Hostel suggesties

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
IrisH
Reiziger

Hostel suggesties

Bericht door IrisH »

Wat betreft de hosteldatabase ben ik het ermee eens dat die inclusief guesthouses/budget hotels moet zijn, maar ook dat die het al is. Ik hoop dan ook dat niemand zich tegen laat houden door de noemer. Denk trouwens dat dat snel duideiljk wordt maar toch.

Verder heb ik geen echte ervaring met wereldwijzer, zoals al vaker gezegd vond ik dat gewoon geen fijne site en ben ik daar heel snel afgehaakt. Denk dat het idd voor hier goed is om iets breder te gaan zitten dan "hardcore" backpacken maar dat kan alleen maar groeien als er mensen blijven hangen die ook hebben gereisd maar net iets meer hebben uitgegeven (wat op zich niet alles zegt, maar in dit geval misschien wel een goede graadmeter is).
Zelf was het voor mijn reis nogal wisselvallig, afhankelijk van het gemak waarmee dingen goedkoper konden en wat we op dat moment wilden. Maar denk dat we toch altijd voor iets meer comfort kozen dan het absolute minimum en kan me daar dus wel in vinden.

Ik begrijp dat er meer bezoekers nodig zijn, maar hopelijk hoeft de site daar niet al te veel voor te veranderen want ik vind het nu juist hartstikke leuk!!

Er is een aparte discussie gemaakt uit het dit topic
Laatst gewijzigd door Erik op 02 jul 2010 12:19, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp gesplitst
bolletjeom
Reisexpert

Re: Wereldberoemd onder de reizigers!

Bericht door bolletjeom »

persoonlijk denk ik dat het budget hier steeds minder gaat meespelen al zitten de meeste nederlanders wel graag voor een dubbeltje op de eerste rij.
ik zelf let absoluut op mijn budget maar ik leef op reis echt niet op een pakje koekjes en ik slaap echt niet tussen rond rennende kakkerlakken (ok, soms).
Er zijn hier ondertussen ook een aantal mensen actief die af en toe groepsreizen maken of vooraf stukjes vastleggen, mensen met kinderen, mensen die auto's en luxe campers huren terwijl ze op reis zijn.

Dit maakt dat in mijn ogen de doelgroep is: "zelfstandige en individuele" reiziger die meestal ook op zijn/haar budget wil letten.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
bolletjeom
Reisexpert

Hostel sectie verbeteringen

budget indelen naar leeftijd?!?!? dat is nogal een rare. Ik zie hier mensen rondlopen die een stuk jonger zijn dan ik die veel meer geld uitgeven en ook andersom
Zouden we niet kunnen kijken naar een classeringssysteem wat de plaatser van een nieuwe slaapplek moet aanvinken. zoiets als de sterretjes maar dan anders. Dollar tekentjes ofzo.
Want een hostel/guesthouse etc van bijvoorbeeld $10 per nacht kan in het ene land superbudget zijn terwijl het in het andere land (of zelfs een andere stad) heel duur is.
Men zou dan zelf kunnen aangeven in welke catogorie ze hun hostel vinden vallen als ze het vergelijken met andere hostels in de omgeving.
Vrijwel iedereen weet wel of ie in het allergoedkoopste guesthouse zit of niet.

Ik denk, ben effe aan het brainstormen, dan bijvoorbeeld aan
$=rock bottom cheap
$$=budget
$$$=midrange
$$$$=deluxe

Verder zou het mooi zijn als duidelijker was wat voor type accommodatie het is. Zou leuk zijn als men kon kiezen uit een scrolldownmenu
Hostel
guesthouse
homestay
Bed&breakfast
Campsite
Hotel

zoiets
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik bedoelde mijn antwoord wat meer in het algemeen in plaats van specifiek voor de hostels.
bolletjeom
Reisexpert

ok, maar dan nog. misschien is het een idee om de hosteldatabase op die manier wat te verduidelijken.
ikzelf zou het misschien wel handig vinden. Soms kijk je bij een nieuw land en heb je geen idee of de prijs die er staat nu een normale prijs is voor dat land of aan de lage kant of aan de hoge kant. Soms zie je een foto en denk je: Zo!! dat ziet er uit alsof het niet echt budget verantwoord is!!Terwijl er somd hele mooie plekjes zijn voor weinig geld.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik vind dat dropdown menu eigenlijk wel een leuk idee. Dan laat je ook zien dat je niet alleen op de 'hardcorde backpacker' gericht bent (want we waren inmiddels tot de conclusie gekomen dat dit forum een breder publiek trekt) ;)
bolletjeom
Reisexpert

ik bedoelde met mijn dropdown menu eigenlijk alleen wanneer iemand een hostel toevoegt. Dat die gestimuleerd word om aan te geven wat voor type acco het is. Het lijkt me niet slim om er op te zoeken. Dan kan je beter per plaats kijken en dan een keuze maken. Dit omdat we anders alle hostels die nu al online staan moeten indexeren.
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nanneke »

Sluit me aan bij de twee voorstellen van bolletjeom ^O^ , dus bij het toevoegen aangegeven wat voor type accommodatie het is en ook het dollar (of euro) systeem kan veel duidelijkheid bieden.
Nienke Krook
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nienke Krook »

Misschien is het ook een idee om bij het invullen van de prijs aan te kunnen geven om wat voor type kamer het gaat (dorm 4/6/10 persoons, single/double....) Zo zou het nog duidelijker worden denk ik, omdat je dan beter prijzen kunt vergelijken. Oh en de mogelijkheid om aan te vinken welke faciliteiten er zijn (internetcafé/kluisjes/zwembad, enz.) zou ik wel handig vinden!

Maar volgens mij gaat de discussie nu meer over hostels dan over het bekender maken van ATG - hehe :D
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
Erik
Site Admin

Re: Hostel suggesties

Bericht door Erik »

Ik heb er even een apart topic van gemaakt.

De hostels hebben op dit moment een iets lagere prioriteit, al probeer ik tussendoor nog wel dingen te verbeteren en aan te passen.

Het is lastig om prijs informatie te krijgen, er zijn met een aantal partijen samenwerkingen aan gegaan om de prijs gegevens en b.v. het type overnachting te achter halen, maar de gegevens van de hostels moeten daarvoor worden aangepast. Dit is helaas een werk wat handmatig moet gebeuren en nogal wat tijd kost. Wanneer de basis gegevens goed zijn zal ik proberen om ook de actuele prijs en extra informatie bij de hostels weer te geven. Dat zou namelijk ook mijn wens zijn om deze gegevens weer te kunnen geven :)
Plaats reactie