Staycation

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Plaats reactie
bolletjeom
Reisexpert

Staycation

Bericht door bolletjeom »

Ik las dat er in de VS een nieuwe term is ontstaan. De staycation. Oftewel je vakantie gewoon thuis doorbrengen.
Leuke term, toch?
Het zou zijn ontstaan uit de combinatie van de crisis met de behoefte om minder gehaast te leven. Want ook het altijd maar weg moeten op iedere vrije dag met de bijkomende organisatie van zo'n tripje geeft geen rust.

Kun jij dat? Thuis blijven als je een paar vrije dagen hebt en dan het gevoel hebben gehad dat je vakantie hebt gehad?
Ik zelf kan thuis altijd maar moeilijk niets doen. De dagen vullen zich met praktische dingen of dagen achter de pc. Ik krijg mezelf thuis niet zover om de hangmat op te hangen en met een boek er in te gaan liggen......
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
menasil
Reisexpert

Re: Staycation

Bericht door menasil »

Ik zou dat ook niet kunnen, het is toch de dagelijkse sleur... Maar misschien als ik echt eens de PC laat voor wat ie is dat het zou lukken...ik woon vlakbij de duinen dus als ik op de fiets ga en daar ga wandelen/fietsen dan zou het misschien nog wel een vakantiegevoel kunnen opwekken ;) maar thuis is toch echt thuis met alle standaardklussen etc
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

ik las vorige week in Nepal in een of ander (Nederlands) psychologieblad dat je je uitgerust en fris zal voelen, juist wanneer je veel verschillende dingen doet en veel nieuwe indrukken te verwerken krijgt. wanneer je afwisseling hebt.

dat soort dingen lukken thuis niet. bij mij altnas. ik zit nu thuis, ben bezig met het updaten van mijn website en het uitzoeken van foto's. weet dat ik schoon zou moeten maken, en dat sporten gezond is. en ik zit vol goede voornemens om straks echt wat te gaan doen! iets nuttigs....
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Bedenk me net dat ik tegenwoordig (na 14 jaar op mezelf wonen) bij mijn moeder in huis (mits slechts 1 nacht) wel helemaal kan ontspannen! Soms ff het bad in, niet hoeven koken of afwassen, foute tijdschriften - heerlijk!!!!!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

dat zou heerlijk zijn, als je thuis bij je ouders kunt ontspannen..... hoewel mijn moeder altijd benadrukt dat ik lekker moet genieten in de tuin of in haar bad kijk ik meestal op mijn horloge om te zien of ik met goed fatsoen al weg mag :@
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

De band met mijn moeder is de laatste tijd (mss sins mijn broertje het huis uit is?) erg verbeterd. Merk wel dat ze me ook nodig begint te hebben soms, mentaal dan. Lichamelijk kan ze alles wel aan, in haar tempo althans.
Plaats reactie