David
Ten eerste ben ik nieuw hier. Sinds vandaag echt lid. Al wel heel veel berichten gelezen en heel veel informatie verzameld, dank daar voor.
Volgend jaar ga ik de transmongolie expres doen. Rusland, mongolie china en de rest van Azie.
Over het algemeen zal ik gebruik gaan maken van Skype om contact te houden met het thuisfront.
Toch wil ik ook bereikbaar zijn per telefoon, bijvoorbeeld in geval van nood. Ik vraag mij af wat hier voor het handigste is. Je hoort vaak dat het goed is om een simkaart te kopen in het land waar je bent, aangezien dat voordeliger is. Nu is het 'probleem' dat ik niet lang op 1 plek zit. 2 dagen rusland, 2 dagen mongolie, 10 dagen china en daarna ga ik door naar andere aziatische landen. Een simkaart kopen van dat land lijkt dus niet heel praktisch. Heeft iemand ervaring hiermee? Ik ben heel erg benieuwd hoe jullie dat opgelost hebben.
Ik hoor het graag.
Alvast bedankt,
David
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Bellen in Rusland, Mongolie, China en de rest van Azie?
simkaart kopen van het land zelf is vaak erg goedkoop maar in mijn ogen alleen maar handig als je mensen in dat land wilt bellen.
nu ben ik misschien een beetje vreemd wantik reis bij voorkeur zonder telefoon maar als er nood is dan sms'en ze me maar naar mijn normale Nederlandse nummer.
nu ben ik misschien een beetje vreemd wantik reis bij voorkeur zonder telefoon maar als er nood is dan sms'en ze me maar naar mijn normale Nederlandse nummer.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
-
Dat betekend dat je dus wel goed kan bellen met eigen mobiel.
Is dat geen probleem dan met de verschillende netwerken dan? Behalve dan dat de tarieven enorm hoog kunneen zijn.
Is dat geen probleem dan met de verschillende netwerken dan? Behalve dan dat de tarieven enorm hoog kunneen zijn.
Ik heb nooit problemen gehad met mijn Nederlandse foon. Toen ik met de TME reisde had ik een abonnement bij Orange, daar gaat bellen in het buitenland (wat duur is!) gewoon uit je belbundel.
Ook met High en T-mobile kon ik in het buitenland overal terecht - met uitzondering van Alor in Indonesie.
Ook met High en T-mobile kon ik in het buitenland overal terecht - met uitzondering van Alor in Indonesie.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
In Mongolië kon ik noch bellen noch smsen, maar dat had, denk ik, meer te maken met mijn gsm dan met mijn operator. In Rusland en China geen problemen gehad.
Ik was in Mongolië in september/ oktober 2006 en op straat kon ik op diverse plaatsen bellen voor vrij weinig geld.
Het zag er zo uit:

Het zag er zo uit:

Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
- bolletjeom
- Reisexpert
ja! ha ! cool hè?? was het weer vergeten maar ik heb ook zo'n soort foto 

- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
En ik vond die kioskjes in China al zo komisch, maar dit slaat alles...
De mensen die ik tegen kwam en een paar dagen mee op heb getrokken hebben deze foto gemaakt. Vond het wel leuk 

Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
- bolletjeom
- Reisexpert
bemande telefooncel
-
Bedankt jullie reacties. Veel belovende telefooncellen inderdaad.
Ik ben waarschijnlijk van plan om veelal te gaan Skypen. Ik koop dat ook Skype tegoed, hiermee kan ik dan eerst even naar de gene bellen die ik wil Skypen. En vervolgens echt gaan Skypen. Heeft iemand ervaring met Skype bellen naar gewone telefoon in NL, mobiel/vast?
David
Ik ben waarschijnlijk van plan om veelal te gaan Skypen. Ik koop dat ook Skype tegoed, hiermee kan ik dan eerst even naar de gene bellen die ik wil Skypen. En vervolgens echt gaan Skypen. Heeft iemand ervaring met Skype bellen naar gewone telefoon in NL, mobiel/vast?
David
Ja en ja. Bellen naar een Nederlandse vaste lijn is echt goedkoop, nog geen 2 cent per minuut. Bellen naar een Nederlandse mobiel is redelijk prijzig: 22 cent per minuut of. Toen ik afgelopen zomer in Schotland was en een familielid overleed, was het nota bene goedkoper om op mijn mobiel gebeld te worden dan om te skypen! Maar dat is Europa, voor Mongolie zal skype goedkoper zijnDavid12345 schreef:Heeft iemand ervaring met Skype bellen naar gewone telefoon in NL, mobiel/vast?
David

De verbinding van computer naar computer is vaak beter dan van computer naar (mobiele) telefoon, maar het is echt zeer goed te doen!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Skype naar gewone telefoons in NL werkt meestal prima. Skype is erg fijn maar niet meer als je 'gehackt' wordt o.i.d. zoals mij afgelopen week gebeurde.David12345 schreef:Bedankt jullie reacties. Veel belovende telefooncellen inderdaad.
David