backpacken en motorreis combineren?
- LadyHeather
- Reisexpert
backpacken en motorreis combineren?
over 1.5 tot 2 jaar wil ik heel graag een lange reis naar mongolie, china, tibet, nepal en india maken met mn vriend. Allebei willen we heel graag lekker backpacken maar een andere droom is om een lange reis te maken met de motor. Aangezien we niet echt regelmatig een reis van een paar maanden maken heb ik een beetje zitten denken over het combineren van deze 2 dromen. Het idee zou dan zijn om een gedeelte van de reis met de motor te doen en een gedeelte van de reis te gaan backpacken. Al vrij snel ontdekte ik veel praktische bezwaren zoals; waar laat je je backpack op de motor, op je rug is super onhandig en even opvouwen en in een koffer is ook niet echt te doen.... en als je gaat backpacken waar laat je dan je motorspullen.. Enige optie voor het spullen probleem is volgens mij heen en weer sturen, maar dat komt er dus eigenlijk op neer dat je ongeveer je hele uitrusting wisselt..
Ik ben nu dus een beetje tot de conclusie gekomen dat het of 2 losse reizen moeten worden, misschien direct achter elkaar zodat ze samen toch een aan een gesloten periode vormen. Of dat het een backpack reis wordt met daarin een korte periode waarin we op de motor weg gaan, bijvoorbeeld tochtjes van een week of 1 of meerdere plekken waarbij we ook alle spullen proberen te huren en de backpacks gewoon achter laten..
maargoed, waarom ik dit hier met jullie deel. Ik ben eigenlijk heel benieuwd of het iemand ervaring heeft met dit of een vergelijkbaar dilemma en hoe je dit hebt opgelost?
Ik ben nu dus een beetje tot de conclusie gekomen dat het of 2 losse reizen moeten worden, misschien direct achter elkaar zodat ze samen toch een aan een gesloten periode vormen. Of dat het een backpack reis wordt met daarin een korte periode waarin we op de motor weg gaan, bijvoorbeeld tochtjes van een week of 1 of meerdere plekken waarbij we ook alle spullen proberen te huren en de backpacks gewoon achter laten..
maargoed, waarom ik dit hier met jullie deel. Ik ben eigenlijk heel benieuwd of het iemand ervaring heeft met dit of een vergelijkbaar dilemma en hoe je dit hebt opgelost?
Selalu mencari...
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: backpacken en motorreis combineren?
motoren die je ter plekke kunt huren zijn grote scooters. ik heb niet veel dingen zien rondrijden die aan onze beeld van een motor voldoen. Natuurlijk is het wel prachtig om tochten te maken op die manier. Met gehuurd materiaal een paar dagen weg. Dat kan op behoorlijk wat plekken.
De oplossing van 2 reizen achter elkaar plakken lijkt me het meest logische. Of je moet hier een motor kopen die je zonder pijn in je hart weer wilt verkopen in bijvoorbeeld Azië. Een rugzak ter plekke kopen is op zich prima te doen. voor de rest heb je ongeveer dezelfde spullen nodig, lijkt me.
De oplossing van 2 reizen achter elkaar plakken lijkt me het meest logische. Of je moet hier een motor kopen die je zonder pijn in je hart weer wilt verkopen in bijvoorbeeld Azië. Een rugzak ter plekke kopen is op zich prima te doen. voor de rest heb je ongeveer dezelfde spullen nodig, lijkt me.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
-
- Reisexpert
Een collega van mij heeft een 3tal maand rondgetoerd met een motor + sidecar in Mongolie
Wanneer je dit echt wil denk ik dat het wel haalbaar is.
Wanneer je dit echt wil denk ik dat het wel haalbaar is.
Je zou de eerste periode kunnen backpacken en op het eind met de motor gaan.. (of andersom)
Ik weet iig dat een motor kopen en verkopen in India (en Nepal volgens mij ook) geen probleem is. Ik ben daar heel wat mensen (vooral Israeliers) op meestal Enfields tegen gekomen die het zo deden. Hoe het met de bagage zit weet ik eigenlijk niet, maar als je daar ziet wat er allemaal op een motor past (5 mensen bijv.) moet een backpack ook wel lukken
Succes! Oja, ik zou in India never nooit niet gaan rijden maar ieder zijn ding
Ik weet iig dat een motor kopen en verkopen in India (en Nepal volgens mij ook) geen probleem is. Ik ben daar heel wat mensen (vooral Israeliers) op meestal Enfields tegen gekomen die het zo deden. Hoe het met de bagage zit weet ik eigenlijk niet, maar als je daar ziet wat er allemaal op een motor past (5 mensen bijv.) moet een backpack ook wel lukken

Succes! Oja, ik zou in India never nooit niet gaan rijden maar ieder zijn ding

- LadyHeather
- Reisexpert
thnx voor de reacties!
@Bolletjeom:
@Salamanja:
Enfields kopen in India en daarmee terug rijden naar Nederland is trouwens ook iets wat mn vriend heel graag wil doen met een groepje mannen, ik denk alleen niet dat ik daarbij mee mag/kan/wil...
Voor onze gezamelijke reis zit ik op dit moment nog steeds een beetje op de 2 reizen achter elkaar plakken denk ik... of idd de optie van Bolletjeom, hier een motor kopen, wanneer je "klaar" bent de motor verkopen en door reizen (wat spullen naar huis sturen en wat nieuwe spullen kopen)... ook een leuk idee
@Bolletjeom:
welke land bedoelde je hiermee? allemaal of had je een specifiek land in gedachte?motoren die je ter plekke kunt huren zijn grote scooters.
motorpak is ook nog een ding... maar dat kan je natuurlijk opsturen naar nederland ofzo...Een rugzak ter plekke kopen is op zich prima te doen. voor de rest heb je ongeveer dezelfde spullen nodig, lijkt me.
@Salamanja:
haha ja het kan natuurlijk wel maar chill is anders denk ik.. een hele dag rijden met je backpack achterop.. dan wordt t denk ik toch ergens opbergen, opsturen of verkopen/kopen van de backpack.Hoe het met de bagage zit weet ik eigenlijk niet, maar als je daar ziet wat er allemaal op een motor past (5 mensen bijv.) moet een backpack ook wel lukken
Enfields kopen in India en daarmee terug rijden naar Nederland is trouwens ook iets wat mn vriend heel graag wil doen met een groepje mannen, ik denk alleen niet dat ik daarbij mee mag/kan/wil...
Voor onze gezamelijke reis zit ik op dit moment nog steeds een beetje op de 2 reizen achter elkaar plakken denk ik... of idd de optie van Bolletjeom, hier een motor kopen, wanneer je "klaar" bent de motor verkopen en door reizen (wat spullen naar huis sturen en wat nieuwe spullen kopen)... ook een leuk idee

Selalu mencari...