tips voor goedkoop slapen NL?

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Plaats reactie
bolletjeom
Reisexpert

tips voor goedkoop slapen NL?

Bericht door bolletjeom »

Het is ook wel eens leuk om in Nederland een nachtje weg te gaan maar dat kost al snel behoorlijk wat geld.
Nederland heeft ook hostels voor backpackers maar die zijn lang niet bij iedereen bekend. Daarnaast zijn er ook nog andere betaalbare opties.
Bij deze dus de oproep: Weet jij een goedkope slaapplek??? Laat het ons horen!
Het liefst met adres of link en een omschrijving van slaapplek en prijs. €20 euro voor een dormbed of voor een 2 persoonskamer???
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
bolletjeom
Reisexpert

Re: tips voor goedkoop slapen NL?

SCHEVENINGEN €20 per nacht in een dorm, €15 voor 2 personen kamperen.

In scheveningen ligt een heel cool surfdorp. Opgebouwd uit containers. Hier kunnen surfers shoppen, douchen, eten en ook slapen. En voor dat laatste hoef je geen surfer te zijn.
En het ligt letterlijk tegen het strand aan.

http://fastscheveningen.com

Wanneer je 4 uur werk voor ze verricht heb je een gratis slaapplek. Denk aan klussen of een bardienst draaien.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Mijn favoriet in Zeeland:

Camping Zierikzee. Ik ben de precieze prijzen even kwijt, maar voor een weekendje inclusief tent en auto ben je ongeveer 17 euro kwijt. De camping ligt op loopafstand van het oude centrum van de stad.

Camping Kleine Stelle in Wemeldingen is ook erg leuk, je waant je echt in het buitenland omdat de hele camping volstaat met Belgen :P Geen idee wat de kosten zijn, ik logeer daar meestal bij een vriendin van me.

Als je met meerdere mensen bent, is het ook mogelijk om ergens een blokhut te huren.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

ik heb net een goede overzichtsite gevonden van boerencampings en minicampings.
Heb een steekproef gehouden en 3 campings bekeken. 2 kostte €3 per persoon per nacht en dan €1,50 voor je tentje en eentje kostte €15 per nacht incl alles

http://www.kamperen-bij-de-boer.com/
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ben laatst toevallig via hostelworld een hele NL keten van hostels op het spoor gekomen:
http://www.stayokay.com/index.php?pageID=3242
bolletjeom
Reisexpert

kwam ik een tijd geleden ook achter maar vervolgens bemerkte ik dat stayokay ook vaak zich alleen maar richt op groepen. Dus op schoolreisjes enzo. Er bleek er 1 hier in de buurt te zitten, mooi in het bos. Bleek je er als individu niet te kunnen boeken

Maar.... op Terschelling zit er ook 1. Op loopafstand van de veerboot en toen wij er vorig jaar in de week voor de herstvakantie waren (op terschelling niet in het hostel) leek er plek genoeg te zijn.
L-a-u-r-a
Reiziger

Bericht door L-a-u-r-a »

Meeting point hostel in Amsterdam, heb ik vorig jaar een nachtje overnacht. Betaalde toen 20 euro voor een 8 persoons dorm. Super schoon, goede bedden, schitterend uitzicht (erg hoog gebouw) en aan de Warmoesstraat. Gezellige plek om mensen te ontmoeten, leuke bar.

Echt een aanrader.

http://www.hostel-meetingpoint.nl/index2.htm
bolletjeom
Reisexpert

leuk en goedkoop slapen kun je ook bij deNivon natuurvrienden huizen
Je moet wel lid zijn. Dat kost een euro of 30 per jaar maar een overnachting in bijvoorbeeld Bergen aan Zee kost in het laagseizoen €16 per nacht. De huizen liggen op super mooie plekken in de buurt van natuur.
Er zijn keukens die je zelf mag gebruiken, Ze worden vaak gerund door vrijwilligers en soms vragen ze van je dat je zelf je bed even afhaalt. Allemaal nogal groen en alternatief dus maar ook uniek! Er zijn nog een helehoop andere pluspunten maar je moet zelf de site maar eens gaan bekijken! De natuurvriendenhuizen vind je onder het kopje Accommodatie
LovesStedentrips
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door LovesStedentrips »

Kamperen... in Nederland? Are you nuts! Vooral met dat weer van afgelopen weekend echt zalig, maar niet heus.

Vrienden op de fiets is handig. €17 en slapen bij mensen die zijn aangesloten. FF bellen of ze plaats hebben en gáán... en geen geultjes graven als het regent.

Stayokay hostels zijn ook heel relaxt en cheap (ben in die in Blankenberge geweest, hilarisch. En die in Bunnik en terschelling heb ik ook goede verhalen over gehoord)... en geen geultjes graven als het regent.

You catch my drift ;-)
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
bolletjeom
Reisexpert

maar als het zonnetje schijnt is er niets lekkerder dan met je voeten in het gras zitten en klungelen met een vouwbbq-tje
LadyHeather
Reisexpert

Bericht door LadyHeather »

LovesStedentrips schreef:Vrienden op de fiets is handig. €17 en slapen bij mensen die zijn aangesloten. FF bellen of ze plaats hebben en gáán... en geen geultjes graven als het regent.
Wat leuk! ennuh, kamperen is onwijs leuk, ook in Nederland! :)
Selalu mencari...
LovesStedentrips
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door LovesStedentrips »

Hahaha, voor mij een iets te grote áls ;-)
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Vrienden op de fiets is zeker leuk laatst gebruikt tijdens pieterpad wandelen en hadden erg mooie kamer in Reuver lekker slapen in hemelbed!
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Als je in de buurt van Oirschot of in Oirschot zelf bent is mijn bank/ campingbed een prima optie om voor niks te slapen. Dat is inclusief rondleiding en eten + drinken :)

Er zitten hier ook wat leuke boerencampings zoals op tal van plaatsen in het land.

Jaren terug heb ik ook eens het idee gehad om een hostel te beginnen in Eindhoven, Tilburg, Breda of Den Bosch. Als ik wat geld had zou ik het graag proberen. Lijkt me echt gaaf (en hard werken maar dat hoort erbij).
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
bolletjeom
Reisexpert

site gevonden met hotels voor €30 pp per nacht. https://www.hotelaanbiedingen.nl
We gaan een weekendje veluwe doen. Was goedkoper dan een 2 persoonskamer in een stayokay aan de kust. Die waren €77 (bakkum) en €79 (egmond)
Plaats reactie