NP Bolivia en argentina
-
- Reisexpert
NP Bolivia en argentina
Iemand ervaring met de NP Amboro tegen Santa Cruz de la Sierra, Np Noel Kempff??
Tours hiernaartoe?
Iemand al in Rurrenabaque omgeving geweest?
Iemand ervaring met Isterio del Ibera in Argentina?
Alle info / ervaringen zijn welkom
groetjes ellen
Tours hiernaartoe?
Iemand al in Rurrenabaque omgeving geweest?
Iemand ervaring met Isterio del Ibera in Argentina?
Alle info / ervaringen zijn welkom
groetjes ellen
Re: NP Bolivia en argentina
Rurrenabaque ken ik. Erg leuk. Heen en terug vliegen vanuit La Paz voor 100 dollar ofzo, en daar tourtjes boeken. Risico: bij veel regen worden vluchten opgeschort. Het vliegveld is eigenlijk gewoon erg groot voetbalveld 

Rurrenabaque zelf is klein en niet heel bijzonder maar de omgeving is zeker de moeite waard. Je kunt een jungletrip doen van meerdere dagen of een pampatrip. Afhankelijk van het seizoen, wij waren in het regenseizoen waar we bijna weggespoeld zijn uit onze lodge in de jungle, is de jungle of de pampa beter. Maar ondanks de regen toch erg veel apen, vogels, capibara (enorme hamster) etc, gezien. Check wel goed het bureau waar je boekt. De meesten nemen het niet zo nauw met natuur/milieu/diervriendelijkheid. Ze laten bijv. alle toeristen op de foto gaan met anaconda's terwijl als je het mij vraagt de dieren niet op moet pakken alsof je Steve Irwin bent maar gewoon van een afstandje moet fotograferen. Iets meer betalen loont in dit geval dus zeker wanneer je enigzins verantwoord wil reizen.
Je kunt met de bus vanuit La Paz, erg goedkoop maar wel 18 uur billenknijpen aangezien de route voor een gedeelte over de 'death road' gaat. Vliegen gaat een stuk sneller, maar is in het regenseizoen soms dagenlang niet mogelijk. Wij zijn heen met de bus gegaan en terug gevlogen. Door de enorme regenval was het voetbal/vliegveld onbegaanbaar en hebben we enige dagen vastgezeten in rurre. Er is geen pinautomaat dus houd hier rekening mee! Op het centrale plein zit een goed hostel, met binnentuin waar je lekker in de hangmat kunt relaxen.
Je kunt met de bus vanuit La Paz, erg goedkoop maar wel 18 uur billenknijpen aangezien de route voor een gedeelte over de 'death road' gaat. Vliegen gaat een stuk sneller, maar is in het regenseizoen soms dagenlang niet mogelijk. Wij zijn heen met de bus gegaan en terug gevlogen. Door de enorme regenval was het voetbal/vliegveld onbegaanbaar en hebben we enige dagen vastgezeten in rurre. Er is geen pinautomaat dus houd hier rekening mee! Op het centrale plein zit een goed hostel, met binnentuin waar je lekker in de hangmat kunt relaxen.
Ik was vooral van plan in de bergen te blijven. Maar als ik dit lees, begint het te kriebelen om dit aansluitend erbij te nemen.
Hoeveel tijd zou ik nodig hebben voor Rurrenabaque en omgeving (lijkt mij de beste keuze qua ligging tov La Paz)?
En hoe zit dat met een dure donzen slaapzak ivm de vochtigheid aldaar?
Hoeveel tijd zou ik nodig hebben voor Rurrenabaque en omgeving (lijkt mij de beste keuze qua ligging tov La Paz)?
En hoe zit dat met een dure donzen slaapzak ivm de vochtigheid aldaar?
Een pampa tourtje is 3 dagen en 2 overnachtingen, een jungletourtje 2 dagen 1 overnachting. En daar moet je natuurlijk 2 dagen bijtellen om op en neer te vliegen vanaf La Paz. Het is echt heel interessant (ook een heel zeldzame vogel kun je daar zien, zal es foto opzoeken). Hostels kosten echt niks in Rurre; paar Euro per nacht. Slaapzak? Waarom?
Edit: dit beest. Kwam er later achter hoe dit beest heet (alweer vergeten
) en dat ie zeldzaam is.
Edit: dit beest. Kwam er later achter hoe dit beest heet (alweer vergeten

- Bijlagen
-
- Rurre.jpg (78.81 KiB) 547 keer bekeken
Ik bedoel: ik ga hoofdzakelijk de koudere streken opzoeken en we nemen daarom mijn donsen slaapzak mee. Vanwege de vochtigheid die kenmerkend is voor de jungle, vrees ik dat die daar onder gaat lijden. Vandaar ook dat ik dit op 't einde van mijn trip zou plannen.El Niño schreef: Slaapzak? Waarom?
Wanneer je een pampa of jungle trip boekt heb je je eigen slaapzak niet nodig, die kun je dus ook in rurrenabaque in je hostel achterlaten waar het vochtige weer wellicht wat minder invloed heeft. Het bureautje waar je je tripje boekt zorgt voor een lodge/hut of iets dergelijks met beddegoed. Voor de jungle geldt trouwens ook dat je kunt kiezen voor \een 2, 3 of zelfs 4,5 daagse trip. Maar net hoeveel tijd of geld je er zelf aan wilt besteden. Reken dus met de bus 18 uur voor de heen en /of terugreis. Vliegen is 45 minuten, en dan ga ik ervanuit dat je kunt vliegen. kijk anders op de site van amazonas air voor vluchtinformatie. 3 daagse trip en reizen kost je dus minimaal 5 dagen.