TIP: telefoon Cambodja

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
wild-r0se
Reiziger

TIP: telefoon Cambodja

Bericht door wild-r0se »

Hoi hoi,

Toen ik vorig jaar in Cambodja zat voor vrijwilligerswerk heb ik een telefoon van Metphone gekocht. Mijn telefoontje kostte $14 waarvan $5 beltegoed. Je betaald $0,10 per sms en $0,20 per minuut als je zelf belt, gebeld worden is gratis! Om zo'n telefoon te kunnen kopen kan het zijn dat je een Cambodjaan moet strikken, die van mij staat op de naam van mijn begeleider van de organisatie :P hij heeft inmiddels 5 telefoons op zijn naam ofzo _O-
Ik weet niet hoe de prijzen nu zijn maar ik denk niet dat het (heel veel) anders is. Bij mij kon het uit omdat bellen en gebeld worden met mijn eigen mobiel ontzettend duur was en het er doorheen vloog als mijn ouders even belden.

Edit: zoals hier onder ook te lezen is, Bolletjeom heeft haar mobiel simlock vrij laten maken voor 1euro en daar een simkaart gekocht! Dat kan dus ook :)
Laatst gewijzigd door wild-r0se op 29 jun 2010 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
bolletjeom
Reisexpert

Re: TIP: telefoon Cambodja

Bericht door bolletjeom »

ik gebruik gewoon mijn eigen telefoon met een simkaart uit Cambodja. Werkt ook prima.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
wild-r0se
Reiziger

Bericht door wild-r0se »

bij mij kon dat niet :P simlock :X
bolletjeom
Reisexpert

ahja, daar had ik ook last van maar ik heb hem ter plaatse voor €1 simlockvrij laten maken 8-)
wild-r0se
Reiziger

Bericht door wild-r0se »

0_0 0_0 0_0 0_0 0_0 0_0 0_0 0_0 0_0 0_0 1 euro?!?! nice! :P zo ver gingen mijn gedachten niet toen xD
Maar simkaart is idd ook handig :) het scheelt echt! maar soms was het netwerk wel overbelast, maar daar waren ze wel mee bezig.
bolletjeom
Reisexpert

een telefoon kopen is eigenlijk alleen handig als je langere tijd in 1 land bent. Wanneer je meerdere landen doet is wisselen van simkaartjes handiger.
Maar het is idd zo dat je goede deals kunt krijgen voor een telefoontje en dat veel mensen dat niet weten. goede tip dus!
Plaats reactie