geen zin.....

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Jenny
Reisexpert

geen zin.....

Bericht door Jenny »

Hebben meer mensen er last zo vlak voor een vakantie dat ze ineens 'geen zin' meer hebben? Geen zin in het regelen van dingen voor vertrek, het vinden van een oppas voor planten en huisdieren, het achterlaten van je bedje? (Met inpakken heb ik dan weer minder moeite, dat doe ik pas een paar uur voor vertrek _O- )

Dit weekend in Zeeland, over een week zit ik in Schotland, en meteen daarna ga ik naar Tibet en Nepal. Heerlijk! Maar als ik denk aan de dingen die echt moeten.... -O- Dingen afronden voor mijn werk, een fotoklusje tijdens de diploma uitreiking, afscheid nemen van mijn oom, wassen en opruimen... |:(

Maar ik weet ook dat als ik eenmaal weg ben dat het allemaal goed komt!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: geen zin.....

Bericht door Tikva »

Heel herkenbaar. Ik wordt ook steeds luier met dat soort dingen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ja! herkenbaar!
ik schaam me daar altijd een beetje voor. omdat je natuurlijk hoort te popelen om weg te gaan. Misschien gaan we gewoon te vaak weg 8-)
Ik merk dat ik het steeds moeilijker vind om me voor te bereiden. Het gaat op routine lopen en dan weet ik soms gewoon niet meer waar ik aan moet denken. ik vind het een godswonder dat ik onlangs bedacht dat ik misschien een nieuwe typhus vaccinatie nodig had. Dat zijn echt dingen die ik over het hoofd begin te zien.
Ook geld op de juiste bankrekening zetten is iets dat ik iedere keer weer vergeet.

ik word wel moe van het tas in pakken. Omdat de stress eraf is ben ik bang dat ik dingen vergeet. maar het gaat tegenwoordig wel lekker snel.
Mijn bed acherlaten vind ik niet zo erg. Mijn man achter laten vind ik steeds vervelender. Vraag me vaak af of er niet een manier is om hem mee te nemen. Hoewel ik hem helemaal niet zo erg mis als ik eenmaal weg ben.(niet rottig bedoeld).

Ik ga dingen ook mega voor me uitschuiven omdat ik gewoon geen zin heb om er aan te beginnen. stom hè?
Ik heb nog 3 weken te gaan. Moet nog heel veel doen om de route voor te bereiden omdat er nog geen draaiboek is. Maar ja, ondertussen moet ik af en toe werken, nog steeds puinruimen op de zolder met brandschade van mijn broer, een bruiloft fotograferen en .....het lijkt wel of ik huiswerk voor me uit aan het schuiven ben zoals vroeger ....
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

nope geen last van.

is ook meer een vrouwen ding volgens mij. mijn vriendin heeft dat wel idd. alles moet opgeruimt en gesopt zijn, dagen van te voren inpakken en dat soort crap.

ik doe dat meestal paar uurtjes van te voren, en trekker de deur achter me dicht zonder te danken aan schoon, planten, overdatum spul e.d.
heerlijk om nergens aan te hoeven denken *)
bolletjeom
Reisexpert

oehhh yuk!!
jij loopt het huis uit met de vuilniszak nog in de bak. het koffiefilter nog in de machine en de vaat nog in de gootsteen?!?!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Nee, hij heeft een vriendin die dat voor hem regelt!

Ik weet dat ik spijt krijg als ik terugkom wanneer ik niet een beetje heb opgeruimd voor vertrek. De terugkomkater is dan echt veel en veel erger.
bolletjeom
Reisexpert

@ jenny, je zou kunnen overwegen om je vuilniszak niet weg te gooien....krijgt je buurman een koekje van eigen deeg!
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

bolletjeom schreef:oehhh yuk!!
jij loopt het huis uit met de vuilniszak nog in de bak. het koffiefilter nog in de machine en de vaat nog in de gootsteen?!?!
ja dat zou ik idd rustig kunnen doen. Gelukkig denkt mijn vriendin wel aan dat soort onbenulligheidjes haha.

Maar ik ben wel een echte lamzak, zou namelijk ook rustig onverzekerd weg kunnen gaan en echt alleen maar mijn paspoort en ticket mee kunnen nemen. verder niks aan papieren...
bolletjeom
Reisexpert

ha! ben blij dat je wat zelfkennis hebt..haha
nu hoef je van mij ook niet alles te organiseren maar je koelkast leegruimen en de vuilniszak weggooien is toch wel iets waar je heeeeel veel plezier van hebt als je thuis komt!

Over de verzekering hoef ik me geen zorgen te maken. Heb express een doorlopende zodat ik die niet meer kan vergeten. Want ik zou idd rustig op pad gaan voor een stedentripje zonder daar aan te denken.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

bolletjeom schreef:@ jenny, je zou kunnen overwegen om je vuilniszak niet weg te gooien....krijgt je buurman een koekje van eigen deeg!
Dat dacht ik nu ook! Maar ik kan zelfs dan zijn stank niet overtreffen denk ik.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

bolletjeom schreef:
Over de verzekering hoef ik me geen zorgen te maken. Heb express een doorlopende zodat ik die niet meer kan vergeten. Want ik zou idd rustig op pad gaan voor een stedentripje zonder daar aan te denken.
Ik heb om deze reden ook doorlopende reisverzekering, ga nu ook zo vaak spontaan weg dat ik anders onverzekerd op pad zou gaan..

vandaag voor de inentingen, mijn inentingen boekje vergeten :S maar goed kreeg sticker mee die ik er nu zelf kan inplakken!
wild-r0se
Reiziger

Bericht door wild-r0se »

hehe... verzekering hoef ik me ook niet meer druk om te maken :D omdat ik uit huis ben en nog studeer heb ik om de 1 of andere reden een doorlopende reisverzekering bij mn ouders, gratis! :D heerlijk!

Laatst moest ik mijn hepA vaccinatie zodat ie nu 25 jaar (ze willen naar levenslang) geldig is, heb ik die nacht ervoor midden in de nacht mijn vaccinatieboekje opgezocht _O- kon niet eerder slapen totdat ik dat had XD

en dat geen zin hebben, ik merk het nu ook :| Omdat mijn ouders perse een route willen hebben, heb ik geen zin meer om die helemaal uit te zoeken :P t begin heb ik, maar denk sowieso dat er wat veranderd als ik daar ben >:)
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

wild-r0se schreef:en dat geen zin hebben, ik merk het nu ook :| Omdat mijn ouders perse een route willen hebben, heb ik geen zin meer om die helemaal uit te zoeken :P t begin heb ik, maar denk sowieso dat er wat veranderd als ik daar ben >:)
dan teken je toch maar wat. reisplanningnen werken sowieso nooit. Heb echt nog nooit een reis zo gemaakt als dak m in eerste instantie in gedachte had.
bolletjeom
Reisexpert

@wild-Rose
maak voor je ouders gewoon een eenvoudige route die er geruststellend uit ziet en doe ter plekke waar je zin in hebt!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik heb mijn lesrooster voor volgend jaar zojuist onder ogen gekregen, en het beetje puf wat ik nog had om dingen te doen is nu als sneeuw voor de zon verdwenen... Ik kan me niet meer aan de indruk ontrekken dat het in het onderwijs vooral eenrichtingsverkeer betreft. Geen rechten, veel plichten. weinig erkenning :?
Plaats reactie