Belgrado welk land is dat?

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Plaats reactie
Erik
Site Admin

Belgrado welk land is dat?

Bericht door Erik »

Onder welk land valt Belgrado? Wanneer ik google vind ik Servië. Maar is servië ook officieel erkent als land? Ik kan namelijk nergens officiële land codes vinden? Valt het dan onder Joegoslavië of nog wat anders?
Robin
Reisexpert

Re: Belgrado welk land is dat?

Bericht door Robin »

Belgrado is de hoofdstad van Servie. Het is sinds 5 juni 2006 een onafhankelijke staat, nadat het 85 jaar lang onderdeel was van Joegoslavië en tussen 2003 en 2006 van de confederatie Servië en Montenegro ( zie ook de lijst met Landen van de wereld 2010 op wikipedia). ....

Ik weet niet wat je bedoelt met landencodes...
Robin
Reisexpert

Bericht door Robin »

Ik heb nog even gegoogled en de landen code is RS (twee-letterig) of SRB (drie-letterig), zie ook:

http://nl.wikipedia.org/wiki/ISO_3166-1
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ah deze tabel had ik nog niet gevonden! Ok het is me duidelijk. Nog een andere vraag. Is Joegoslavië nu nog een land of niet meer?
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Volgens mij is Joegoslavië geen land meer maar wordt het alleen nog officieel in de naam van Macedonië gebruikt want dat is F.Y.R.O.M Former Yugoslavian Republic of Macedonia aangezien Macedonië als naam een veel groter gebied bestrijkt dan wat alleen het land is..
Robin
Reisexpert

Bericht door Robin »

Joegoslavië bestaat niet meer, dit land is uiteengevallen in nieuwe onafhankelijke staten.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Tijd om wat dingetjes in de database aan te passen dan :)
Plaats reactie