Kaart

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
wild-r0se
Reiziger

Kaart

Bericht door wild-r0se »

Soe'e sedai! (Cambodian voor: Hoi)

Ik heb mijn ticket en ook mijn ouders( lees: moeder die ik aan de tel had) ingelicht daarover. Dus: 4 augustus stap ik in Düsseldorf op en 3 september land ik ook weer in Düsseldorf. Helaas is mijn moeder teleurgesteld in het besluit van mij om toch te gaan :{ en dát voelt ff heel erg kut. Ik ga waarschijnlijk een top vakantie beleven!!! :D :Y en dat ga ik ze bewijzen ook :Y maar dat gevoel moet morgen weer even komen :)

Maar nu mijn vraag: Om mijn ouders beetje rust te gunnen wou ik mijn route (die ik nog niet helemaal heb uitgestippeld en als ik daar ben zeker niet volledig vast staat) ff op een kaartje zetten. Alleen wil dat met google maps niet altijd even goed, dan wordt de verkeerde stad aangegeven, dan kan hij geen route bedenken. En wil sowieso de hemelsbrede lijnen hebben en niet over de officiële wegen. Nu heb ik hier en daar zo'n kaartje voorbij zien komen, alleen ik kan nergens vinden waar je ze moet maken :| (of ik ben gewoon een hele slechte zoeker op google -O- )

Wat ik ook jammer vind is dat ik waarschijnlijk in mijn eentje van en naar Dusseldorf moet doordat 4 aug op een doordeweekse dag valt en 3 september (voor de noorderlingen) op de laatste dag voor corso en mijn vader daar altijd druk mee is. Ach... gelukkig is kaartje vanaf Amsterdam niet duur :)

Groetjes!
bolletjeom
Reisexpert

Re: Kaart

Bericht door bolletjeom »

oh, wat een vreselijk nare opmerking van je moeder! (zonder je moeder af te willen kraken). Teleurgesteld..grmbl...guilttripwoord nummer 1
Maak je niet te druk om je ouders. Ze moeten ook leren om je los te laten. Zo spannend is het nu ook weer niet om in die regio rond te reizen. Tis er veiliger dan in menig europese stad.

Die google kaartjes zijn vreselijk. Ik zoek meestal met de google zoekfunctie een afbeelding van een kaart van het land, sla die op en ga dan met Paint er een lijntje in tekenen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Erik!!!!! Ik typ een berichtje en nu is het weg?!?!? Nog maar een keer....

Ga je een standaard route volgen of iets heel speciaals? Zo nee, dan zou ik eens op de website kijken van bekende organisaties als Shoestring, Djoser, of Koningaap.Je hebt dan een kaartje, maar je kan meteen aan de hand van je reisbeschrijving en foto's laten zien wat er ongeveer te doen is. Dat spreekt veel meer aan dan een saaie kaart!

Houd er verder rekening mee dat als je je treinkaartje pas in Dusseldorf koopt, dit nogal een duur uit kan pakken. (Ik was ooit 44 euro naar Utrecht kwijt voor een enkeltje.) Altijd online boeken dus!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
wild-r0se
Reiziger

Bericht door wild-r0se »

Ik voelde me echt ff heeeel erg kut down depri emo en noem t maar op, t ligt inmiddels alweer rond het nulpunt van de blijheid/bedroefdheid :P Ik hoop dat het beetje gaat afzakken bij mijn moeder :) Het idee van een dagje Dubai op de heenweg vond ze dan wel weer grappig volgens mij :P

:) ik zat ook al aan zoiets te denken ja, maarja als je iets makkelijkers ziet dan is dat wel handig XD
Volgens mij ben ik voor een onmogelijke route aan t uitzoeken of t mogelijk is :P

Bangkok
Ayuttaya
(hoe kom je het beste naar Pak Chang? de trein gaat niet meer zover ik kon vinden)
Khao Yai NP (met trekking daar van 1,5 dag via Greenleaf. Die van wildsafari kon ik niet meer vinden)
Ayutaya (nacht trein)
Chiang mai (evt. ook jungle trekking, nachttrein terug)
Bangkok (trein naar aranyaprathet om daar bij poipet de grens over te gaan_
Sisophon (Ik denk om 1 nachtje te slapen omdat doorreizen niet gaat)
(hopelijk met bamboo train naar)
Battambang (met boot naar)
Siem Reap (hier kan ik sneller door omdat ik de stad al redelijk ken, ook hier weer met boot naar)
Pnhom Penh
(hoe ik dit ga doen weet ik nog niet)
Sihanoukville (bus 2x, naar en van de grens)
Bangkok (trein, evt nachttrein.)
Ko Samui/Ko phangan (als het kan rond 25 augustus daar zijn voor t full moon feest)
Bangkok

ALS het me lukt, kan ik met trots zeggen dat ik wel "iets" gedaan heb daar :P :Y
(ik denk wel dat ik nog wat ga schrappen hoor)
wild-r0se
Reiziger

Bericht door wild-r0se »

Jenny schreef:Erik!!!!! Ik typ een berichtje en nu is het weg?!?!? Nog maar een keer....

Ga je een standaard route volgen of iets heel speciaals? Zo nee, dan zou ik eens op de website kijken van bekende organisaties als Shoestring, Djoser, of Koningaap.Je hebt dan een kaartje, maar je kan meteen aan de hand van je reisbeschrijving en foto's laten zien wat er ongeveer te doen is. Dat spreekt veel meer aan dan een saaie kaart!

Houd er verder rekening mee dat als je je treinkaartje pas in Dusseldorf koopt, dit nogal een duur uit kan pakken. (Ik was ooit 44 euro naar Utrecht kwijt voor een enkeltje.) Altijd online boeken dus!
hmmm ook wel een idee ja, nog niet naar gekeken! Maar zie mijn route maar ff :P denk niet dat veel organisaties dat doen (A)
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Djoser: thailand 22 dgn. doet het eerste deel 8-)
Er gaat absoluut nog wel een trein langs pak chong. Er ligt namelijk verderop een grote stad. Gewoon in Ayuthaya een kaartje halen op het station. direct als je aankomt (als je met de trein gaat) even kijken want er gaan niet heel veel treinen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

wild-r0se schreef:Maar nu mijn vraag: Om mijn ouders beetje rust te gunnen wou ik mijn route (die ik nog niet helemaal heb uitgestippeld en als ik daar ben zeker niet volledig vast staat) ff op een kaartje zetten. Alleen wil dat met google maps niet altijd even goed, dan wordt de verkeerde stad aangegeven, dan kan hij geen route bedenken.
De reisroute aanmaken via Around the Globe is pas geleden ook geupdate. Door de plaatsen en de landen aan te geven waar je naar toe gaat in een eenvoudige lijst wordt de kaart voor je getekend. Mocht je een blog bij gaan houden bij around the globe zit het er bij. De komende weken worden deze opties verder verbeterd om ze zo gemakkelijk mogelijk te maken. De eerste geluiden zijn in ieder geval positief!
wild-r0se
Reiziger

Bericht door wild-r0se »

Jenny schreef:Houd er verder rekening mee dat als je je treinkaartje pas in Dusseldorf koopt, dit nogal een duur uit kan pakken. (Ik was ooit 44 euro naar Utrecht kwijt voor een enkeltje.) Altijd online boeken dus!
Dat was ik ook van plan! Had het al even bekeken, is dan maar 19 euro! Gelukkig heb ik op de terugweg ook een OV >:) dus vanaf Amsterdam is het gratis :D (kaartje tot net over de grens is waarschijnlijk ook mogelijk, maar is vaak net zo duur en t is meer reistijd.... )
bolletjeom schreef:Djoser: thailand 22 dgn. doet het eerste deel 8-)
eeeh Bolletje?? Werk je soms voor Djoser? :P
bolletjeom schreef:Er gaat absoluut nog wel een trein langs pak chong. Er ligt namelijk verderop een grote stad. Gewoon in Ayuthaya een kaartje halen op het station. direct als je aankomt (als je met de trein gaat) even kijken want er gaan niet heel veel treinen.
Ok! Dan zal ik daar ff kijken :)
Erik schreef:
wild-r0se schreef:Maar nu mijn vraag: Om mijn ouders beetje rust te gunnen wou ik mijn route (die ik nog niet helemaal heb uitgestippeld en als ik daar ben zeker niet volledig vast staat) ff op een kaartje zetten. Alleen wil dat met google maps niet altijd even goed, dan wordt de verkeerde stad aangegeven, dan kan hij geen route bedenken.
De reisroute aanmaken via Around the Globe is pas geleden ook geupdate. Door de plaatsen en de landen aan te geven waar je naar toe gaat in een eenvoudige lijst wordt de kaart voor je getekend. Mocht je een blog bij gaan houden bij around the globe zit het er bij. De komende weken worden deze opties verder verbeterd om ze zo gemakkelijk mogelijk te maken. De eerste geluiden zijn in ieder geval positief!
hmmmm ... heb nu al blog bij waarbenjij.nu nog van vorig jaar... en die kent iedereen. Ik zal er over nadenken :D

Ooooh heb zin zin zin zin zin :D :D *O* *O* *O*
Reisfreaks
Wereldreiziger

Bericht door Reisfreaks »

Hoi Wild-R0se,

Bij http://www.everytrail.com kun je heel eenvoudig een mapje aanmaken. Je kunt handmatig waypoints plaatsen, foto's en video's eraan koppelen en kiezen uit verschillende soorten mapweergaves.
Voorbeeld: http://www.everytrail.com/view_trip.php ... 7ed9dcfd72
Het eindresultaat kun je dan mooi op je blog zetten en is achteraf altijd nog te wijzigen.
Plaats reactie