Rechtsbijstandsverzekering nodig?

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Plaats reactie
swoude
Vakantieganger

Rechtsbijstandsverzekering nodig?

Bericht door swoude »

Hoi allemaal,

vrijdag reis ik af naar Indonesië. Ik ben van plan 4 weken door Sumatra te trekken.

Is het nodig om voor een dergelijke reis een rechtsbijstandsverzekering af te sluiten voor het geval je in de shit belandt?

Groet
Selle
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Bij sommige reisverzekeringen wordt rechtsbijstand tot op zekere hoogte vergoed. Niet bij de jouwe?

In een land als Indonesie kun je beter niet in de shit raken, daar helpt echt geen verzekering tegen. Ik heb nog nooit zelf auto gereden, met name omdat mensen als gekken rijden en een ongeluk in een klein hoekje zit. Drugs gebruiken (ook hasj) zou ik al helemaal achterwegen laten, Indonesie kent de doodstraf voor drugsdelicten. En in een Aziatische bajes wil je ook niet belanden.

Het advies wat expats mij gaven: probeer als je in de shit raakt zo snel mogelijk het land uit te komen en los het dan verder op. Gelukkig heb ik dit advies nooit nodig gehad. (En veel agenten kun je voor een paar tientjes wel omkopen :twisted: )

Goede reis!

Jenny
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
swoude
Vakantieganger

Rechtsbijstand

Bericht door swoude »

Jenny Dank je wel voor je reactie! Op hoop van zegen dus
:D
Plaats reactie