Goedkoop ticket India/ visum
Goedkoop ticket India/ visum
Ik ben momenteel bezig met het voorbereiden van mijn reis naar India. Aangezien het geld helaas niet uit mijn kraan komt stromen wil ik natuurlijk zo goedkoop ( wel veilig) een ticket boeken.
De goedkoopste die ik tot nu toe ben tegen gekomen is van euro 578,- . Deze is wel met air India en daar heb ik weer minder goede verhalen over gehoord. Ik ben op diverse fora gelezen van mensen met tickets rond euro 450,-
Ik wil begin januari t/m eind juni weg. Wie kan me helpen zo voordelig mogelijk op pad te helpen?
Tweede vraag: Visum, ik steeds meer dat een visum bemachtigen voor 6 mnd erg lastig is, wie heeft hier ervaring mee?
Mijn dank is groot!
De goedkoopste die ik tot nu toe ben tegen gekomen is van euro 578,- . Deze is wel met air India en daar heb ik weer minder goede verhalen over gehoord. Ik ben op diverse fora gelezen van mensen met tickets rond euro 450,-
Ik wil begin januari t/m eind juni weg. Wie kan me helpen zo voordelig mogelijk op pad te helpen?
Tweede vraag: Visum, ik steeds meer dat een visum bemachtigen voor 6 mnd erg lastig is, wie heeft hier ervaring mee?
Mijn dank is groot!
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Goedkoop ticket India/ visum
ik heb geen verstand van India maar ik weet wel dat ticketprijzen in het algemeen dit jaar hoger liggen dan de jaren ervoor. Dus check even wanneer mensen tickets hebben gekocht van 450 euro.
Een kennis van mij die erg goed is in zoeken naar goedkope tickects was 2 jaar geleden erg tevreden met zichzelf toen ie een ticket van rond de 500 euro had gevonden.
Ik vind het dus helemaal geen slecht bedrag.
Vroeguh....en dan bedoel ik dus een jaar of 5 geleden was LTU, wat nu bij Airberlin hoort, een goede voor goedkope tickets. Heb je daar al gekeken???
Een kennis van mij die erg goed is in zoeken naar goedkope tickects was 2 jaar geleden erg tevreden met zichzelf toen ie een ticket van rond de 500 euro had gevonden.
Ik vind het dus helemaal geen slecht bedrag.
Vroeguh....en dan bedoel ik dus een jaar of 5 geleden was LTU, wat nu bij Airberlin hoort, een goede voor goedkope tickets. Heb je daar al gekeken???
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Hee wat fijn zo'n snelle reactie! Heb net bij Air Berlin gekeken maar daar vliegen ze helaas niet op India...
Ga verder zoeken maar bedankt voor je reactie!
Ga verder zoeken maar bedankt voor je reactie!
Je krijgt standaard een visum voor 6 maanden hoor geen probleem. Let alleen even op dat het visum ingaat zodra je hem hebt. Dus als je tot eind juni wil blijven dan kan je pas heel kort van te voren aanvragen.
Zie ook: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/in ... si619.html
Zie ook: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/in ... si619.html
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
@ Tikva
Vroeger kreeg ik altijd een visum voor 6 maanden. Waarom nu niet meer?
Regels veranderen. De Indiase overheid bepaalt wat voor visum zij afgeven. Een visum is een gunst, geen recht. Bovendien mag u pas 2 maanden na het verlopen van uw oude visum weer een nieuwe aanvraag indienen.
Hierbij kijkt de ambassade niet naar uw daadwerkelijke gereisde data, maar naar de geldigheidsduur zoals vermeld bij afgifte. dit staat op de site:indianvisaservice.nl
Hmmm wordt heel vervelend als maar 2 mnd toegewezen krijg..
Vroeger kreeg ik altijd een visum voor 6 maanden. Waarom nu niet meer?
Regels veranderen. De Indiase overheid bepaalt wat voor visum zij afgeven. Een visum is een gunst, geen recht. Bovendien mag u pas 2 maanden na het verlopen van uw oude visum weer een nieuwe aanvraag indienen.
Hierbij kijkt de ambassade niet naar uw daadwerkelijke gereisde data, maar naar de geldigheidsduur zoals vermeld bij afgifte. dit staat op de site:indianvisaservice.nl
Hmmm wordt heel vervelend als maar 2 mnd toegewezen krijg..
Ik heb een maand of twee geleden een ticket geboekt van Düsseldorf naar Mumbai voor 550 euro, Turkish Airlines. Half december tot half januari.
Die enorm goedkope tickets van vorig jaar en daarvoor zijn er dit jaar niet. De luchtvaartsector heeft zwaar te lijden (gehad?) onder de economische crisis, en daarbij kwam dit jaar nog een aswolk overdrijven. Dat verlies moet terug verdient worden. En dat zie je in de hogere ticketprijzen.
Die 578 die je hebt gevonden lijkt me heel erg netjes. Is het vanaf Amsterdam? Je zou evt nog kunnen zoeken vanaf Brussel of Dusseldorf.
Die enorm goedkope tickets van vorig jaar en daarvoor zijn er dit jaar niet. De luchtvaartsector heeft zwaar te lijden (gehad?) onder de economische crisis, en daarbij kwam dit jaar nog een aswolk overdrijven. Dat verlies moet terug verdient worden. En dat zie je in de hogere ticketprijzen.
Die 578 die je hebt gevonden lijkt me heel erg netjes. Is het vanaf Amsterdam? Je zou evt nog kunnen zoeken vanaf Brussel of Dusseldorf.
Don't dream your life - Live your dream
Wanneer je ruim van te voren in Nederland je visum aanvraagt geven ze hem af voor 6 maanden. Je moet dan je vliegticket als bewijs mee sturen. Wanneer je gewoon een visum voor 6 maanden India, wil weet ik niet hoe dit gaat. Je moet sowieso goed je paspoort controleren wanneer je hem opstuurt of de data van je visa kloppen. Dit gaat namelijk nogal eens mis. Gelukkig kost het je dan alleen tijd en kun je je paspoort kostenloos terug sturen. Maar vervelend is het wel 

Ticket is idd vanaf Amsterdam! toch maar boeken dus! dank voor je reactieHoot schreef:Ik heb een maand of twee geleden een ticket geboekt van Düsseldorf naar Mumbai voor 550 euro, Turkish Airlines. Half december tot half januari.
Ruim van tevoren aanvragen lijkt me niet zo handig toch? aangezien visum geldig is vanaf het moment dat hij wordt toegewezen?Erik schreef:Wanneer je ruim van te voren in Nederland je visum aanvraagt geven ze hem af voor 6 maanden. Je moet dan je vliegticket als bewijs mee sturen. Wanneer je gewoon een visum voor 6 maanden India, wil weet ik niet hoe dit gaat. Je moet sowieso goed je paspoort controleren wanneer je hem opstuurt of de data van je visa kloppen. Dit gaat namelijk nogal eens mis. Gelukkig kost het je dan alleen tijd en kun je je paspoort kostenloos terug sturen. Maar vervelend is het wel
Ik durf te beweren dat ik de beste deal voor je gevonden heb. Met Turkish Airlines vlieg je begin januari 2011 naar New Delhi en eind juni weer terug (vanaf Dusseldorf) voor slechts 439 euro! Kun je nog uit behoorlijk wat reisdata kiezen ook. Ik hoop dus voor je dat je dat andere ticket nog niet geboekt hebt.
Turkish Airlines is een fijne maatschappij, goed verzorgd etc. We zijn er begin dit jaar mee naar Istanbul gevlogen en vliegen in oktober naar India (delhi).
Over het visum, ze geven echt niet standaard een 6 maandenvisum af! Ik zou sowieso eerst even contact met het visumbureau opnemen voordat je je ticket boekt, anders heb je straks misschien een probleem. Ik had een visum aangevraagd voor een half jaar aangezien we pas in oktober gaan, maar toen kreeg ik een visum voor 90 dagen, dat al verliep voor ik naar India zou vertrekken! Is wel opgelost (met pen door een medewerker gecorrigeerd, ik ben benieuwd of dat in India problemen gaat opleveren...) maar niet handig.
Turkish Airlines is een fijne maatschappij, goed verzorgd etc. We zijn er begin dit jaar mee naar Istanbul gevlogen en vliegen in oktober naar India (delhi).
Over het visum, ze geven echt niet standaard een 6 maandenvisum af! Ik zou sowieso eerst even contact met het visumbureau opnemen voordat je je ticket boekt, anders heb je straks misschien een probleem. Ik had een visum aangevraagd voor een half jaar aangezien we pas in oktober gaan, maar toen kreeg ik een visum voor 90 dagen, dat al verliep voor ik naar India zou vertrekken! Is wel opgelost (met pen door een medewerker gecorrigeerd, ik ben benieuwd of dat in India problemen gaat opleveren...) maar niet handig.
Anne schreef:Ik durf te beweren dat ik de beste deal voor je gevonden heb. Met Turkish Airlines vlieg je begin januari 2011 naar New Delhi en eind juni weer terug (vanaf Dusseldorf) voor slechts 439 euro! Kun je nog uit behoorlijk wat reisdata kiezen ook. Ik hoop dus voor je dat je dat andere ticket nog niet geboekt hebt.
Dankje voor je tip! ga zeker even kijken, ticket nog niet geboekt. Ben nog steeds aan het vergelijken. Ik ga zeker ook eerst even contact opnemen met het visumbureau.
Heb ook turkish arlines even gegoogled maar daar kwam minder positief nieuws uit... op nu.nl staat dat turkish arlines bovenaan de crashlijst staat..
Veel plezier in India!
Waar staat dat nieuws bericht dan, ik ben wel benieuwd. Ik heb zelf ook geen klachten over Turkish Airlines. Ook de vliegtuigen leken mij vrij modern, ze vlogen netjes op tijd en de rest was ook prima.bren86 schreef:Heb ook turkish arlines even gegoogled maar daar kwam minder positief nieuws uit... op nu.nl staat dat turkish arlines bovenaan de crashlijst staat..
Erik schreef:Waar staat dat nieuws bericht dan, ik ben wel benieuwd. Ik heb zelf ook geen klachten over Turkish Airlines. Ook de vliegtuigen leken mij vrij modern, ze vlogen netjes op tijd en de rest was ook prima.bren86 schreef:Heb ook turkish arlines even gegoogled maar daar kwam minder positief nieuws uit... op nu.nl staat dat turkish arlines bovenaan de crashlijst staat..
Zie link
http://www.nrc.nl/binnenland/article216 ... ash_-lijst
Is natuurlijk geen dagelijks verschijnsel maar toch..
Over elke airline staan positieve en negatieve berichten op internet. Ieder zijn eigen keuze natuurlijk, maar ons is TA prima bevallen, en voor een erg aantrekkelijke prijs! Als een maatschappij echt onveilig is dan komt deze op de Europese zwarte lijst te staan, en dat is hier dus niet het geval. Succes in elk geval met boeken!
Groetjes Anne
Groetjes Anne